נתניהו: "בחירות צמודות". גנץ: "הצבעה - חובה אזרחית"

יו"ר כחול לבן בקלפי בראש העין: "מי שיושב בבית לא לוקח אחריות על מה שיקרה כאן" • רה"מ הגיע לקלפי בירושלים עם רעייתו שרה: "קורא לאזרחים להצביע". נכון לשעה 10:00 אחוז ההצבעה הוא 15%

זמן צפייה: 06:00

ראשי המפלגות הגדולות, רה"מ ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, הגיעו הבוקר (שלישי) לקלפיות בעירם כדי להצביע. נתניהו הגיע עם רעייתו שרה לקלפי בבית הספר "בית חינוך עירוני ד'" שבירושלים, ושם אמר: "הנשיא טראמפ אמר אתמול שאלו בחירות צמודות, אני יכול לאשר לכם הבוקר - הן צמודות מאוד. אני קורא לכל אזרחי ישראל לבוא ולהצביע, כמו שאני ואשתי באנו להצביע. שיהיה בהצלחה".

גנץ הגיע להצביע בקלפי בראש העין שם אמר: "אני קורא לכל אזרחי ישראל להצביע לפי צו מצפונם. חשוב מאוד שכולם יממשו את זכותם שהיא חובה אזרחית, כל אחד שיושב בבית לא לוקח אחריות על מה שיקרה כאן". נכון לשעה 10:00 בבוקר, אחוז ההצבעה עומד על 15%, גבוהה יותר בשני אחוזים מהנתון בשעה זו בבחירות שנערכו באפריל.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ההצבעה החלה: כל מה שצריך לדעת בדרך אל הקלפי

טענות לצילום, זיוף ואלימות: מפלגות התלוננו לוועדת הבחירות

שפיר, רפי פרץ ואלקין הצביעו: כל העדכונים מיום הבחירות

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20190917-1002 גנץ' autoplay='0' credit='' desc='בני גנץ מצביע' kid='' duration='0'']

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190917-0950' autoplay='0' credit='' desc='בנימין נתניהו מצביע' kid='1_fpx1wi3u' duration='117'']

שלושה חודשים וחצי של מערכת הבחירות לכנסת ה-22 הגיעו היום לנקודת השיא, כש-6,394,030 אזרחים יוכלו לנצל את זכותם הדמוקרטית – ולהצביע.

ח"כ סתיו שפיר, מבכירות המחנה הדמוקרטי, הצביעה בקלפי בתל אביב.

סתיו שפיר מממשת את זכות הבחירה
סתיו שפיר מממשת את זכות הבחירה | צילום: חיים ברגיג

ח"כ יאיר לפיד, מראשי כחול לבן, הצביע בקלפי הסמוכה לביתו.

יאיר לפיד מממש את זכות הבחירה
יאיר לפיד מממש את זכות הבחירה | צילום: טוויטר

שר החינוך רפי פרץ הצביע בקלפי הסמוכה לביתו.

רפי פרץ מממש את זכות הבחירה
רפי פרץ מממש את זכות הבחירה

שר החינוך לשעבר ומבכירי ימינה, נפתלי בנט, הצביע בקלפי הסמוכה לביתו

נפתלי בנט מממש את זכות הבחירה
נפתלי בנט מממש את זכות הבחירה

שר המשפטים אמיר אוחנה הצביע בקלפי בתל אביב עם בני משפחתו.

שר המשפטים אמיר אוחנה, מצביע בת''א
שר המשפטים אמיר אוחנה, מצביע בת''א | צילום: דוברות משרד המשפטים

בתוך כך, מספר מפלגות התלוננו לוועדת הבחירות בטענה לזיופים, אלימות ומצלמות בקלפי. ישראל ביתנו הגישה תלונה נגד הליכודבטענה שאנשיה מצלמים מחוץ לקלפי באור עקיבא, ותלונה נוספת על ניסיון לזיוף בקלפיות באשדוד, לטענתם. עוד טוענים במפלגת שפתקי המפלגה הוצאו מכלל הקלפיות בעיר ערד ושהוגשה תלונה נוספת בנושא לוועדת הבחירות. במקביל, הגישו אנשי המחנה הדמוקרטי תלונה למשטרה לפיה אחד מפעיליה הוכה בפתח תקווה על ידי פעילי הליכוד, כשניסה למנוע את הורדת שלטי הרשימה.

"בעקבות המידע על ניסיונות של הליכוד לפגוע בתקינות יום הבחירות, נפתח קו מיוחד לדיווחים וכן, מס' 3 ברשימה, יאיר גולן, מוביל צוות מיוחד של מתנדבים ומתנדבות, שיגיע לתת מענה לכל מקרה של אלימות", נמסר מהמחנה הדמוקרטי. בתוך כך, בימינה טוענים לזיוף בקלפי בחדרה כאשר לטענתם החליפו את פתקי המפלגה בפתקי "הימין החדש" מהבחירות הקודמות.