כמה הצביעו לגנץ במושב שבו גדל - והאם ליברמן ניצח בנוקדים?

כמה קולות קיבלה הרשימה המשותפת בהתנחלות שבה גר יו"ר ישראל ביתנו, לאן הלכו קולות מצביעי זהות, והיכן זינק שיעור המצביעים מ-0% ל-16%? • כל הפרטים שרציתם לדעת על תוצאות האמת של הבחירות

זמן צפייה: 05:16

בכל מערכת בחירות ניתן למצוא את הנתונים הצפויים, כמו שיעורי הצבעה גבוהים לגוש השמאל במרכז, ולגוש הימין בדרום. אולם, ישנם נתונים פחות צפויים, כמו שיעורי ההצבעה ביישובי עוטף עזה, חלוקת הקולות של זהות לאחר פרישתה - והאם הם השפיעו על נתוני הליכוד? כמו כן, נשאלת השאלה - האם ביישובים שבהם מתגוררים בכירי המפלגות נראה נתוני הצבעה גבוהים עבורם?

בכפר אחים, מקום הולדתם של יו"ר כחול לבן בני גנץ ושר החוץ ישראל כץ, הצביעו 47.62% לכחול לבן, ו-27.62% למפלגתו של כץ, הליכוד. ביישובו של אביגדור ליברמן, ההתנחלות נוקדים, רק 10% נתנו את קולם לישראל ביתנו, כאשר ימינה גרפה 45% מקולות המצביעים, וגם הליכוד פופולרית יותר. בקיבוץ שבו מתגורר שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, גרופית, 56.5% הצביעו למפלגתו כחול לבן, ירידה של 12% מנתוני הבחירות האחרונות.

בכיר כחול לבן משה יעלון בנאום לאחר פרסום תוצאות המדגמים בליל הבחירות
בכיר כחול לבן משה יעלון בנאום לאחר פרסום תוצאות המדגמים בליל הבחירות

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נותרתם אדישים או שלא פספסתם אף רגע? חידון הבחירות הגדול

לאחר פרסום המדגמים: גנץ התקשר לעודה; השניים סיכמו להיפגש

אכזבה בעוצמה יהודית: "נתניהו הוא לא גאון – ולא פוליטי"

כמו כן, נרשמו כמה נתונים מעניינים ברחבי הארץ. בנחל עוז, הנמצא באזור עוטף עזה, הצביעו 48.5% לכחול לבן, 29.6% העבודה-גשר, 9.4% למחנה הדמוקרטי לעומת 6.5% למרצ בבחירות האחרונות ו-3.8% לישראל ביתנו, לעומת אפס מצביעים באפריל האחרון.

בזיקים, הנמצא באותו האזור, שיעור ההצבעה ירד ל-66.5%, לעומת 70.8% בבחירות האחרונות. 42.6% הצביעו לכחול לבן לעומת 47% באפריל, 24% למחנה הדמוקרטי, ו-12.3% לליכוד.

יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: החדשות 13

בניצן ב', הנמצאת במועצה האזורית חוף אשקלון, הצביעו 12.4% לזהות בבחירות האחרונות. על אף האיחוד עם נתניהו, הליכוד לא זכתה לקולות של זהות בבחירות האחרונות, והיא נחלשה מ-48.4% ל-37.8%. לעומת זאת, מפלגות הימין התחזקו, באפריל זכתה הימין החדש ל-9.8% ואיחוד מפלגות הימין ל-14.3%.  בבחירות הנוכחית, עוצמה יהודית קיבלו 24.32% מהקולות ביישוב, וימינה עם 22% מהמצביעים במקום.

עוד עולה כי באזור בקעת הירדן, בהתנחלות מכורה, זינק שיעור המצביעים לישראל ביתנו מ-0 בבחירות האחרונות ל-16%, כלומר ב-15 מצביעים. בשכנתה תומר עלה שיעור המצביעים למפלגתו של ליברמן גם כן ל-6%, וכך גם במשואה שבה נרשמו 11% עבור ישראל ביתנו.

כמו כן, במגזר הערבי הופיעו הנתונים הבאים: שיעור ההצבעה עלה משמעותית בכפר ראס אל-עין מ-59.7% בבחירות האחרונות, ל-71.5%, כלומר 189 מצביעים. 46% הצביעו באפריל לבל"ד ו-2% לחד"ש. כעת, 55% מהתושבים בחרו ברשימה המשותפת. המפלגה הגדולה אחריה היא כחול לבן, עם 32% וכן קול אחד בודד ליהדות התורה.

ביישוב הדרוזי מסעדה עלה גם כן שיעור ההצבעה מ-22% ל-25%. כחול לבן קיבלה 47%. הליכוד נחלשה מ-28% ל-22%. כמו כן, 6 מצביעים נתנו את קולם למפלגתו של ראש עיריית טבריה רון קובי, הימין החילוני.