הנתונים הרשמיים ממשיכים להתעדכן: 32 לכחול לבן, 31 לליכוד

מספירת 94.4% מהקולות עולה כי גוש המרכז-שמאל מוביל על הימין-חרדים. הרשימה המשותפת עם 13 מנדטים. ש"ס וישראל ביתנו – 9, יהדות התורה – 8, ימינה – 7, העבודה-גשר – 6 והמחנה הדמוקרטי – 5

זמן צפייה: 01:20

בחירות 2019 - הסיבוב השני: ספירת המעטפות הכפולות החלה הלילה (חמישי), והבוקר ועדת הבחירות המרכזית ממשיכה לעדכן את התוצאות הרשמיות. לאחר ספירת 94.4% מהקולות עולה כי כחול לבן מובילה עם 32 מנדטים, והליכוד מעט אחריה, עם 31, הרשימה המשותפת שומרת על כוחה וגורפת 13 מנדטים, ש"ס וישראל ביתנו - 9, יהדות התורה – 8, ימינה – 7, העבודה-גשר – 6 והמחנה הדמוקרטי – 5 מנדטים.

גוש השמאל-מרכז מוביל על גוש הימין-חרדים עם 56 מנדטים, לעומת 55. ליברמן, כאמור, מהווה לשון מאזניים עם 9 מנדטים.

עוד בחדשות 13:

בכיר בימין: מתרשם שנתניהו מבקש לשמור אופציה לבחירות שלישיות

עמיר פרץ: "לא נשב בממשלת נתניהו – נמליץ על גנץ לנשיא"

"עתידו של נתניהו לא ידוע": הדיווחים בעולם על הבחירות בישראל

בכיר בימין: נתניהו מבקש לשמור אופציה לבחירות שלישיות:

אמש (רביעי) פורסם בחדשות 13 כי אחד מבכירי מפלגות הימין אמר כי הוא "מתרשם שנתניהו מבקש לשמור לעצמו אופציה לבחירות שלישיות. זה מסוכן. צריך למנוע את התרחיש הזה". במקביל, ראש הממשלה נתניהו צוטט אומר בישיבת סיעת הליכוד, שנערכה מוקדם יותר היום, כי "הפסדנו בגלל שאננות. הזהרתי מפני אחוזי הצבעה נמוכים במעוזי הימין בפריפריה וביו"ש – וצדקתי".

''שיקולים מבצעיים בלבד''. נתניהו וגנץ
''שיקולים מבצעיים בלבד''. נתניהו וגנץ | צילום: החדשות 13

בתוך כך, גורמים בכירים בליכוד הודו אמש בשיחות סגורות כי אין להם את האומץ לקרוא תיגר על ראש הממשלה נתניהו, אך הם מנסים לקרוא לממשלת אחדות יחד עם כחול לבן, ובכך להגביר את הלחץ שיסמל לנתניהו כי ימיו בשלטון ספורים. אחד הגורמים שיכולים להניע מהלך כזה הוא חיים כץ, שיכול לכנס את מרכז הליכוד ולהוביל את הקו. כץ הוא בין הבכירים היחידים שלא נכחו בהצהרתו של נתניהו שלשום.

מספר המנדטים נכון לספירת 95% מהקולות
מספר המנדטים נכון לספירת 95% מהקולות | צילום: חדשות 13

הליכוד פרסם אמש הודעה המתייחסת להרכבת הכנסת ה-22, שבה נכתב כי "ראש הממשלה נתניהו לא פוסל אף מפלגה ציונית ולכן אין שום סיבה או רצון ללכת לבחירות נוספות. מדינת ישראל זקוקה בעת הזאת לממשלה ציונית חזקה ולא לממשלה שנשענת על מפלגות ערביות או לבחירות נוספות. לאחר שגיבשנו היום את בלוק מפלגות הימין, נפנה בימים הקרובים לכל המפלגות הציוניות ונתחיל במו״מ מיידי".

מספר המנדטים נכון לספירת 95% מהקולות
מספר המנדטים נכון לספירת 95% מהקולות | צילום: חדשות 13

במקביל, גורם בכחול לבן אמר כי במפלגתו יש "בלאגן פוליטי ענק". לדבריו, במפלגה מבינים כי היתרון המרכזי של גנץ הוא המצב המסובך של נתניהו, אך מודעים גם לכך שהימצאות הרשימה המשותפת בתוך גוש השמאל-מרכז אינה מתורגמת להמלצות אצל הנשיא.

בחירות 2019 - מפלגת הליכוד
בחירות 2019 - מפלגת הליכוד | צילום: חדשות 13

בשעות הצהריים אתמול נפגשו ראשי מפלגות הימין והחרדים עם נתניהו במשרדו, והתחייבו על הקמת בלוק ימין אחד בהובלתו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה. נוסף על כך, התחייבו המפלגות להקים צוות מו״מ משותף לכל סיעות בלוק הימין.

במהלך המפגש הציע נתניהו שכל המפלגות ילכו יחד לנשיא כבלוק וינהלו משא ומתן קואליציוני משותף. מנגד, ראשי המפלגות דרשו שנתניהו יתחייב פומבית ללכת איתם לקואליציה, ולא ישתמש בהמלצתם רק כדי לצלוח את הנשיא ואז ילך למשא ומתן עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

בפגישה השתתף שר התיירות לוין, ששימש כראש צוות המו"מ של מפלגתו בתום מערכת הבחירות הקודמת. נוסף על כך, נכחו בפגישה ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן משה גפני, ראשי ימינה נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ׳. יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי נפגש עם רה"מ נתניהו מוקדם יותר הבוקר, מאחר ולא יכול היה להשתתף בפגישה בשל אזכרת השר לשעבר דוד אזולאי.