המאבק על קולות הימין: נתניהו וגנץ ביקרו בשטחים

יו"ר כחול לבן הגיע לבקעת הירדן ואמר כי "האזור הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל - ולעד יהיה בשליטתנו". ראש הממשלה חנך טיילת באפרת, והצהיר: "אף יישוב ואף מתיישב לא ייעקרו לעולם"

זמן צפייה: 01:56

בחירות 2019 - הסיבוב השני: ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ ביקרו היום (רביעי) בשטחים, במטרה ולמשוך את קולות מצביעי הימין. גנץ אמר במהלך ביקור עם בכירי מפלגתו בבקעת הירדן כי "הבקעה היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ותהיה לעד בשליטתנו. הבקעה היא חומת המגן המזרחית של המדינה - יש לכך חשיבות אסטרטגית עצומה".

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, אמר: "אנחנו נשמור על שליטה ישראלית מלאה בבקעה במובן הרחב של המילה - שליטה מנהר הירדן ועד גב ההר. כל מי שמבין ביטחון מבין שהבקעה צריכה להיות חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".

רה"מ ושר הביטחון נתניהו חנך היום ביישוב אפרת שבגוש עציון, והצהיר כי "רואים כאן את העבר, ההווה והעתיד, אף יישוב ואף מתיישב לא ייעקרו לעולם. אפרת תמשיך להיבנות ולשגשג לנצח, אפרת וגוש עציון זה השער הדרומי של ירושלים".

בני גנץ ובוגי יעלון בבקעת הירדן
בני גנץ ובוגי יעלון בבקעת הירדן | צילום: אלעד מלכה.

לכתבות נוספות בנושא: 

יומיים לסגירת הרשימות: תמונת מצב המפלגות – בימין ובשמאל

נתניהו נגד ליברמן: הקרב על קולות העולים נמשך • פרשנות

גנץ: "נתניהו וברק מתקוטטים ביניהם ברמות שיח שאני לא אוהב"

גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו | צילום: רויטרס

"הייתה לי זכות גדולה לבנות ביו"ש ולחבר את גוש עציון לירושלים. עמדנו מול לחצים גדולים מאוד ומול חזית בין-לאומית לא פשוטה, והצלחנו כי פעלנו ביחד ובשכל", המשיך. "אי אפשר לבצע זאת בלי יכולת אמיתית להשפיע על דעת הקהל בארצות הברית. לכן הצלחנו לפעול בתקיפות ובתבונה, גם כשהממשל שם היה נגדנו. בלי כוח אמיתי בדעת הקהל האמריקנית, אי אפשר להוביל את מדינת ישראל".

בתוך כך, פחות מיומיים לסגירת רשימות המפלגות לכנסת, איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) התייחס למגעים לאיחוד בימין ולאפשרות שמפלגתו תצטרף לימין המאוחד, ואמר כי "ביקשנו את מקומות 5 ו-8 ובהמשך אפילו הסכמנו להתפשר על 5 ו-11, אבל לצערי זה לא הספיק להם, הם לא הציעו פשרה אחת".

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

בנוסף, טען כי "לא באמת עזבנו את הבית היהודי, יותר נכון הם העזיבו אותנו. מי שצריכים להבין שהם עלולים לאבד מנדטים הם חבריי באיחוד הימין. סמוטריץ' מדבר על ויתורים - אנחנו את שלנו עשינו. הוא שר תחבורה בזכות עוצמה יהודית והוא מדבר על ויתורים. כל מה שמדברים איתי עליו זה תפקיד סגן יו"ר הכנסת. אני לא מחפש ג'ובים, אלא נציגות לעוצמה יהודית בכנסת".

בן גביר המשיך ותקף את בכיר כחול לבן יאיר לפיד, ואמר: "לפיד לא יאהב את הימין בין אם בן גביר יהיה בו ובין אם לא. אם לא אנחנו, לפיד יתקוף את פרץ ואפילו את שקד. למרות המחלוקות והביקורות, רה"מ נתניהו מוכיח פעם אחר פעם שהוא המבוגר האחראי בעסק הזה".