יש פוליטיקאים זיגזג: ההיסטוריה הציבורית של אהוד ברק

מסקר שפורסם אתמול בחדשות 13 עולה כי חזרתו של רה"מ לשעבר לפוליטיקה תעניק יתרון לשמאל, אך כעת עליו להתמודד עם המחנה שעוד זוכר לו את פירוק "העבודה" והצטרפותו לממשלת נתניהו

זמן צפייה: 02:32

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הודיע אמש (רביעי) על חזרתו לחיים הפוליטיים. מסקר חדשות 13 שפורסם אתמול עולה כי מפלגתו החדשה תטה את הכף לטובת גוש השמאל-מרכז, אך לברק ניצב כעת האתגר לשכנע את המצביעים ואת מחנה "אנטי ביבי" שהוא לא מתכוון לזגזג שוב.

ב-2001, אחרי הפסד ברק בבחירות לאריאל שרון, הודיע ברק על פרישתו מהכנסת ומתפקידו כיו"ר העבודה, אלא שכעבור פחות מיממה התברר כי הוא מעוניין בתיק הביטחון הנחשק תחת הנהגתו של שרון. בסופו של דבר, הזעם הציבורי כלפיו מנע את המהלך.

שש שנים לאחר מכן, על רקע הביקורת הקשה על הממשלה לאחר מלחמת לבנון השנייה, ניהל ברק קמפיין חזרה לראשות המפלגה. הוא הבטיח אז כי יפרוש לאחר הגשת דוח וינוגרד, אלא שפעם נוספת ברק זגזג ונשאר שר הביטחון תחת אולמרט.

עוד בחדשות 13:

אחרי הכרזת ברק: ח"כ סתיו שפיר קוראת לאיחודים במחנה השמאל

ברק: "יכול לקחת את ראשות הממשלה ב-10 דקות אם נתניהו יסתלק"

סקר: עם שובו של אהוד ברק לפוליטיקה – גוש המרכז-שמאל מנצח

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: רויטרס

ב-2009 הוביל ברק את מפלגתו לבחירות, והתחייב כי לא יישב בממשלת נתניהו והצהיר כי לא יוכל לכהן כשר ביטחון אם המפלגה תזכה לפחות מעשרים מנדטים. אחרי הבחירות, ברק הפר שוב את התחייבותו ונכנס לממשלת נתניהו. לאור ביקורת הולכת וגוברת נגדו מתוך המפלגה, ב-2011 ברק עשה את הלא יאמן, ופירק את מפלגת העבודה כדי להישאר בממשלת נתניהו.

מפלגת העבודה בקושי שרדה את הכהונה האחרונה של ברק, אנשי מפלגת "העצמאות" שהקים התפזרו לדרכיהם, וכעת הוא חוזר עם חבורה חדשה, ויצטרך לשכנע את המחנה שהפעם הוא יישאר נאמן.

סקר מנדטים חדשות 13
סקר מנדטים חדשות 13 | צילום: חדשות 13

אהוד ברק חוזר לחיים הפוליטיים

מסקר חדשות 13 שהתפרסם אתמול עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות כעת, מפלגתו החדשה של אהוד ברק הייתה מטה את הכף לטובת גוש המרכז-שמאל – שהיה זוכה ל-61 מנדטים. גוש הימין, ללא ליברמן, יזכה ל-52 מנדטים. מפלגת הליכוד ביחד עם כולנו הייתה זוכה ל-32 מנדטים – בדומה למפלגת כחול לבן שהייתה זוכה אף היא ל-32 מנדטים.

רשימה ערבית משותפת בראשות איימן עודה הייתה זוכה ל-12 מנדטים, ישראל ביתנו – 7, ש"ס – 6, יהדות התורה – 6, מפלגתו של ברק – 6, מרצ – 6, העבודה – 5, איחוד מפלגות הימין – 4, הימין החדש – 4 מנדטים.

אמש כינס ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר, אהוד ברק, מסיבת עיתונים בבית סוקולוב שבתל אביב, והכריז על הקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות. "באנו לכאן לומר את דברינו על מה שקורה מסביב", אמר ברק בפתח דבריו. "ולהודיע על הקמת מפלגה חדשה שתפעל לתיקון גדול במובנו היעודי במדינה ובחברה".

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: חדשות 13

ברק האשים את ראש הממשלה נתניהו בפלגנות, ואמר: "הניסיונות לשבש שוב ושוב תהליכים דמוקרטיים, לתעתע בציבור ולהציע שוחד פוליטי הם המשך ישיר להתנהלות נתניהו שתכליתה לפלג ולהסית זה נגד זה את כל חלקי החברה הישראלית".

"נתניהו וחברי הכנסת עושים שימוש ציני בטיעונים ממלכתיים, שבועות בודדים לאחר שפיזרו את הכנסת בניגוד לרצון חבריה - כדי למנוע מנשיא המדינה להעביר את המנדט להרכבת הממשלה אל חבר כנסת אחר", המשיך ברק. "אנחנו לא עיוורים. מערכת הבחירות האחרונה הוקדמה אך ורק כדי לשבש את מהלכי המשפט שהולך ומתקרב נגד נתניהו".

"כל אזרח ואזרחית בישראל, חשוב שיזכרו ידם של מי הייתה במעל", המשיך ברק. "אזרחי ישראל יזכרו שאיש מחברי הקואליציה או ראשי הליכוד לא העז לעצור את ההידרדרות המטורללת אליה מוביל אותנו נתניהו".