בדרך לאחדות? גנץ ונתניהו ייפגשו הערב פעם נוספת עם ריבלין

הפגישה המשולשת תיערך בשעה 18:00 בבית הנשיא שבירושלים, כשעל הפרק המגעים בין המפלגות לקואליציה רחבה. זאת, לאחר שהליכוד התחזקה במנדט לאחר פרסום התוצאות הסופיות

זמן צפייה: 02:15

הפלונטר הפוליטי: המאמצים להקמת ממשלה נמשכים, וראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ צפויים להיפגש הערב (רביעי) פעם נוספת בבית הנשיא, בשעה 18:00. זאת, ברקע התחזקות הליכוד במנדט אחד על חשבון יהדות התורה, לאחר פרסום תוצאות הבחירות הסופיות.

כאמור, ועדת הבחירות המרכזית פרסמה הלילה את תוצאות הבחירות הסופיות, לפיהן חל שינוי במספר המנדטים: מפלגת הליכוד עלתה במנדט ועומדת על 32 מנדטים, וזאת על חשבון יהדות התורה שירדה ל-7 מנדטים. בבחירות הקודמות, שנערכו באפריל, אירע תרחיש הפוך כאשר בתום ספירת הקולות יהדות התורה קיבלה מנדט נוסף על חשבון הליכוד.

עוד בחדשות 13:

הצעת הליכוד: נתניהו ראשון ברוטציה – אך פחות זמן מגנץ כר"מ

האם גנץ ונתניהו יכולים להסכים על רוטציה? • כל התרחישים

שינוי בתוצאות הבחירות: הליכוד עלתה ל-32 מנדטים

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

התוצאה התקבלה לאחר הליכי בדיקה ובקרה, ביניהם ספירת המעטפות הכפולות. בבדיקה אותרו שש קלפיות בהן נמצאו ראיות ממשיות למעשי זיוף – שלוש קלפיות בירכא, אחת בסחנין, אחת בשפרעם ואחת בעראבה. על פי החלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הקלפיות האלו לא נכללו בתוצאות הסופיות.

בתוך כך, על אף התחושה שיש לחלקים במערכת הפוליטית כי ראש הממשלה נתניהו עושה מאמצים להביא למערכת בחירות שלישית תוך שנה, המגעים בין כחול לבן לליכוד נמשכים, ובליכוד עדיין מנסים לשכנע את גנץ לוותר על הווטו שהטיל.

ראש הממשלה נתניהו וראשי יהדות התורה בחתימה על ההסכם הקואליציוני
ראש הממשלה נתניהו וראשי יהדות התורה בחתימה על ההסכם הקואליציוני | צילום: ללא קרדיט

אחת ההצעות שהציע הליכוד בפגישת נתניהו וגנץ הראשונה וכן בפגישת צוותי המשא ומתן שהתקיימה, הייתה שכחול לבן יוותרו על הדרישה לעמוד ראשונים בראשות הממשלה – ובתמורה לכך יקבלו תקופת כהונה מורחבת שעשויה להגיע גם עד שלוש שנים.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התייחס הערב למאמצים להקמת ממשלת אחדות בכינוס מפלגתו. "אני מבין שנתניהו הסכים ללכת לרוטציה. אני לא מכיר את הפרטים אבל זה מה שהנשיא מוביל", אמר. "אנחנו סומכים על נתניהו והוא מוביל את המשא ומתן מבחינתנו, אבל אנחנו גם פונים לגנץ".