הפשרה של מרצ, הדרישה של ברק: מאחורי הקלעים של האיחוד בשמאל

בתום 15 שעות, הגיעו הורוביץ, ברק ושפיר לסיכום על הקמת "המחנה הדמוקרטי". השלושה יקבלו החלטות במשותף, ואת הקמפיין יובילו ברק ושפיר. זהבה גלאון פעלה לשכנע את אנשי מרצ להסכים למהלך

זמן צפייה: 02:38

החל מאתמול (רביעי), במשך כ-15 שעות, התנהל משא ומתן בין מרצ, ישראל דמוקרטית וסתיו שפיר להקמת "המחנה הדמוקרטי". את ניצן הורוביץ ייצג יריב אופנהיימר, מטעמו של אהוד ברק הגיעו איתמר ויצמן ואושי אלמליח ואת דרישותיה של שפיר הביאו יעל אפטר ושי אגמון, זאת לצד השלושה שהגיעו בשלב מאוחר יותר לשיחות.

בתחילת המו"מ בין הצדדים, במרצ דרשו לשריין שבעה מהמועמדים שלה בעשירייה הראשונה, אך התפשרו על ארבעה – הורוביץ, זנדברג, גלאון ופריג', שיהיו בקדמת הרשימה, ואילו מוסי רז ומיכל רוזין יהיו בתחילת העשירייה השנייה. השניים האחרונים עודכנו רק הבוקר בפרטי ההסכם.

רשימת ''המחנה הדמוקרטי'' המסתמנת

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"המחנה הדמוקרטי": ברק ומרצ מתאחדים, שפיר תוצב במקום השני

לקראת איחוד עם מרצ? ברק התנצל על אירועי אוקטובר 2000

המגעים לאיחוד בשמאל: ברק הסכים שהורוביץ יוביל רשימה משותפת

את יעל כהן פארן, יו"ר המפלגה הירוקה שהוצבה במקום השמיני, הביאה שפיר. כהן פארן הציבה שורה של דרישות סביבתיות למצע של המפלגה, בהן הדרישה שהמפלגה תחזיק בתיקי האנרגיה והגנת הסביבה. כמו כן, היא דרשה שבקמפיין הבחירות יתמקדו, בין היתר, בנושא האקלים.

סתיו שפיר, אהוד ברק וניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

ממפלגתו של ברק, יאיר גולן הוצב במקום השלישי, יפעת ביטון במקום השביעי ונועה רוטמן במקום התשיעי. שאר חברי ישראל דמוקרטית – אבי בוסקילה, יאיא פינק ופרץ דרעי מוקמו בעשירייה השנייה.

הורוביץ, שפיר וברק סיכמו ביניהם על הנהגה משותפת, כך שבדומה להנהגת כחול לבן, כל החלטה צריכה להתקבל בהסכמה בין שלושתם. ראש הממשלה לשעבר דרש בשיחות לקבל תפקיד שר, אך מרצ הביעה התנגדות ובסופו של דבר הוא ויתר על הבקשה.

נעה רוטמן ואהוד ברק
נעה רוטמן ואהוד ברק | צילום: חדשות 13

השם שנבחר, כאמור, הוא "המחנה הדמוקרטי" אך האותיות על פתק ההצבעה יהיו "מרצ", למרות שאנשי ברק לא התלהבו מהרעיון. כמו כן, הקמפיין ידגיש שמדובר ברשימה בעלת אידיאולוגיית שמאל. נוסף לכך, הצוות של מפלגת ישראל דמוקרטית הם אלה שיובילו את הקמפיין, כאשר ברק ושפיר יהיו בחזית.

עוד עולה כי ברשימה ישנה עדיין שאיפה לצרף את ציפי לבני. כמו כן, מתברר כי זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר, הייתה מאוד דומיננטית בשכנוע הפנימי במרצ לטובת האיחוד והוצע לה מקום ברשימה, אך היא סירבה.