הליכוד לכחול לבן בתום הפגישה: "מייצגים את כל הח"כים מהימין"

יורם טורבוביץ' והשר יריב לוין, העומדים בראש צוותי המו"מ הקואליציוניים של המפלגות, נועדו בכפר המכביה ברמת גן. טורבוביץ' ביקש להדגיש כי מבחינתו השר מייצג את ראש הממשלה והליכוד בלבד

זמן צפייה: 02:40

הפלונטר הפוליטי: לאחר פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ אצל נשיא המדינה ריבלין אמש, השר יריב לוין ויורם טורבוביץ', שעומדים בראש צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, נפגשו היום (שלישי) בכפר המכביה שברמת גן. לוין אמר בפתח הפגישה כי "יש הרבה עבודה". מחר צפויים להיפגש נתניהו וגנץ פעם נוספת אצל הנשיא.

בתום הפגישה נמסר: "הפגישה הייתה עניינית והתנהלה ברוח טובה. יורם טורבוביץ' ביקש להדגיש כי מבחינתו, השר לוין מייצג את ראש הממשלה והליכוד, ואילו השר לוין הדגיש כי הוא מייצג את כל 55 חברי גוש הימין. השניים סיכמו כי יעדכנו את ראש הממשלה ואת יו"ר כחול לבן בתוכן הפגישה, ולאחר מכן יחליטו על המשך המגעים ועל צעדים נוספים".

כאמור, פגישה משולשת נערכה אתמול בערב בבית הנשיא בהשתתפות ראובן (רובי) ריבלין, רה"מ נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ. לאחר כשעה ורבע הנשיא יצא מהחדר, וראשי שתי המפלגות הגדולות נשארו לדון בארבע עיניים. כעבור חצי שעה נוספת, השניים סיימו את פגישתם וסיכמו שלא לפרט בשלב זה את תוכן השיחה.

לכתבות נוספות בנושא: 

נתניהו וגנץ מנסים לשדר: יש תקווה שיימצא פתרון • פרשנות

נתניהו וגנץ דנו בארבע עיניים; ריבלין: "צעדנו צעד משמעותי"

חשש בכחול לבן: גנץ ונתניהו ייכשלו – ליברמן ירכיב את הממשלה

ח''כ יריב לוין מטעם מפלגת הליכוד בדרכו למו''מ הקואליציוני
ח''כ יריב לוין מטעם מפלגת הליכוד בדרכו למו''מ הקואליציוני | צילום: חדשות 13

בתום הפגישה, נתניהו וגנץ מסרו הודעה משותפת: "בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, שוחחו בניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות ייפגשו. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו. ראש הממשלה בנימין נתיניהו ויו"ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו".

נוסף לכך, נתניהו עידכן טלפונית את ראשי בלוק המחנה הלאומי בפגישתו עם ריבלין וגנץ, והדגיש שהפגישה הייתה עניינית. נתניהו אמר לראשי הבלוק כי הוא הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: "אני מחויב למה שהבטחתי לכם".

גנץ כתב לחברי סיעתו: "בפגישה דובר רבות על אחדות (מזכיר שזו תפיסותינו מיום הקמתנו). בפגישה הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו. הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותנו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו. מחר יפגשו לשיח ראשוני ראשי הצוותים של הליכוד וכחול לבן בלבד".

נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץ | צילום: רויטרס

כמו כן, ריבלין מסר כי "צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים". עם זאת, הנשיא הבהיר לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה, ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד.

הנשיא הדגיש כי בעיניו המצב הנוכחי בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל וביכולת להתמודד עם אתגרים שונים. עוד אמר הנשיא לשניים כי "העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות". הנשיא הוסיף כי "ממשלה משותפת ושיוויונית אפשרית, היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה".

ליברמן קורא לתמוך בניסנקורן
ליברמן קורא לתמוך בניסנקורן | צילום: חדשות 13

כזכור, בתום השיחות, לאחר שמפלגת ישראל ביתנו נמנעה מהמלצה וסיעת בל"ד סייגה עצמה מהמלצת הרשימה המשותפת על גנץ, עומד מספר הממליצים על נתניהו על 55 חברי כנסת – לעומת 54 בלבד שהמליצו על בני גנץ.

מוקדם יותר אתמול, נפגשו יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וגנץ. בתום הפגישה הוציאו השניים הודעה זהה ובה נאמר: "החלפנו דעות ורשמים, במידות הצורך נדבר שוב בהמשך".