במהלך הפגישה עם גנץ: נתניהו חזר על התחייבותו לגוש הימין

רה"מ אמר ליו"ר כחול לבן כי אינו מוכן לוותר על בלוק ה-55 כחלק מממשלת האחדות העתידית. השניים דנו בין היתר גם על סוגיית הנבצרות. ע"פ ההערכות, הסיכוי שהשניים יגיעו להסכמות - נמוך

זמן צפייה: 03:00

הפלונטר הפוליטי: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול (ראשון) ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי הוא לא מוכן לוותר על גוש הימין במסגרת ממשלת האחדות העתידית. נתניהו אמר את הדברים לגנץ במהלך הפגישה בין השניים. השניים דנו בין היתר גם בסוגיית הנבצרות.

על פי ההערכות, הסיכויים שגנץ ונתניהו יגיעו להסכמות במסגרת 28 ימי המנדט של גנץ נמוכים מאוד. לקראת מועד פקיעת המנדט יצטרך גנץ להחליט אם לכונן ממשלה מיעוט צרה, רעיון שהוא לא תומך בו, אך יש גורמים בסביבתו שדווקא בעדו.

כתבות נוספות בנושא >>

גנץ: "הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית – ללא התקדמות ממשית"

לראשונה מאז העברת המנדט: גנץ ונתניהו נפגשו בקריה

גנץ קיבל המנדט: "אעשה כל מאמץ כדי להרכיב ממשלת פיוס לאומי"

ראובן ריבלין, בנימין נתניהו ובני גנץ
ראובן ריבלין, בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: עמוס בן גרשום לעמ

במהלך ישיבת סיעה של כחול לבן שהתקיימה היום התייחס גנץ לפגישה עם ראש הממשלה. "זאת הייתה פגישה עניינית, אך לצערי לא הצלחתי להשיג בה התקדמות ממשית, מקווה שנצליח בהמשך", אמר. "הגיע הזמן להכריע בעד אחדות ונגד בחירות".

"אחד הקשיים הנוכחים במשא ומתן הוא ההתעקשות של הליכוד לבוא עם בלוק חסינות. מפלגה שנמצאת בשלטון 35 שנים ולא מוכנה לנהל משא ומתן ענייני", הוסיף גנץ והבטיח: "אנחנו נמשיך לדבר עם כולם. נקשיב למפלגות קטנות, אך לא ניתן להם להכתיב את סדר היום הלאומי. אנחנו נחתור ונעשה הכל כדי להגיע לאחדות אבל לא נוותר על שום אופציה".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

ח"כ יאיר לפיד, דיבר אף הוא בישיבת הסיעה, ואמר: "אפשר להקים ממשלה תוך 48 שעות. כל מה שבנימין נתניהו צריך לעשות, הוא להיות שני ברוטציה. מדינת ישראל לא צריכה עוד בחירות. היא צריכה שנחזור לדבר במונחים של ביחד, ומטרות משותפות, וערכים משותפים".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי גנץ ולפיד: "לפיד שוב פועל להכשלת ממשלת אחדות לאומית שהיא הדבר הנכון וההכרחי למדינת ישראל בעת הזו. כחול לבן שבים ועומדים בסירובם לעסוק בענייני מהות וגוררים את ישראל לקראת ממשלת מיעוט מסוכנת עם המפלגות הערביות. אתמול התקיימו פגישות ברוח טובה. אנו שבים וקוראים ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להפעיל שיקול דעת, להתנער מגורמים אינטרסנטיים ולהמשיך ולפעול במהירות להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה".