99% מהקולות נספרו: כחול לבן - 33, הליכוד - 31; גוש השמאל גדל

ישראל ביתנו ירדה ל-8 מנדטים. הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13, ש"ס - 9, יהדות התורה – 8, ימינה – 7, העבודה-גשר – 6 והמחנה הדמוקרטי – 5. גוש הימין עם 55 מנדטים - השמאל-מרכז עם 57

זמן צפייה: 00:44

בחירות 2019 - הסיבוב השני: ועדת הבחירות המרכזית הודיעה הבוקר (חמישי) כי הסתיימה ספירת המעטפות הכפולות. מספירת 99% מהקולות, עולה כי כחול לבן הגדילה את כוחה ל-33 מנדטים, ואחריה הליכוד עם 31 מנדטים. גוש השמאל-מרכז הגדיל את הפער מגוש הימין-חרדים ועומד כעת על 57 מנדטים, לעומת 55.

התחזקותו של גנץ באה על חשבון ליברמן, שמפלגתו ישראל ביתנו ירדה לשמונה מנדטים. עוד עולה כי הרשימה המשותפת שומרת על כוחה וגורפת 13 מנדטים, ש"ס - 9, יהדות התורה – 8, ימינה – 7, העבודה-גשר – 6 והמחנה הדמוקרטי – 5 מנדטים. יש לציין כי הנתונים אינם סופיים והחישובים עדיין ממשיכים.

עוד בחדשות 13:

בכיר בימין: מתרשם שנתניהו מבקש לשמור אופציה לבחירות שלישיות

עמיר פרץ: "לא נשב בממשלת נתניהו – נמליץ על גנץ לנשיא"

"עתידו של נתניהו לא ידוע": הדיווחים בעולם על הבחירות בישראל

בחירות 2019 - תוצאות נכון לספירת 97.6% מהקולות
בחירות 2019 - תוצאות נכון לספירת 97.6% מהקולות | צילום: חדשות 13
בחירות 2019 - תוצאות נכון לספירת 97.6% מהקולות
בחירות 2019 - תוצאות נכון לספירת 97.6% מהקולות | צילום: חדשות 13
בחירות 2019 - תוצאות נכון לספירת 97.6% מהקולות
בחירות 2019 - תוצאות נכון לספירת 97.6% מהקולות | צילום: חדשות 13
בחירות 2019 - חלוקה לגושים
בחירות 2019 - חלוקה לגושים | צילום: חדשות 13

מדגם חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס היה הקרוב ביותר לתוצאות האמת לאחר ספירת 97.6% מהקלפיות

צילום: החדשות 13

הקריאה של נתניהו להקים ממשלת אחדות

בתום פגישה עם ראשי מפלגות הימין, קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ להקים ממשלת אחדות: "בני, בוא ניפגש היום, בכל שעה, בכל עת, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה, רחבה ככל האפשר, שמורכבת מכל אותם גורמים שמדינת ישראל יקרה להם. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה". השניים לחצו ידיים בטקס האזכרה לשמעון פרס בהר הרצל.

עוד אמר נתניהו כי "במהלך הבחירות קראתי להקמת ממשלת ימין. אבל לצערי תוצאות הבחירות מראות שהדבר לא אפשרי. העם לא הכריע בין שני הגושים. אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות - אני נגד זה. צו השעה - ממשלת אחדות רחבה, עוד היום". יונתן אוריך, דובר הליכוד ויועצו של רה"מ, אמר בתגובה: "לשכת רה"מ פנתה ללשכת בני גנץ לתיאום פגישה בארבע עיניים עוד היום".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בתגובה לדברים אמרו גורמים בכחול לבן כי על נתניהו להתעורר ולהכיר בתוצאות הבחירות. לדבריהם, "העם בישראל הכריע שכחול לבן תוביל את הממשלה הבאה". הגורמים מהמפלגה ציינו כי אינם פוסלים את נתניהו אישית וכי הוא יכול לכהן כשר בממשלת גנץ במידה ולא יוגש נגדו כתב אישום.

במהלך הפגישה עם ראשי מפלגות הימין חתמו המשתתפים על מסמך לפיו נתניהו הוא המועמד היחיד שלהם לראשות הממשלה. "ננהל משא ומתן קואליציוני במשותף, אף מפלגה לא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות", נכתב במסמך. יו"ר ש"ס אריה דרעי שלא השתתף בפגישה, אישר את הנוסח טלפונית ויחתום על המסמך בהמשך.

נפתלי בנט ציין לפני הפגישה כי הוא "לא פוסל את לפיד, לא את גנץ ולא את החרדים. חייבים ממשלת אחדות - אבל ראש הממשלה הוא נתניהו. כולם יצטרכו לרדת פה מהעצים, אף אחד לא יקבל את מלוא תאוותו בידו. אנחנו צריכים לנהל מדינה - ראש הממשלה יהיה נתניהו. גנץ לא יהיה ראש הממשלה כי רוב הציבור בחר בנתניהו".