פייגלין נפגש עם נתניהו: יביא לאישור מפלגתו הצעת פרישה

יו"ר זהות נועד עם רה"מ וצפוי לפרוש מהמרוץ לכנסת. הוא אמור לקבל שורת הבטחות, בהן תיק בממשלה, הקלות בנושא קנביס וסיוע בכיסוי חובות המפלגה. "גיבשנו פתרון שמשמעותו לגליזציה לחולים"

זמן צפייה: 03:31

יו"ר זהות משה פייגלין נפגש היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומתכוון להביא לאישור מפלגתו הצעת פרישה מהתמודדות לכנסת. פייגלין אמור לקבל שורת הבטחות ובהן תיק בממשלה, הקלות לחולים בנושא קנביס וסיוע בכיסוי חובות המפלגה. זאת, לאחר שביום שני פורסם כי בליכוד נעשים מאמצים לשכנע את פייגלין והציעו לו שורת הטבות - אם יפרוש מההתמודדות.

בהודעה שפרסם פייגלין נמסר כי "אתמול, בשעת לילה מאוחרת, הגיע אליי בקשה לפגישה עם ראש הממשלה בעניין דרישתי לביטול רפורמת הקנביס. בפגישה חזרתי והסברתי כי הרפורמה הזו הורגת חולים, הבאתי כדוגמה את מותה הטראגי של הצעירה סיוון מימוני, שאתמול השתתפתי בהלוויתה - ודרשתי את ביטול הרפורמה".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

כדי להציל קולות: ניסיונות לשכנע את בן גביר ופייגלין לפרוש

משבר הקנביס הרפואי: הנשיא ריבלין זימן את ראשי משרד הבריאות

פייגלין על הפרסום בחדשות 13: "לא נחליף את החזון תמורת כיסא"

משה פייגלין ב''המטה המרכזי''
משה פייגלין ב''המטה המרכזי'' | צילום: החדשות 13

"במשך שעות ארוכות ותוך התייעצות עם גורמי מקצוע גיבשנו פתרון שמשמעותו היא לגליזציה של שוק הקנביס עבור החולים. כלומר, החולים יוכלו לרכוש את התרופה המגיעה להם, בדיוק ע"פ הזן והמינון שקבע הרופא המטפל, מכל ספק בארץ ובעולם דרך בתי המרקחת בישראל וללא התערבות נוספת של היחידה לקנביס רפואי במשרד הבריאות".

"מדובר בהצלת חיים של ממש, ובמידה ויתלוו אליה הישגים משמעותיים גם בתחום השוק החופשי, קידום העסקים הקטנים וחירות האדם בישראל, הישגים שיעוגנו בהסכם גלוי וחתום וביכולת פעולה למימושם מתוך הממשלה - אביא את האפשרות הזו בפני כלל חברי התנועה למשאל מתפקדים מסודר, שבו יתבקשו להכריע אם לקבל את ההצעה ולפרוש הפעם מן המירוץ או לדחות אותה  ולהתמודד".

רה''מ נתניהו
רה''מ נתניהו | צילום: החדשות 13

מהליכוד נמסר כי "רה"מ נתניהו משקיע מאמצים אדירים במטרה למנוע בזבוז קולות בימין. יש התקדמות משמעותית בין הליכוד לבין פייגלין וזהות. עדיין לא הושג הסכם וכשיושג - נפרסם אותו. עיקרו של ההסכם עם פייגלין נוגע למדיניות של כלכלה חופשית".

כאמור, ביום שני נחשף כי בליכוד נעשים מאמצים כדי לשכנע את יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, ואת יו"ר זהות, משה פייגלין, לפרוש מהמרוץ ולא להתמודד בבחירות. זאת, כחלק ממאמצי הליכוד למנוע אובדן קולות לימין בבחירות הקרובות. במקביל, במפלגת השלטון הציעו לפייגלין תפקיד שר כלכלי בכיר, לגליזציה רפואית של קנאביס, כלומר להפוך את הקנביס לתרופת מרשם ולא לסם שמצריך רשיון, וסיוע בכיסוי חובות מפלגתו אם יפרוש מההתמודדות לכנסת.