גנץ: "מחכים לתוצאות האמת - נאחל לעם ישראל ממשלת אחדות טובה"

לאחר ספירת 61% מהקולות בוועדת הבחירות, יו"ר כחול לבן התייחס הבוקר לתוצאות בפתח ביתו ואמר כי "הרבה זמן היינו עסוקים בקמפיין, עכשיו הגיע הזמן לרוץ באמת. כשהמערכת תירגע נצא לדרך"

זמן צפייה: 00:31

בעיצומה של ספירת הקולות, יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס הבוקר (רביעי) לתוצאות הנוכחיות בפתח ביתו ואמר כי "אנחנו מחכים לתוצאות האמת - נאחל לעם ישראל ממשלת אחדות טובה ורצויה. הרבה זמן היינו עסוקים בקמפיין, עכשיו הגיע הזמן לרוץ באמת. כשהמערכת תירגע - נצא לדרך".

מהנתון הרשמי של ועדת הבחירות 61% מהקולות נספרו. לפי הנתונים הרשמיים, הליכוד עם 28.3% מהקולות, כחול לבן עם 27%, ש"ס עם 8.6%, יהדות התורה עם 7.6%, ישראל ביתנו עם 7.9%, ימינה עם 6.8%, העבודה-גשר עם 5% והמחנה הדמוקרטי 4.2%.

לכתבות נוספות בנושא >> 

תוצאות לא רשמיות: תיקו בין כחול לבן לליכוד; הימין מוביל • חי

לאחר פרסום המדגמים: גנץ התקשר לעודה; השניים סיכמו להיפגש

גנץ: "נמתין לתוצאות האמת – אבל נראה שעמדנו במשימה"

בני גנץ בבוקר תוצאות הבחירות
בני גנץ בבוקר תוצאות הבחירות

על פי מסמך לא רשמי של ועדת הבחירות המרכזית, מספירה של 91.5% מהקולות עולה כי כחול לבן והליכוד בתיקו של 32 מנדטים כל אחת. גוש הימין מוביל על גוש המרכז-שמאל עם 56 מנדטים לעומת 55. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 9 מנדטים.

הרשימה המשותפת, המפלגה השלישית בגודלה, עומדת על 12 מנדטים. ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 8, ימינה 7 מנדטים, העבודה-גשר עם 6 מנדטים והמחנה המדוקרטי עם 5 מנדטים.

תוצאות בחירות 2019
תוצאות בחירות 2019 | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן בני גנץ שוחח הלילה עם יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, והשניים סיכמו להיפגש בימים הקרובים. זאת לאחר פרסום תוצאות המדגמים, כאשר על פי מדגם חדשות 13 כחול לבן קיבלה 32 מנדטים והרשימה המשותפת 15 מנדטים.

לאחר פרסום תוצאות המדגמים גנץ נאם והכריז: "נפעל החל מהלילה להקמת ממשלת אחדות רחבה שתבטא את רצון העם ושתציב סדרי עדיפויות כפי שהם צריכים להיות. אני מתכוון לדבר עם כולם".

"לפי התוצאות המסתמנות, נתניהו לא הצליח במשימתו. אנחנו, לעומתו, הוכחנו שהרעיון שנקרא כחול לבן הצליח בגדול והוא כאן כדי להישאר", אמר הרמטכ"ל לשעבר. "המגעים הפוליטיים התחילו הלילה. שוחחתי עם עמיתיי עמיר פרץ וניצן הורוביץ וקבענו להיפגש בימים הקרובים. אני מתכנן גם לדבר עם אביגדור ליברמן ושותפים נוספים".