"גרינבלט יבקר היום בישראל; צפוי להיפגש עם נתניהו וגנץ בנפרד"

בכירים ישראלים אמרו כי מטרת ביקורו של השליח האמריקני למזרח התיכון היא לבחון אם קיימים תנאים לפרסום תוכנית השלום האמריקנית - חרף תוצאות הבחירות בישראל

זמן צפייה: 01:23

בחירות 2019 - הסיבוב השני: בכירים ישראלים אמרו הבוקר (חמישי) כי ג’ייסון גרינבלט, השליח האמריקני למזרח התיכון, יגיע היום לביקור בישראל בעקבות הבחירות. גרינבלט צפוי להיפגש בנפרד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר כחול לבן בני גנץ. לפי הבכירים, מטרת הביקור היא לבחון אם קיימים תנאים לפרסום תוכנית השלום האמריקנית - חרף תוצאות הבחירות בישראל.

אתמול התייחס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למערכת הבחירות בישראל, ואמר: "התוצאות צמודות מאוד, נראה מה יהיה". טראמפ הוסיף כי "לא שוחחתי עם נתניהו - מערכת היחסים שלנו היא עם מדינת ישראל".

לכתבות נוספות בנושא: 

שקד: "בלוק הימין של נתניהו עדיין לא סגור – ממשיכים לדון בכך"

"אבו מאזן על הבחירות בישראל: 'עמדתנו – נגד נתניהו'"

טראמפ על הבחירות: "התוצאות צמודות – לא שוחחתי עם נתניהו"

ג'ייסון גרינבלט
ג'ייסון גרינבלט | צילום: רויטרס

הלילה התייחס יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אף הוא לבחירות, והצהיר כי "עמדתנו - נגד נתניהו", כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. על פי הפרסום, במהלך ביקורו באוסלו נשאל אבו מאזן לגבי עמדתו ביחס לממשלה עתידית, ואמר כי הוא מתנגד לממשלה חדשה בישראל בראשות נתניהו.

מוקדם יותר אמר שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי כי "הרשות הפלסטינית מוכנה לחדש את המשא ומתן עם כל ראש ממשלה ישראלי שיצליח להקים ממשלה".

גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו | צילום: חדשות 13

ממסמך לא רשמי של ועדת הבחירות המרכזית עולה כי לאחר ספירת 95% מהקולות הקרב בין שתי המפלגות הגדולות ממשיך להיות צמוד. כחול לבן התחזקה מאז שעות הבוקר במנדט אחד ועומדת כעת על 33 מנדטים. הליכוד התחזקה אף היא במנדט ועומדת על 32 מנדטים. שני הגושים נמצאים כעת בשוויון ועומדים על 56 מנדטים כל אחד, ואילו ישראל ביתנו - לשון המאזניים - עם שמונה מנדטים.

הרשימה המשותפת איבדה מנדט ועומדת על 12, וכך גם מפלגתו של ליברמן, שכאמור ירדה ל-8 מנדטים. יתר המפלגות: ש"ס - 9, ישראל ביתנו ויהדות התורה - 8 כ"א, ימינה - 7, העבודה-גשר - 6, המחנה הדמוקרטי - 5. במהלך הלילה החלה ספירת המעטפות הכפולות, שבסיומה תסתיים ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-22.