גנץ: "נמתין לתוצאות האמת - אבל נראה שעמדנו במשימה"

בכירי כחול לבן עלו בזה אחר זה לנאום והודו לפעילים ולאזרחים שהצביעו להם. יו"ר המפלגה: "נתניהו נכשל במשימתו. נפעל להקמת ממשלת אחדות רחבה שתבטא את רצון העם. אני מתכוון לדבר עם כולם"

זמן צפייה: 21:32

יו"ר כחול לבן בני גנץ נשא הלילה (רביעי) נאום לאחר פרסום תוצאות המדגמים והכריז: "נפעל החל מהלילה להקמת ממשלת אחדות רחבה שתבטא את רצון העם ושתציב סדרי עדיפויות כפי שהם צריכים להיות. אני מתכוון לדבר עם כולם".

"לפי התוצאות המסתמנות, נתניהו לא הצליח במשימתו. אנחנו, לעומתו, הוכחנו שהרעיון שנקרא כחול לבן הצליח בגדול והוא כאן כדי להישאר", אמר הרמטכ"ל לשעבר. "המגעים הפוליטיים התחילו הלילה. שוחחתי עם עמיתיי עמיר פרץ וניצן הורוביץ וקבענו להיפגש בימים הקרובים. אני מתכנן גם לדבר עם אביגדור ליברמן ושותפים נוספים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מדגם חדשות 13 המעודכן: כחול לבן מובילה, הרשימה המשותפת – 15

ליברמן: "יש רק אופציה אחת – ממשלה רחבה עם הליכוד וכחול לבן"

שקד: "נעשה הכול כדי להקים ממשלת ימין – זה לא בלתי אפשרי"

גנץ הוסיף כי "כחול לבן הייתה ונשארה כוח גדול ומרכזי בשדה הפוליטי בישראל. עברנו יחד דרך ארוכה וקשה. לקחנו על עצמנו משימה לא פשוטה ונמתין לתוצאות האמת".  עם זאת הוסיף גנץ כי "אני מתחייב ביתר שאת שהערב מתחיל המסע לתיקון החברה הישראלית. הסדקים הפנימיים בינינו הפכו לקרעים שאיימו לפרק את החברה הישראלית".

רביעיית כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים
רביעיית כחול לבן לאחר פרסום תוצאות המדגמים

לפני כן עלה יאיר לפיד ואמר: "אזרחי ישראל הוכיחו היום שהם יותר טובים מהפוליטיקאים ומהפוליטיקה שלהם. הקיצוניים נשארו מחוץ לכנסת או התכווצו, הפוליטיקה של השנאה והפחד נכנעה. היום הערכים הישראליים חזרו למרכז הבמה של הפוליטיקה הישראלית". עוד הוסיף: "בימים הקרובים נזדקק כולנו לסבלנות. זה תהליך ארוך, עדין ומורכב שיתנהל ברובו מאחורי דלתיים סגורות".

בכיר כחול לבן יאיר לפיד בליל הבחירות
בכיר כחול לבן יאיר לפיד בליל הבחירות

משה (בוגי) יעלון אמר: "רק לפני שבעה חודשים התגבשנו לרשימה שתהווה אלטרנטיבה שלטונית עם אמירה מאוד ברורה: צריך להחזיר את מדינת ישראל למסילה".

"צריך להמתין לתוצאות האמת", הוסיף בוגי. "אבל כבר עכשיו ברור – העם אמר את דברו בצורה ברורה. למרות הקמפיין השקרי וכל מה שקרה כאן בחודשים האחרונים, הוא אמר לא לפוליטיקה של שקר, של שיסוי, קיטוב ושנאה, לשחיתות ולקיצוניות, לפגיעה בממלכתיות והמוסדות הדמוקרטיים של המדינה". עוד הוסיף שר הביטחון לשעבר: "אנחנו מזהים בשטח את הצימאון לשינוי ותקווה. זה מה שקרה ואני מקווה שעם כל המורכבות של המצב הפוליטי, בוודאי לאחר תוצאות האמת נדע להביא את הבשורה לעם ישראל".

בכיר כחול לבן משה יעלון בנאום לאחר פרסום תוצאות המדגמים בליל הבחירות
בכיר כחול לבן משה יעלון בנאום לאחר פרסום תוצאות המדגמים בליל הבחירות

הראשון שעלה היה גבי אשכנזי, שנשא דברים קצרים: "אנחנו למודי ניסיון. באנו להודות ונמתין לתוצאות האמת".

Asktjf
גבי אשכנזי

על פי תוצאות מדגם חדשות 13 המעודכן, כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד קיבלה 32 מנדטים והליכוד בראשות בנימין נתניהו עומדת על 30 מנדטים. גוש המרכז-שמאל ביתרון עם 59 מנדטים וגוש הימים עם 53 מנדטים. ישראל ביתנו נשארת לשון המאזניים עם 8 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה היא הרשימה המשותפת עם 15 מנדטים. ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 8 מנדטים, ימינה עם 6 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי והעבודה-גשר עם 6 מנדטים.