הרשימה המשותפת צפויה להמליץ על גנץ לראשות הממשלה

לאחר שיחתם של יו"ר כחול לבן ואיימן עודה בליל הבחירות – מסתמן כי המפלגה תחליט להמליץ על הרמטכ"ל לשעבר בפני נשיא המדינה. טיבי: "טרם התקבלה החלטה"

זמן צפייה: 00:34

הרשימה המשותפת התכנסה הערב (שבת) לישיבת סיעה, וצפויה להמליץ על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, להרכבת הממשלה. לאחר תום ישיבת סיעה, אמר ח"כ אחמד טיבי: "היה דיון מעמיק ורציני, אך לא התקבלה החלטה. מחר ייפגשו ארבעת ראשי המשותפת לישיבה מכרעת לפני הפגישה עם הנשיא בנוגע להמלצה על המועמד להרכבת הממשלה".

עוד בחדשות 13:

הקרב על ראשות הממשלה: מי ירכיב, מי יישאר בחוץ ומי ישב עם מי?

נתניהו בוחן אפשרות לבקש חנינה – בתמורה לעזיבת הזירה הפוליטית

ליברמן: "אין סיכום עם גנץ, נסתדר באופוזיציה ובקואליציה"

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190921-1850' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ אחמד טיבי אחרי ישיבת הסיעה' kid='1_np3epbxm' duration='29'']

בבוקר שלאחר הבחירות התייחס יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה לשיחה שקיים עם גנץ ואמר כי "קיבלתי טלפון מגנץ אתמול בלילה, לא דיברנו על הפרטים. אנחנו נשב במוסדות שלנו היום בצהריים ונחליט על הכיוון שלנו. הכיוון מאוד ברור. אנחנו רוצים להחליף את ממשלת נתניהו, יחד עם זאת - אנחנו לא בכיס של אף אחד. עברנו עשור של הסתה והרחקת המושג של שלום. אחרי עשור של דה לגיטימציה נגדנו, כולם מושפעים ממנה".

יו"ר הרשימה המשותפת התייחס גם לרצונו להיות יו"ר האופוזיציה ואמר כי "זה תפקיד מעניין. מי שמנהל אופוזיציה אמיתית זה אנחנו, ולכן אנחנו בוודאי ראויים. הכי חשוב זה שזו במה מאוד מאוד חשובה, גם לדבר עם רה"מ וגם עם נשיאי עולם. סוף סוף תהיה אופוזיציה. להיות שר זה לא עומד על הפרק. גנץ ירצה להקים ממשלת אחדות לאומית".

בערב הבחירות הודה עודה בריאיון לחדשות 13 כי שוחח בתקופה האחרונה עם יו"ר כחול לבן: "האמת שהיו לנו הרבה שיחות ונפגשנו כמה פעמים. כבר אחרי הבחירות האחרונות פניתי אליו ואמרתי לו שהקמפיין שלו גזעני וביקשתי שישנה כיוון, והוא באמת עשה את זה". עוד ציין כי "אין ספק שגנץ יתקשר, אנחנו רוצים להחליף את השלטון. אבל כל הציבור הענק שנתן את התוצאה המדהימה הזאת לא יכול להיכנס לכיס של גנץ".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ביום רביעי התייחס ראש הממשלה נתניהו לתוצאות הבחירות והמשיך בקמפיין ההסתה נגד הערבים. בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר כי "לאחר שהקמנו את גוש מפלגות הימין קיימות רק שתי אפשרויות: או ממשלה בראשותי או מפלגה מסוכנת שנשענת על המפלגות הערביות".

"בעת הזאת, יותר מאי פעם, בייחוד מול התאגרים הביטחוניים והמדיניים על הפרק, אסור שתקום ממשלה שתישען על מפלגות ערביות אנטי-ציונות. נעשה כל מאמץ למנוע ממשלה כזאת. זאת המחויבות שלנו למדינת ישראל ולבוחרינו", הוסיף נתניהו.