דרעי: "עלינו בעשרות אלפי קולות - למרות מסע הסתה נוראי"

יו"ר ש"ס התייחס לתוצאות המדגמים ולעלייה בכוח המפלגה לעומת סבב הבחירות הקודם, וטען: "הצלחנו למרות שכנראה מנדט שלם הלך לעוצמה יהודית ונזרק לפח". עוד אמר: "נמליץ על נתניהו בפני הנשיא"

זמן צפייה: 01:20

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התייחס הערב (שלישי) לתוצאות המדגמים ולעלייה בכוח המפלגה לעומת סבב הבחירות הקודם, והצהיר: "לפני חצי שנה הקב"ה עשה איתנו חסד, ומסקרים שלא עברנו את אחוז החסימה - קיבלנו שמונה מנדטים. היום עלינו בעשרות אלפי קולות למרות מסע הסתה נוראי, למרות שכנראה מנדט שלם הלך לעוצמה יהודית ונזרק לפח". עוד הצהיר דרעי: "נמליץ לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו".

"הייתה מערכת בחירות עם הסתה נוראית, עם קרע גדול מאוד בעם", טען יו"ר ש"ס. "השתלדנו לתת את מערכת הבחירות הכי יפה, הכי רוחנית, הכי טובה שיכולה להיות. אבל לצערנו הרב הייתה מערכת הסתה גדולה. אני רוצה להגיד לכולם ללא יוצא מן הכלל - אנחנו בערב ראש השנה, אנחנו עם אחד, אנחנו נשב כאן ביחד במדינה הזאת. אני קורא לכולם לשכוח את השפה של ההסתה והשסע ולהתחיל לדבר כמו יהודים".

"אנחנו נכנסים למסע הרכבת ממשלה קשה ומסובך", המשיך דרעי. "אני מקווה שכל הפסילות וההחרמות ייעלמו. נרכיב ממשלה באחריות לטובת עם ישראל".  ​

עוד בחדשות 13:

מדגם חדשות 13: כחול לבן – 33, הליכוד – 31; יתרון לשמאל-מרכז

שקד: "נעשה הכול כדי להקים ממשלת ימין – זה לא בלתי אפשרי"

ליברמן: "יש רק אופציה אחת – ממשלה רחבה עם הליכוד וכחול לבן"

אריה דרעי לאחר תוצאות המדגם
אריה דרעי לאחר תוצאות המדגם | צילום: חדשות 13

מדגם חדשות 13: ש"ס הגדילה את כוחה - עומדת על 9 מנדטים

מתוצאות מדגם חדשות 13 עולה כי כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד מקבלת 33 מנדטים, והליכוד בראשות בנימין נתניהו עומדת על 31 מנדטים. הישג לרשימה המשותפת עם 13 מנדטים, ואחריה - ש"ס עם 9 מנדטים. יהדות התורה וישראל ביתנו מקבלות 8 מנדטים. אכזבה לימינה עם 6 מנדטים, והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי גם כן עם 6 מנדטים כל אחת. עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה.

תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13

גוש השמאל ביתרון עם 58 מנדטים, בעוד שגוש הימין עומד על 54 מנדטים. ישראל ביתנו, כאמור עם 8 מנדטים, מהווה לשון מאזניים. המדגם נערך על ידי סוקר החדשות 13, פרופסור קמיל פוקס. בתוך כך, החלה ספירת הקולות בקלפיות.

תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13
תוצאות מדגם חדשות 13 | צילום: חדשות 13