ארדן: "בהחלט יש אפשרות שנלך לבחירות פעם נוספת"

השר לביטחון הפנים אמר בריאיון ל"מהדורת השבת" כי "אם מפלגות יצהירו שאינן יושבות זו עם זו - הכול יכול לקרות". על חברי הממשלה החשודים בפלילים: "מצב לא נעים - אך לכולם יש חזקת חפות"

זמן צפייה: 07:40

ישראל בוחרת: גלעד ארדן, השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, התייחס הערב (שבת) לאפשרות שפעם נוספת לא תוקם קואליציה, ואמר כי "יש אפשרות שנלך שוב לבחירות. אם מפלגות יצהירו שהן אינן יושבות זו עם זו - ודאי שזה יכול לקרות". הדברים נאמרו בריאיון ל"מהדורת השבת".

על כך שחמישה חברי ממשלה חשודים בעבירות שונות, הוסיף ארדן: "זה לא דבר נוח ולא נעים, אבל בישראל יש חזקת חפות - זה החוק במדינה. גם ליברמן עמד לדין לפני כמה שנים ויצא זכאי, וגם כשאהוד ברק מתרועע עם עבריינים אנחנו מבקרים אותו, אבל לא פוסלים את היכולת שלו להתמודד - ואותו דין חייב לחול על כל נבחרי הציבור".

על האפשרות שיתמוך בחקיקת חוקי חסינות אמר השר כי "חברי הכנסת בעצמם חוקקו בעבר חוק לפיו לח"כ יש זכות לבקש חסינות מהכנסת, תלוי כמובן בחומרת האישום. אני לא יכול להגיד מהיום אוטומטית מה תהיה דעתי על כל בקשה שתוגש, אבל חזקת החפות קיימת לכל נבחרי הציבור מימין ומשמאל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ברק על התאבדות אפסטין: הייתי מעדיף שהקשר בינינו לא היה נוצר

אורלי לוי: "אי אפשר לשבת עם ר"מ כשיש נגדו כתב אישום"

בתום יומיים של מצוד: נעצרו חשודים בפיגוע הדקירה בגוש עציון

גלעד ארדן
גלעד ארדן | צילום: החדשות 13

בנוסף, התייחס ארדן לפיגוע בגוש עציון שבו נדקר למוות רב"ט דביר שורק ולמעצרם של חשודים במעשה. "אני חושב שמוקדם מכדי לקבוע עמדות כי הנושא עדיין נמצא בחקירה. יש ראיות פורנזיות שקושרות את העצורים לאירוע, אבל צריך לתת לחקירה להסתיים. לא היה מרצח אחד בשנים האחרונות שכוחות הביטחון לא סגרו איתו חשבון - ואני בטוח שזה מה שיקרה גם הפעם".

"למרות כל זאת, אסור להתעלם מההסתה של הרשות הפלסטינית שנמשכת כל הזמן", המשיך." אין כל הסדרה עם חמאס, יש באמצעות המצרים הבנות כאלה ואחרות - שאינן רחבות. זאת, כיוון שלא ניתן להגיע להבנות רחבות בלי החזרת גופות חיילינו ואזרחינו החטופים. אנחנו נותנים מכות לחמאס בהתאם לאינטרסים הביטחוניים שנוצרים בשטח".

הפיגוע בגוש עציון, דביר שורק
סריקות לוחמי צה''ל במסגרת המצוד אחר המחבל מהפיגוע בגוש עציון | צילום: דובר צה''ל

כמו כן, התייחס ארדן למתיחות בהר הבית לקראת אירועי תשעה באב, שמתקיימים השנה במקביל לחג הקורבן המוסלמי. "צריך להכיר שבזמן חגי המוסלמים - הר הבית היה סגור לצערי בשנים האחרונות למבקרים, בהם גם מבקרים יהודים".

"זה לא קשור לסטטוס קוו אלא נעשה כדי למנוע חיכוך, כי בחגים יש עשרות אלפי מתפללים בהר ונוצר קושי לתת מענה ביטחוני למי שמבקר שם. הכול כפוף להערכת מצב שתקיים משטרת מחוז ירושלים מחר בבוקר. העולם צריך לראות שמי שמפר פעם אחר פעם את הסטטוס קוו ומסית לאלימות בהר, זה הוואקף והגורמים הפלסטיניים".