גנץ על המתיחות בכחול לבן: "אין יום בלי ויכוחים בתוך הבית"

יו"ר המפלגה התייחס בשיחה סגורה לפרסום חדשות 13, אודות דברי לפיד ליעלון, לאחר שהאחרון דרש ממנו לוותר על הרוטציה, ואמר כי "אני מקווה שיום אחד לא נהיה רק סיעה אחת, אלא מפלגה אחת"

 אשכנזי, לפיד, גנץ ויעלון
אשכנזי, לפיד, גנץ ויעלון | צילום: חדשות 13

ישראל בוחרת: יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שישי) בשיחה סגורה, שהוקלטה והגיעה לידי חדשות 13, למתיחות במפלגתו. "אין יום שעובר בלי שאנחנו מתווכחים בתוך הבית", נשמע גנץ אומר בהקלטה. "בואו ניקח את ההנהגה הבכירה בקוקפיט, שלושה רמטכ"לים ושר לעבר. אלו לא קטלא קניא. להנהיג כאלו אנשים זאת לא משימה קלה. זאת משימה מורכבת. מה שאנחנו רואים כל הזמן זה שפיצים קטנים שזה אמר ככה והוא אמר ככה. ככה זה כשאתה מקים מפלגת שלטון".

כזכור, בחדשות 13 פורסם כי לפיד תקף את יעלון לאחר שזה דרש ממנו לוותר על הרוטציה. "שלושה רמטכ"לים, שר לשעבר, להנהיג כאלה אנשים זאת לא משימה קלה. זאת משימה מורכבת", הוסיף גנץ. "מה שאנחנו רואים כל הזמן זה 'שפיצים' קטנים, שזה אמר ככה וזה אמר ככה. אני מקווה שיום אחד, לא נהיה רק סיעה אחת - אלא מפלגה אחת".

לעוד כתבות בנושא:

לפיד ליעלון: "אם פותחים סיכומים – למה שתל"ם תקבל 5 מנדטים?"

התרחיש שבו הצהרת ליברמן עשויה להפוך למציאות • פרשנות

מפלגת כחול לבן בנאום הנצחון
מפלגת כחול לבן בנאום הנצחון | צילום: החדשות 13

בתקופה האחרונה, כזכור, הביקורת כלפי יו"ר יש עתיד לפיד הגיעה לשיאה, כאשר יו"ר תל"ם יעלון ניגש אליו וביקש ממנו לוותר על הרוטציה עם גנץ. אולם, לפיד הגיב בתקיפות לבקשה, ואמר ליעלון: "אם כבר פותחים את הסיכומים שהביאו להקמתה של המפלגה, בוא נפתח את ההסכם שהעניק חמישה מנדטים למפלגה שלך" – כך פורסם לפני כשבוע בחדשות 13.

לאחר הדברים האלה, נראה שתקיפותו של יעלון פחתה, והביקורת כלפי חברו נעלמה. ביום חמישי שעבר, יעלון פרסם הבהרה לאחר הדיווחים בכלי התקשורת, לפיה הוא מחויב להסכמים. בשל דבריו של ליברמן כי יכפה ממשלת אחדות, לא נראה כי השבר במפלגה רציני במיוחד, והמתיחות צפויה לשכוך.

ישיבת סיעה כחול לבן
ישיבת סיעה כחול לבן | צילום: חדשות 13

באותו יום, יעלון הכחיש את השמועות על קרע בינו לבין לפיד. "לפי מספר אמצעי תקשורת הבוקר - יש למישהו אינטרס לפרק את ׳כחול לבן׳", כתב יעלון בחשבון הטוויטר שלו. "זה לא האינטרס ולא הכוונה של גנץ, לפיד, אשכנזי או שלי! סכמנו שהולכים לבחירות מאוחדים, כפי שסכמנו לפני הבחירות הקודמות, ולקראת הבחירות הבאות. אנחנו מכבדים הסכמים".

יום קודם לכן, פורסם שיעלון התייחס בשיחות סגורות עם גורמים פוליטיים להסכם הרוטציה של מפלגתו, וטען כי הוא מסב נזק למפלגה וכי היה מוטב אם לפיד היה מוותר על חילופי ההנהגה. על פי דיווחים, יעלון יצא נגד גישתו של לפיד מול החרדים, וטען כי הוא מנהל קמפיין "שלילי ונגטיבי" המזיק למפלגה ומרחיק ממנה שותפים פוטנציאליים ומצביעים. "יש לא מעט אנשים מהמרכז והימין שהיו רוצים ויכולים להצביע כחול לבן, אבל חוששים מהעמדות שלו. הוא מצטייר יותר אנטי. חשבנו שהוא יהיה גורם מחבר יותר אבל יש מי שמושכים אותו שמאל", צוטט יעלון כאומר. "הרוטציה שלו השפיעה על מצביעים לרעה. זה מגובה בסקרים".

בכחול לבן שורר אי שקט מאז פוזרה הכנסת ה-21 בסוף מאי. יאיר לפיד היסס מעט לפני שהצהיר שגנץ הוא במקום הראשון ברשימה. אשכנזי וגם יעלון סבורים שצריך לוותר על הרוטציה. אשכנזי נשמע בכל מיני פורומים אומר שהוא לא כל כך מרוצה מהמקום הרביעי בו שובץ, אבל יודע שיהיה לו קשה לטפס למעלה.