לאחר דיון סוער: חוק המצלמות לא יעלה ביומיים הקרובים להצבעה

הממשלה נכשלה בהשגת רוב לפטור מקיצור הליכים, ולא תוכל להעלותו ב-48 השעות הקרובות. ההצבעה נגמרה בתיקו של 12-12 לאחר שנציגת ישראל ביתנו התנגדה. הליכוד דן בפשרה שתכלול הגברת הפיקוח

זמן צפייה: 03:59

בחירות 2019 - הסיבוב השני: לאחר דיון סוער בוועדה המסדרת, הממשלה נכשלה היום (שני) בניסיון להשיג פטור מחובת הנחה וקיצור הליכים לחוק המצלמות. המשמעות היא שהליכוד תוכל להעלות את החוק לדיון בקריאה ראשונה רק ביום רביעי, במידה ולא תמשוך אותו. ההצבעה נגמרה בתיקו של 12-12 כאשר נציגת ישראל ביתנו יוליה מלינובסקי הצביעה נגד החוק.

יו"ר העובדה - גשר עמיר פרץ אמר בתגובה לכישלון ההצבעה: "מקל בגלגלי כרכרת הגזענות וההסתה של בנימין נתניהו. טוב וחשוב שחוק זה נפל ולא יפריע לנו לטפל במצב החירום החברתי של מדינת ישראל. הגיע הזמן להתעסק בדברים החשובים באמת – בני אדם לפני הכול".

ח"כ עפר שלח (כחול לבן) התייחס לכישלון להשיג פטור מחובת הנחה: "היום נחל בנימין נתניהו את התבוסה הראשונה של מערכת הבחירות הנוכחית. ספין ההסתה העלוב שלו והניסיון הכושל להסית נגד מערכת המשפט, ועדת הבחירות המרכזית, וציבורים גדולים של מצביעים בארץ - הכל כדי שהוא יוכל להאשים מישהו בתבוסתו בבחירות. הספין הזה נפל באופן מהדהד כאן בכנסת. זו התבוסה הראשונה, בשבוע הבא תבוא התבוסה הסופית".

לכתבות נוספות בנושא >>

ליברמן מתנגד לחוק המצלמות: "זה לא פיקוח – זו גניבת הבחירות"

היום: חוק המצלמות יובא לדיון בקריאה ראשונה בכנסת

היועץ המשפטי לכנסת: "חוק המצלמות בעיתוי הנוכחי אינו חוקתי"

דיון בוועדה המסדרת
דיון בוועדה המסדרת | צילום: ערוץ הכנסת

מוקדם יותר היום, ח"כ דוד ביטן נכנס אל לשכת השופט מלצר במטרה לדון איתו בפשרה - משיכת חוק המצלמות והוספת שוטרים ופיקוח בקלפיות. זאת, בהמשך להצהרתו של ליברמן שלא יתמוך בחוק המצלמות במתכונתו הנוכחית וכישלון הליכוד בהשגת רוב להעברתו. במהלך דיון סוער בוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר האשים את הרשימה המשותפת באנטישמיות ואמר כי "הגזע היהודי הוא גזע מיוחד במינו". יונתן אוריך דובר הליכוד מתעקש כי "החוק יעלה כמתוכנן".

ח"כ זוהר תקף את ח"כ אחמד טיבי וחברי הרשימה המשותפת ואמר כי "אם אתה רוצה אני אתן לך אינספור דוגמאות של מעשים אנטישמיים שלכם, הרשימה המשותפת, נגד העם היהודי עם אמירות גזעניות שמסיטות לטרור. אתם לא יכולים להטיף לנו מוסר. אתם אנטי ציונים, נגד העיקרון היהודי במדינה ואתה תבוא להגיד לי איך אני צריך לנהל את המדינה הזאת? הציבור לא יתן לכם להיות בשלטון, אתה לא תהיה שר בממשלה, איימן עודה לא יהיה שר בממשלה, וליברמן לא יגשים את חלומו להפיל את נתניהו".

כמו כן הוסיף כי "אם היו לנו מצלמות שיכולות לתעד את 140 הקלפיות שהעברנו לבדיקת מלצר, בל"ד לא הייתה עוברת את אחוז החסימה - אני לא מתכוון לאפשר לכם לרמות גם בבחירות האלו".

דיון בוועדה המסדרת
דיון בוועדה המסדרת | צילום: ערוץ הכנסת

זוהר הוסיף גם לתקוף את הצהרתו של ליברמן ואמר כי "ליברמן מחליט להתנגד לחוק הזה? הוא העלה את אחוז החסימה והביא לאיחוד הרשימה המשותפת, פיזר את הכנסת והביא לאיחוד מחודש של הרשימה המשותפת, ועכשיו יצביע נגד החוק שיחזק את הרשימה המושתפת והכול בשם השנאה לנתניהו והפגיעה בימין?".

כאמור, מוקדם יותר היום יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר כי הוא מתנגד לחוק המצלמות במתכונתו הנוכחית וכי מפלגתו תדרוש מיו"ר סיעת הליכוד להתחייב שכלל המצלמות יוצבו אך ורק על ידי נציגי ועדת הבחירות המרכזית. עוד הוסיף ליברמן כי "לא יכול להיות שזה יתנהל על ידי מליציה פרטית של נתניהו, ברור שיש לו יתרון גדול ומדובר בחוסר שיוויון משווע. מה שעושה נתניהו זה לא חוק פיקוח על הבחירות זה חוק שיבוש וגניבת הבחירות. אם לא יקבלו את ההסתייגות שלנו - נצביע נגד החוק ונעשה הכל כדי למנוע אותו". את הדברים אמר במסיבת עיתונאים בכנסת.

"ישראל ביתנו תומכת בפיקוח על הבחירות", המשיך ליברמן, "אנחנו תומכים בפיקוח אחיד, בכל המקומות על ידי גורם ממלכתי אחד. פיקוח על בחירות חייב להיות אך ורק על ידי גורם ממלכתי, אי אפשר להפריד למפלגות בעלות אינטרסים. אתמול ראינו את הצעת החוק פעם ראשונה ונדהמנו. זה לא במקרה שלא חשפו אותה עד אתמול בבוקר. מדובר בכוונה לגנוב את הבחירות".