סערה בכנסת לאחר אישור חוק המצלמות: "נתניהו מכין הקרקע לכאוס"

באופוזיציה מחו נגד הצעת החוק שתאפשר הצבת אמצעי תיעוד בקלפיות – למרות התנגדות היועמ"ש. ברק: "חוק שמטרתו הפחדה וזריעת אנרכיה". עמיר פרץ: "אם החוק יעבור בקריאה שלישית – נעתור לבג"ץ"

זמן צפייה: 07:20

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות חוק המצלמות שאושר היום (ראשון) בממשלה, ויאפשר למפלגות להציב בקלפיות מצלמות מטעמן. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס לחוק שאושר ואמר: "מי שמערער על ההליך הדמוקרטי הבסיסי ביותר, לא ראוי להנהיג את המדינה. נתניהו רוצה לפגוע בלגיטימציה של תוצאות הבחירות העתידיות, ומכין את הקרקע לכאוס ביום הבחירות ואחריהן", גנץ הוסיף: "כחול לבן תגבה כל החלטה של ועדת הבחירות המרכזית והיועץ המשפטי לממשלה, ותילחם למען טוהר הבחירות".

חבר הכנסת יאיר לפיד הוסיף: "לא היה אחד מכל ערימת הפחדנים הזאת, שקם ואמר לביבי שכל חוק המצלמות זה הסחת דעת גזענית שנועדה לתקוף את שלטון החוק".

ראש הממשלה לשעבר וחבר מפלגת המחנה הדמוקרטי, אהוד ברק, התייחס אף הוא לחוק המצלמות: "ממשלת מעבר שבראשה חשוד בשוחד, אין לה סמכות ציבורית ומוסרית לחוקק חוק שוועדת הבחירות, היועמ"ש והאופוזיציה מתנגדים לו", אמר והוסיף: "חוק שמטרתו אינה הבטחת חוקיות הבחירות אלא הפחדה וזריעת אנרכיה. לא ניתן לנתניהו לגנוב את הבחירות!"

עוד בחדשות 13:

חרף התנגדות היועמ"ש: הממשלה אישרה את חוק המצלמות

היועמ"ש יזהיר את השרים: חוק המצלמות ישבש את הבחירות

אשכנזי: "חוק המצלמות – ספין של נתניהו שמטרתו החלפת היועמ"ש"

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: חדשות 13

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, הודיע כי מפלגתו תפעל לפסול החוק – אם יעבור בקריאה שלישית. "לא ניתן לנתניהו לחטוף את הבחירות. אם החוק יעבור בשלוש קריאות, נגיש עתירה לבג"ץ", אמר והוסיף: "לשם הפחדת בוחרים בחברה הערבית, במהלך מתובל בריח חריף של גזענות, הוא מוכן לכופף את מערכות המדינה והחוק. חוק המצלמות הוא חוק פסול שדגל אדום מתנוסס מעליו. העבודה-גשר מתחייבת להציב ביום הבחירות מאות פעילים שימנעו מהצלמים של ביבי להפריע לאזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית".

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לביקורת המופנית כלפי יו"ר ועדת הבחירות והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ואמרכי "אני מחזק את ידיהם של חברי ועדת הבחירות המרכזית ובראשם את ידיו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר ואת ידיו של היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, מול המתקפות הפוליטיות נטולות הבסיס ואף חסרות האחריות, אותן הם חווים בימים אלה. אין מקום למתקפות שכאלה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190908-1417' autoplay='0' credit='לע"מ' desc='נשיא המדינה על חוק המצלמות' kid='1_lcsqntqw' duration='172'']

כאמור, מוקדם יותר היום אישרו שרי הממשלה פה אחד את חוק המצלמות, חרף עמדת היועמ"ש אביחי מנדלבליט שבצעד חריג השתתף בישיבה על מנת להביע את התנגדותו והצהיר כי "‏אני בעד מצלמות - אבל צריך לדעת איך לעשות את זה נכון".

ראש הממשלה נתניהו אמר במהלך הישיבה כי "אני מבין למה לפיד, גנץ וליברמן מסכימים עם הרשימה המשותפת נגד פיקוח במצלמות על הקלפיות, כדי לאפשר זיופים וגניבת בחירות. אני לא מבין למה הגורמים המשפטיים מעלים טיעונים טכניים מופרכים במקום להתייצב בעד שמירה על טוהר הבחירות, במקום לעשות את תפקידם". בפתח הישיבה אמר נתניהו כי "כל אחד מצלם. הכול בסטורי. אז דווקא את אולם הקלפיות אי אפשר לצלם? מצלמות לטוהר הבחירות זה שקוף וזה צודק".

כמו כן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עולם הפוך. אני, שמבקש לשמור על טוהר הבחירות ולמנוע זיופים, מכונה על ידי לפיד וגנץ כ'רודן'. מנגד, מי שמתנגדים לשקיפות ולמניעת זיופים בבחירות, מציגים את עצמם כ'דמוקרטים'. בדיחה!".