דקה אחר דקה: היממה הדרמטית שהובילה לפיזור הכנסת

הדרמה שהחלה בצהרי יום רביעי נגמרה דקות לאחר חצות, כש-74 ח"כים הצביעו בעד פיזורה, והכנסת ה-21 הגיעה לסופה. חלקה השני של מערכת הבחירות של 2019 החל – ועתידה של מדינת ישראל לוט בערפל

זמן צפייה: 03:46

כמה דקות לאחר חצות (חמישי) נשמה הכנסת ה-21 את נשימתה האחרונה. בחצי היום אתמול נפתח הדיון בכנסת על פיזורה. נתניהו לא נכח בדיון, אלא קיים שיחות בלשכתו עם ראשי המפלגות שהמליצו עליו לראשות הממשלה. נתניהו עדכן אותם לא רק על התאריך המוסכם לבחירות – אלא גם בתרחישים שיאפשרו לו בכל זאת להקים ממשלה.

לקראת השעה תשע בליכוד מודיעים: סגרנו עם 60 חברי כנסת. אך במפלגת כולנו מכחישים. כחצי שעה לאחר מכן, נתניהו מציע פשרה אחרונה לחוק הגיוס – דרעי מסכים לה, אך ליצמן וליברמן מסרבים. שעה לפני פקיעת הדדליין להקמת הממשלה, מכנס נתניהו את חברי סיעת הליכוד ובפנים חתומות מודיע להם מי שנחשב לקוסם הפוליטי הגדול במדינה – כי ישראל נגררת לבחירות בעל כורחו.

כמה דקות לאחר חצות, הצביעו 74 חברי כנסת בעד פיזורה – והכנסת ה-21 הגיעה לסופה - שבועות בלבד אחר שהושבעה. כעת מתחילה מערכת הבחירות של 2019 – הגרסה השנייה, כשעדיין ערפל סמיך מכסה את הנסיבות שבגינן ישראל יוצאת לבחירות נוספות.

רה''מ נתניהו במהלך הצעת החוק לפיזור הכנסת
רה''מ נתניהו במהלך הצעת החוק לפיזור הכנסת | צילום: רויטרס