העלות למשק של יום השבתון בבחירות החוזרות: שני מיליארד שקלים

בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי כ-60% מהסכום יספוג המגזר העסקי שמניב את רוב ההכנסות, והמסחר והשירותים יספגו עוד מאות מיליוני שקלים: "לשקול להעניק חופש רק למי שיממש זכותו להצביע"

זמן צפייה: 03:10

העלויות הישירות של מערכת הבחירות החוזרת עומדת על כשני מיליארד שקלים – כך על פי המידע שמסרה לחדשות 13 התאחדות התעשיינים בשעות האחרונות (חמישי). על פי ההתאחדות, יום השבתון הנוסף יעלה למשק כשני מיליארד שקלים. כ-60% מתוכם יספוג המגזר העסקי שמניב את רוב ההכנסות. הענפים העיקריים שיפגעו הם מפעלי תעשייה, תיקוני רכב, מרפאות ומערכת החינוך.

"התעשייה עצמה תיפגע בכ-300 מיליון שקלים. גם ענפים ציבוריים שאינם סובלים מעודפי תקציבים כמו ענפי החינוך והבריאות ייפגעו במאות מיליוני שקלים", אמר רובי גינל, מנכ"ל התאחדות התעשיינים. "כל הפגיעה הזאת מגיעה ללמעלה משני מיליארד שקלים, שבסופו של דבר תיפול על כתפי הציבור".

"הפיתרון צריך להיות הפחתת הנטל הכבד שהממשלה והכנסת מטילים על המגזר העסקי", הציע. "או שהממשלה והכנסת יחליטו לתקצב בעצמם את העלות של יום הבחירות או שיבטלו את יום השבתון, או שלפחות ינהיגו נוהל לפיו יום שבתון ינתן רק למי שיממש את זכותו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-events-20190530-2308' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_d4z8hbmy' duration='75'']

עוד בחדשות 13:

בשל הבחירות: נתניהו יבקש לדחות את השימוע – היועמ"ש צפוי לסרב

"בחירות מיותרות": תגובות חריפות במערכת הפוליטית לאחר ההצבעה

נתניהו: "עשיתי הכול למנוע בחירות – ליברמן רצה להפיל הממשלה"

חיילים מצביעים ביחידות השונות שבגזרת עוטף עזה
חיילים מצביעים ביחידות השונות שבגזרת עוטף עזה | צילום: דובר צה''ל

כאמור, החוק לפיזור הכנסת עבר הלילה בקריאה שנייה ושלישית. 74 חברי כנסת, שהושבעו רק לפני חודש, הצביעו בעד סיומה של הכנסת ה-21 ותחילת מערכת הבחירות לכנסת ה-22, שייערכו ב-17 בספטמבר. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה שנערכות בחירות חוזרות לאחר שחבר הכנסת שניתן לו המנדט להרכיב את הממשלה כשל במשימתו.

הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו, כולנו, איחוד מפלגות הימין, רע"ם-בל"ד וחד"ש-תע"ל הצביעו בעד ההצעה. ואילו, כחול לבן, העבודה ומרצ התנגדו. רק ח"כ רועי פולקמן (כולנו) לא נכח בהצבעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בכנסת | צילום: החדשות 13

בתום ההצבעה לפיזור הכנסת, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "לפני כמה שבועות הציבור בישראל החליט החלטה ברורה וחד משמעית – הוא בחר בי להוביל את מדינת ישראל. הציבור אמר את דברו, ואכן 60 מתוך 65 מנדטים שניתנו לימין עשו בדיוק את מה שהבטיחו לעשות. מפלגה אחת עשתה את ההפך הגמור".

נתניהו הצהיר: "ליברמן הוליך שולל את מצביעיו. הוא הציב דרישה ועוד דרישה ובכל פעם שהיא נענתה – העלה דרישה חדשה. כל הבקשות נדחו על הסף. ליברמן לא התכוון לגמור את זה, הוא לא התכוון להגיע להסכמות. הוא רצה בצורה הכי ברורה להפיל את הממשלה הזאת". לדבריו, "ליברמן גורר מדינה שלמה לעוד חצי שנה של בחירות בגלל גחמות אישיות, ניסיון לקבל עוד כמה מנדטים. ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל".