אשכנזי: "אין שום הסדרה מול חמאס - משלמים במזומן על בלוני אש"

בכיר מפלגת כחול לבן תקף את מדיניות הממשלה במהלך סיור בדרום, ואמר כי "זו בושה שאנחנו יודעים מה קורה במדינה דרך סינוואר". גנץ: "השמאל חשוב ולגיטימי, נצרף את כולם למפלגת אחדות"

זמן צפייה: 01:21

בחירות 2019 - הסיבוב השני: גבי אשכנזי, בכיר מפלגת כחול לבן, התייחס היום (חמישי) למצב הביטחוני בדרום ואמר כי "אנחנו יודעים מה קורה במדינה דרך סינוואר, אין פה שום הסדרה - יש פה הסתרה, זו ממש בושה. שורפים שדות, יורים עלינו חמש מאות טילים ואנחנו מעבירים מטח בתגובה למטח, על בלונים באש אנחנו משלמים ב'קאש'. הדברים נאמרו במהלך סיור שקיימו בכירי המפלגה באשקלון.

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לאפשרות של איחוד עם מפלגה נוספת לקראת הבחירות, ואמר: "כחול לבן היא הסיעה הגדולה, היא האלטרנטיבה השלטונית. אנחנו מכבדים כל אחד, שמאל הוא דבר חשוב ולגיטימי, אנחנו נוביל את מרכז המפה ונצרף את כולם למפלגת אחדות, עם הליכוד, עם כולם".

לכתבות נוספות בנושא: 

גנץ על המתיחות בכחול לבן: "אין יום בלי ויכוחים בתוך הבית"

לפיד: "לא נתחבר עם אהוד ברק – הוא שייך לשמאל"

סקר חדשות 13: הליכוד וכחול לבן נחלשות, העבודה מתחזקת

גבי אשכנזי
גבי אשכנזי | צילום: לע''מ

מספר 2 במפלגה, יאיר לפיד, הגיב לסירוב ראשי רשויות בעוטף עזה להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש. "אתמול קרה משהו חסר תקדים, אני לא זוכר כזה דבר מעולם, נמאס להם מההזנחה, מהרקטות ומהפצמ"רים. נמאס להם שאף אחד לא מטפל בבעיות שלהם ונמאס להם שמשקרים. הם יודעים שנתניהו לא יעשה כלום כי הוא הפסיק לעבוד עבור אזרחי ישראל".

ביום ראשון, התייחס לפיד בריאיון ל"לפני החדשות" לחזרתו לחיים הפוליטיים של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, ואמר כי "לא נתחבר עם אהוד ברק – אוהד ברק שייך לשמאל, וזה בסדר". מטעמה של מפלגתו של ברק נמסר בתגובה לדברי לפיד כי "הדבר היחידי שחשוב הוא גודל הגוש שינצח את נתניהו ויחליף את השלטון. רצוי שאנשים מרכזיים בגוש יימנעו מלהדהד את דברי הפירוד של נתניהו ויתמקדו במאמץ להחלפתו".

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: ערוץ הכנסת

ביום שישי, הגיב יו"ר כחול לבן בשיחה סגורה, שהוקלטה והגיעה לידי חדשות 13, למתיחות במפלגתו. "אין יום שעובר בלי שאנחנו מתווכחים בתוך הבית", נשמע גנץ אומר בהקלטה. "בואו ניקח את ההנהגה הבכירה בקוקפיט, שלושה רמטכ"לים ושר לעבר. אלו לא קטלא קניא. להנהיג כאלו אנשים זאת לא משימה קלה. זאת משימה מורכבת. מה שאנחנו רואים כל הזמן זה שפיצים קטנים שזה אמר ככה והוא אמר ככה. ככה זה כשאתה מקים מפלגת שלטון".

גנץ
גנץ | צילום: כנס הרצליה

זאת, לאחר שפורסם בחדשות 13 כי לפיד תקף את יעלון לאחר שזה דרש ממנו לוותר על הרוטציה. "שלושה רמטכ"לים, שר לשעבר, להנהיג כאלה אנשים זאת לא משימה קלה. זאת משימה מורכבת", הוסיף גנץ. "מה שאנחנו רואים כל הזמן זה 'שפיצים' קטנים, שזה אמר ככה וזה אמר ככה. אני מקווה שיום אחד, לא נהיה רק סיעה אחת - אלא מפלגה אחת".