ברק: "יכול לקחת את ראשות הממשלה ב-10 דקות אם נתניהו יסתלק"

לאחר שהכריז על שובו לחיים הפוליטיים, אמר ראש הממשלה לשעבר לחדשות 13 על האפשרות לאיחוד בגוש השמאל-מרכז: "כחול לבן לא הצליחו לשדר את האנרגיה והרעב שהיו לראש הממשלה"

זמן צפייה: 05:37

ישראל בוחרת: שעות לאחר שהודיע על שובו לחיים הפוליטיים, קורא ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, לאיחוד בגוש השמאל-מרכז. "בבחירות האחרונות היה הישג יוצא דופן, גם לגנץ וגם לאיחוד שיצר – אבל המטרה החשובה לא הושגה. לא הושג גוש שמכריח את הנשיא להטיל עלינו את הרכבת הממשלה", אמר בריאיון לחדשות 13. "כחול לבן לא הצליחו גם כי לא שידרו את האנרגיה, המיקוד והרעב שהיה לביבי", המשיך. "דרוש פה סוג אחר של היאבקות. זה כמו איגרוף. אין מאבק על השאלה מי יקבל ציון על התנהגות יותר טובה וממלכתית. השאלה היא איך מנצחים".

במהלך הריאיון התייחס ברק לכך שישב בעבר בממשלת נתניהו וכיהן כשר הביטחון שלו. "חשבתי אז שנוכחותי בממשלה מבטיחה טיפול נכון יותר באתגר האיראני. לא מצטער שישבתי איתו אז, העניין האיראני היה חשוב", אמר והסביר: "זה היה ביבי אחר, הוא ישב אז בממשלה עם בני בגין, בוגי יעלון, דן מרידור ואיתי. גם אז היו לפעמים רעיונות הזויים, אבל היינו מסתכלים אחד על השני והוא היה מבין שלרעיון שלו אין שום תמיכה".

"הצטרפתי כדי להעלות את ישראל מחדש על המסלול", המשיך. "זהות ראש הממשלה תיקבע על ידי הנסיבות. מבחינה אובייקטיבית אני יותר מתאים וכשיר לקחת את הממשלה, אבל החיים לא מתנהלים בצורה הזאת ולכן זה לא עומד כרגע לדיון".

עוד בחדשות 13:

סקר: עם שובו של אהוד ברק לפוליטיקה – גוש המרכז-שמאל מנצח

ברק מקים מפלגה חדשה: "יש להפיל את משטר נתניהו"

גנץ: "נתניהו לחץ על כפתור פיזור הכנסת ואין דרך חזרה"

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הערב, כאמור, כינס אהוד ברק מסיבת עיתונים בבית סוקולוב שבתל אביב, והכריז על הקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות. "באנו לכאן לומר את דברינו על מה שקורה מסביב", אמר ברק בפתח דבריו. "ולהודיע על הקמת מפלגה חדשה שתפעל לתיקון גדול במובנו היעודי במדינה ובחברה".

ברק האשים את ראש הממשלה נתניהו בפלגנות, ואמר: "הניסיונות לשבש שוב ושוב תהליכים דמוקרטיים, לתעתע בציבור ולהציע שוחד פוליטי הם המשך ישיר להתנהלות נתניהו שתכליתה לפלג ולהסית זה נגד זה את כל חלקי החברה הישראלית".

"נתניהו וחברי הכנסת עושים שימוש ציני בטיעונים ממלכתיים, שבועות בודדים לאחר שפיזרו את הכנסת בניגוד לרצון חבריה - כדי למנוע מנשיא המדינה להעביר את המנדט להרכבת הממשלה אל חבר כנסת אחר", המשיך ברק. "אנחנו לא עיוורים. מערכת הבחירות האחרונה הוקדמה אך ורק כדי לשבש את מהלכי המשפט שהולך ומתקרב נגד נתניהו".

יאיר גולן במסיבת עיתונאים
יאיר גולן במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

"כל אזרח ואזרחית בישראל, חשוב שיזכרו ידם של מי הייתה במעל", המשיך ברק. "אזרחי ישראל יזכרו שאיש מחברי הקואליציה או ראשי הליכוד לא העז לעצור את ההידרדרות המטורללת אליה מוביל אותנו נתניהו".

יאיר גולן, שעל פי פרסום חדשות 13 פנה בשם ברק לדמויות מפתח פוליטיות בשבוע האחרון, נשא דברים אף הוא. "הייתי אמור להקריא משהו מהדף אבל אני רוצה לדבר ישירות מליבי", פתח גולן את דבריו. "משפחתי לא אוהבת את זה, אחרי 38 שנות שירות התקווה הייתה שנים של רגיעה ושקט. במקום זאת אני לוקח על עצמי מסע קשה, אך אני חש חובה עמוקה לצאת למסע לתיקון החברה והציבוריות הישראלית, ולהחזיר את השפיות".

"התהליכים שזיהיתי לפני שלוש שלום שרירים וקיימים", המשיך גולן. "אני מבין שעוררתי כעס אצל אנשים מסוימים בגין הרמיזה שזה זהה למה שקרה בגרמניה לפני מלחמת העולם השנייה. אפשר לחזור לטקסט, לא אמרתי דבר שכזה, אמרתי שזה מזכיר – עם כל אלף אלפי ההבדלות. במקום לגלות חרדה מפני האיראנים או החמאס, החרדה צריכה להיות אחת, מפני השחתת המידות שלנו. הרי ידוע ומוכר בכל אומת העולם, שהגורמים לרקב פנימי מסוכנים יותר מכל דבר אחר ואני מוטרד מהתהליכים הפנימיים שקורים – לא החיצוניים".