העליון פסל את ריצת גופשטיין ומרזל; עוצמה יהודית תוכל להתמודד

תשעת השופטים בהרכב בית המשפט הצביעו בעד מניעת ריצתו של מספר 5 ברשימה, סולברג התנגד לפסילת מספר 2. בן גביר: "ההחלטה תביא לעוצמה יהודית את המנדט החסר"

זמן צפייה: 02:09

ישראל בוחרת: בית המשפט העליון פסל הערב (ראשון) את ריצת מועמדי עוצמה יהודית בנצי גופשטיין וברוך מרזל. עם זאת, קבעו השופטים כי המפלגה עצמה תוכל להתמודד לכנסת, כמו גם יו"ר הרשימה איתמר בן גביר. כמו כן, קבע העליון כי הרשימה המשותפת תוכל להתמודד בבחירות.

תשעת השופטים בהרכב בית המשפט הצביעו בעד מניעת ריצת גופשטיין, מספר 5 ברשימה, ושמונה בעד פסילת מרזל, הנמצא במקום השני, כאשר השופט סולברג התנגד לפסילתו.

לעוד כתבות בנושא:

לאחר שאושרה מועמדותם: העליון דן בריצת חברי עוצמה יהודית

לאחר אישור ריצת "עוצמה יהודית": נדחו העתירות לפסילת חבריה

נציג העבודה נעדר מההצבעה – "עוצמה יהודית" לא נפסלה

מרזל, גופשטיין ובן גביר
מרזל, גופשטיין ובן גביר | צילום: רויטרס

על פי פסק הדין, ההחלטה נגד גופשטיין התקבלה על בסיס עשרות ראיות מהן עולה באופן חד משמעי כי הוא מסית לגזענות נגד הציבור הערבי. "גופשטיין מציג את הציבור הערבי בהכללה כאויב וכמי שאין לקיים עמו כל מגע העשוי להתפרש כדו-קיום ובכלל זה הוא קורא שלא להעסיק ערבים, לא לאפשר להם דיור בשכנות ליהודים וכן להימנע מיצירת כל סוג של קשר עמם", נכתב בהחלטה.

השופטים הסכימו כי הראיות נגד מרזל מוכיחות כי הוא מסית לגזענות. עם זאת, השופט סולברג סבר כי יש להתחשב בדברי מרזל כי מדובר ב"פליטת פה", ולאפשר לו לרוץ לכנסת. מנגד, יתר השופטים סברו כי טענת גופשטיין שחזר בו מדרכיו אינה מתקבלת, כיוון שכך טען גם פעמיים בעבר, אך המשיך במעשיו הגזעניים.

בכירי עוצמה יהודית
בכירי עוצמה יהודית | צילום: החדשות 13

בן גביר הגיב לפסיקת העליון וכתב כי "החלטת בית המשפט תביא לעוצמה יהודית את המנדט החסר". "הדרישה הראשונה של עוצמה יהודית תהיה לשנות את הרכב השופטים בבית המשפט העליון", הוסיף בן גביר.

מפלגת ימינה הגיבה גם היא לפסילת חברי מפלכגת הימין ומסרה כי "שוב מסתבר שהגנה על מיעוט, ערך השוויון והזכות לבחור ולהיבחר שמורים רק לחברי הכנסת הערבים שונאי ישראל ותומכי טרור. זהו תיאטרון האבסורד בהתגלמותו".

בכיר כחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד, בירך על קביעת בית המשפט וכתב: "ההחלטה היא אבן דרך בבניית כנסת ישראל על בסיס חזק של אחדות ללא קיצוניות וגזענות. הניצחון שלנו בעתירה הוא ניצחון האחדות על הפילוג והשיסוע".