נתניהו קורא לבחירות ישירות בינו לבין גנץ: ״שהעם יחליט"

רה"מ הודיע כי לאור הכישלון במגעים בין הצדדים והצפי להליכה לבחירות, הוא קורא לשנות את השיטה. בכחול לבן תקפו: "הצעה חלולה". גורמים במפלגה: "אם נלך לבחירות הרוטציה עם לפיד תיבחן מחדש"

זמן צפייה: 03:27

לפני תום המנדט – נתניהו מקדם בחירה ישירה:  ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) כי על מנת למנוע בחירות מיותרות, כהגדרתו, יש לעבור לבחירה ישירה בינו לבין בני גנץ. "בכחול לבן אומרים שהם יודעים מה העם רוצה", אמר, "אז אני בעד שהעם יחליט ולא אף אחד אחר - גם לא התקשורת". לאור העובדה כי בעוד ימים ספורים

"בשבועות האחרונים הלכתי כברת דרך. לא חסכתי שום מאמץ כדי להקים ממשלת אחדות ולהימנע מבחירות מיותרות", הוסיף נתניהו, "עידכנתי את בני גנץ ואחרים בכחול לבן בחומר מודיעיני ומדיני רגיש מאוד. הם יודעים היטב מהם האיומים מצד איראן, הם יודעים היטב על ההזדמנויות הכבירות מול ארה״ב ומדינות ערב. ובכל זאת הם לא שמים את האינטרס הלאומי בראש מעייניהם". שר הביטחון נפתלי בנט הודיע כבר כי הוא ומפלגתו יתמכו ברעיון של נתניהו. "בחירה ישירה היא הדרך היחידה לקבל הכרעה ולמנוע בחירות שלישיות, רביעיות וחמישיות״, אמר בנט.

בכחול לבן תקפו את נתניהו. "אנחנו עוסקים במניעת בחירות יקרות ומיותרות ולא בספינים חלולים להחזרת שיטת בחירה שניפצה את המשילות והמערכת הפוליטית ונכשלה כישלון חרוץ", נמסר, "שינוי שיטת הבחירות בהליך בזק עלול להביא אותנו בדיוק לאותו המקום בו אנחנו נמצאים היום ולכן מדובר בהצעה חלולה שכל מטרתה להסיט את האש מנתניהו הנאשם בשלושה תיקי שחיתות חמורים, שהוא האחראי היחיד בגרירת מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו
''העם יחליט''. ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: עומר מירון לע''מ

בתוך כך נחשף הערב בחדשות 13 כי אם אכן ישראל תלך לבחירות שלישיות בתוך שנה – בכחול לבן שוקלים גם את עניין הרוטציה בין לפיד לגנץ מחדש. כזכור זה היה הסיכום בבחירות הקודמות, לאור המחשבה שהרוטציה תגדיל את כמות המצביעים הפוטנציאלית.

מוקדם יותר התייחס יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן  לחוסר ההסכמות בין המפלגות הגדולות. "שתי המפלגות הגדולות פשוט החליטו שהן מעדיפות בחירות נוספות, כי יחד יש להן 65 מנדטים - הן לא זקוקות לי או לאף אחד", אמר בריאיון לתכנית "המטה המרכזי" בחדשות 13, "הן החליטו שהן מעדיפות בחירות, וכל מה שהן עושות זה משחק האשמות. זה הכל. נתניהו חושב שהוא יגיע בבחירות הבאות ל-61 מנדטים בלעדי, גנץ בטוח שהם יביאו 38 מנדטים לבד".

ליברמן הבהיר גם את עמדתו בסוגיית החסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר "לא אני אתייחס כל עוד רה"מ לא ביקש חסינות. אני לא מתכוון להתייחס למצב היפותטי. רה"מ לא פנה לוועדת הכנסת, אם הוא יפנה אנחנו נתייחס ולא שניה אחת לפני. אם הוא לא יבקש - מה טוב".