מתווה אדלשטיין לממשלת אחדות: נתניהו יכהן ראשון לזמן קצר

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, יו"ר הכנסת זימן את צוותי המו"מ, במטרה להגיע להסכמות להקמת ממשלת אחדות – ולהימנע מסבב שלישי של בחירות: "עוד הערב יחל הניסיון להחזיר את השפיות לישראל"

זמן צפייה: 02:00

לקראת בחירות 2020: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין זימן היום (רביעי) את צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, במטרה להגיע להסכמה בנוגע לממשלת אחדות ולהימנע מסבב שלישי של בחירות - כך נחשף בחדשות 13, ומאוחר יותר נמסר על ידי אדלשטיין עצמו בהצהרה בכנסת. לפי המתווה שהציע - נתניהו יכהן ראשון לזמן קצר בלבד. מוקדם יותר היום נפגש אדלשטיין עם בכיר כחול לבן משה יעלון, במטרה לרכך את התנגדות המפלגה לממשלת אחדות עם נתניהו.

"לפני כשבוע המנדט עבר לכנסת כשהוא חבוט, שחוק ומלווה בתחושות כעס ותסכול ציבורי עצום", אמר אדלשטיין מחוץ ללשכתו. "הזמן עובר ונדמה שכולם כבר ויתרו, וחזרנו מהר מדי לסיסמאות וחישובי בחירות. כולם מבינים, ישראל מצויה במצב חירום שלטוני שעלול להביא לקריסה כלכלית וחברתית, זאת אזעקת אמת".

"רגע האמת של הפוליטיקה הישראלית. זהו הרגע לבחור בין מנהיגות לפחדנות, זהו הרגע שצריך להגיד enough is enough", הוסיף. "פניתי לראשי שתי המפלגות הגדולות ולהורות לראשי המו"מ להיפגש איתי ולמנוע בחירות נוספות. אני שמח להודיע שפנייתי נענתה בחיוב מצד שני המנהיגים ועוד הערב יחל הניסיון להחזיר את השפיות לישראל".

עוד בחדשות 13:

נתניהו ואדלשטיין: קוראים לאחדות בליכוד – יש להימנע מפיצולים

סער קורא לנתניהו להתפטר: המדינה תקועה, הוא צריך לקבל אחריות

בכיר בכחול לבן: "לא נסכים שנתניהו יכהן יותר מעוד 3 חודשים"

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו ויו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה לדברי אדשלטיין: "אנו מברכים על יוזמתו של יו"ר הכנסת כמו גם על כל דיאלוג שיוכל לקדם ממשלת אחדות רחבה בהובלת כחול לבן ביחד עם הליכוד, אשר תתבסס על קווי יסוד משותפים. יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ, הנחה את צוות המשא ומתן, בראשות ד"ר יורם טורבוביץ ומר שלום שלמה לעשות כל מאמץ כדי למנוע בחירות שלישיות מיותרות ויקרות ולהיוועד עם יו"ר הכנסת עוד היום במטרה לדון בכך".

מהליכוד נמסר: "מברכים על הצעתו של יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין בניסיון נוסף למנוע בחירות. ראש הממשלה נתניהו הנחה את צוות המו״מ של הליכוד להיענות מיידית ליוזמה".

ברקע הקריאות להתפטרותו, נפגשו אתמול נתניהו ואדלשטיין. לאחר הפגישה מסרו השניים בהודעה משותפת כי הם "קוראים לאחדות בליכוד". לדבריהם, "יש צורך להוריד את הלהבות, להימנע מפיצולים ומריבות פנימיות ולהתייצב מאוחדים אל מול האתגרים העומדים בפני התנועה והמדינה".

בני גנץ יו''ר כחול לבן בסיור בצפון
בני גנץ יו''ר כחול לבן בסיור בצפון | צילום: חדשות 13

בתוך כך אמר אמש בכיר בכחול לבן כי מפלגתו לא תיתן לנתניהו לכהן כראש ממשלה יותר משלושה חודשים בתפקיד, בשל כתבי האישום נגדו. בכך, המפלגה למעשה מאותתת לנתניהו כי אין בכוונתה להתפשר עמו.

"הציבור לא רוצה בחירות, ואם תהיינה בחירות, נתניהו בכל מקרה יישאר בתפקיד גם אחריהן, עד להקמת ממשלה שנקים", אמר הבכיר בכחול לבן. "אנו מוכנים שנתניהו יקבל ארכה מינורית, אבל שלא יצפה שנאפשר לו לכהן בהסכמה יותר משלושה חודשים עם כתב אישום חמור".

ח''כ גדעון סער
ח''כ גדעון סער | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע, התייחס ח"כ גדעון סער בריאיון לחדשות 13 לכוונתו להתמודד על ראשות מפלגתו נגד ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "אני מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז". "התנועה לא שייכת לאף אחד. יש זכות לכל חבר להתמודד בה, ויש זכות לכל חבר לבחור בה", הוסיף סער. "אני קורא לנתניהו לקיים פריימריז מהירים כדי להימנע מבחירות שלישיות – זו לא גזירת גורל".

"אני קורא לנתניהו לקיים פריימריז מהירים כדי להימנע מבחירות שלישיות, אין שום סיבה לגרור את המדינה לבחירות שלישיות כשראש הממשלה בעצמו הגדיר אותן כדבר שהוא טירוף מערכות", המשיך סער. "אני מתמודד מתוך תחושה עמוקה שאם לא יהיה שינוי אנו עלולים להמשיך את המשבר הפוליטי במדינה למשך תקופה בלתי ידועה או להעביר את השלטון ליריבינו הפוליטיים".