גנץ לנתניהו: "בוא למו"מ - בלי תנאים מוקדמים, ספינים ובלוקים"

יו"ר כחול לבן התייחס למגעים להרכבת הממשלה בפתח ישיבת סיעתו, ואמר כי "אנו לא צריכים מערכת בחירות נוספת. מחפשים יושרה ציבורית - לא נוכל לשבת תחת ר"מ שנגדו כתבי אישום פעילים"

זמן צפייה: 00:21

יו"ר כחול לבן התייחס היום (חמישי) למגעים להרכבת הממשלה, ואמר: "אני קורא לנתניהו - בוא למשא ומתן בלי תנאים מוקדמים, ספינים ובלוקים. לא מערכת בחירות נוספת אנחנו צריכים, אלא ממשלה לאומית רחבה". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעתו לכבוד ראש השנה. נוסף על כך, גנץ שב והדגיש כי "אנחנו מחפשים יושרה ציבורית, לא נוכל לשבת תחת ראש ממשלה שנגדו כתבי אישום פעילים".

בפתח דבריו גנץ דיבר על האתגרים העומדים בפני במדינה ואמר כי "מדינת ישראל ניצבת בפני אחת התקופות המאתגרות ביותר שלה. אתגרים חיצוניים שימשיכו ויתקיימו. איראן תמשיך לאתגר ולאיים על יציבות האזור, המדינות השכנות לנו המהוות בסיס איראני קדמי יהוו אתגר בטחוני, ארגוני הטרור ימשיכו לפעול כנגדנו ונצטרך להמשיך ולספק ביטחון למדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

לוין: "אנו בעד מתווה הנשיא – אך בחירות שלישיות סבירות יותר"

נתניהו מבקש מהיועמ"ש להעביר השימוע בשידור חי: "כך נבטיח צדק"

גנץ אחרי הטלת המנדט על נתניהו: "לא נשב עם ר"מ תחת אישום"

יו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ
יו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

"וישנו גם סדר העדיפויות שעליו דיברנו על הזמן", המשיך, "בראשו החינוך, המשכו בתשתיות הלאומיות הנדרשות, ודרך העוגנים הדמוקרטיים של החברה הישראלית ומדיניות רווחה הוגנת. כל אלו ימשיכו ללוות אותנו לצד הדאגה לביטחון. זה לא בפעם הראשונה שהאתגר מבית חשוב לא פחות מהאתגרים החיצוניים. היכולת לחיות זה לצד זה, דתיים וחילוניים, יהודים וערבים, בתוך קווים ליברליים ומוסכמים תוך סובלנות וכבוד הדדי, היכולת הזו הפכה לקריטית בעת הזו – לא מערכת בחירות נוספת שתשוב ותחדד את המפריד ביננו, כי אם הסכמה לאומית רחבה, שתדגיש את המסגרת המאחדת. זה מה שאנחנו מבקשים וצריכים. לא המשרה חשובה. על זה מדברים רק אחרי התוכן, רק אחרי מהות".

"תיקים אמורים לאפשר הישגים בתחומי התוכן השונים - אבל אינם מטרה בזכות עצמם, אינם מושא חלומותינו, כי באמת ישראל לפני הכול", המשיך יו"ר ישראל ביתנו והעביר ביקורת מרומזת על ראש הממשלה, "אם הסברתי שהמשרות הן משניות, אדגיש גם שהמשרה אינה מחוז חפצי. איני מבקש מטוס, שיירה נשיאותית ואינני רוצה מעון מלכותי. ביקשתי את אמון הציבור בשמה של המשימה, בשמה של החובה, ולא בשמה של ההנאה ואמשיך לבקש זאת עד שתוקם ממשלה בישראל".

גנץ התייחס גם לאפשרות שיוגשו כתבי אישום נגד רה"מ נתניהו ואמר כי "אנחנו לא 'רק לא ביבי', איננו תוקפים איש ברמה האישית, אנחנו מחפשים יושרה ציבורית, אנחנו מחפשים לפעול נגד השחיתות ולא נוכל לשבת תחת ראש ממשלה שנגדו כתבי אישום פליליים. על בסיס אלו  אני קורא מכאן לשיח על תוכן ועל מהות עם הליכוד, המפלגה השנייה לנו בגודלה. אם מדובר במשא ומתן שענייניו תוכן ולא תפירת חליפות ובניית בלוקים פוליטיים וייצורם  - נהייה שם בחפץ לב".

בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ
בנימין נתניהו, ראובן ריבלין, בני גנץ | צילום: חדשות 13

"אנחנו רוצים ליצור בניין של אחדות ואת זה בונים כשהאבנים הגדולות – שתי המפלגות הגדולות ניצבות קודם, כי הן אלו שיישאו את המבנה כולו", המשיך יו"ר ישאל ביתנו, "כך גם במעשה של המארג הפוליטי, קודם כל שתי המפלגות הגדולות צריכות לסכם קווי יסוד ולאחר מכן יצטרפו המפלגות הנוספות עם קווי התוכן החשובים להם. אם כך תהייה הדרך נדע להקשיב ולצמוח ביחד".

לבסוף סיכם גנץ ואמר כי "זו גם ההזדמנות להודות לנשיא ריבלין על ניסיונותיו הכנים לקדם אחדות זו. מאז שנכנסתי לפוליטיקה אני קורא לאחרות, גם היום אני אופטימי ומאמין שאפשר להגיע אליה. נתניהו היה זה שהקדים את הבחירות לכנסת ה-21, היה זה שהוביל אותנו לבחירות לכנסת ה-22 ואולי גם היחידי שיש לו האינטרס להוביל אותנו גם לבחירות נוספות, שעשויות להביא לשבר בין האזרחים למדינה".