בכחול לבן קיימו מגעים עם המשותפת לפני ההמלצה לנשיא המדינה

לא רק הליכוד: אחמד טיבי ניהל מגעים, נפגש עם אנשי כחול לבן והשיג סיכומים שאמורים לעמוד גם במצב של ממשלת אחדות. גם גנץ עצמו נפגש עם טיבי • גנץ ואולמרט בקשר בזמן המו"מ עם הליכוד

זמן צפייה: 02:12

אנשי כחול לבן קיימו מגעים ופגישות עם אנשי הרשימה המשותפת בימים שלפני ההמלצה לנשיא המדינה – כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. ח"כ אחמד טיבי ניהל את המגעים מטעם מפלגתו ומספר בכירים בכחול לבן פעלו מטעם מפלגתם.

הצדדים השיגו סיכומים שאמורים לעמוד גם במקרה שבו תהיה ממשלת אחדות בין הליכוד לכחול לבן. יו"ר כחול לבן בני גנץ לקח חלק במגעים וניהל שיחה אחת לפחות עם טיבי.

אחמד טיבי, יו''ר סיעת הרשימה המשותפת
אחמד טיבי, יו''ר סיעת הרשימה המשותפת | צילום: חדשות 13

במהלך המשא ומתן הקואליציוני שוחח גנץ לא רק עם טיבי, אלא גם עם אהוד אולמרט. לפי גורם בסביבתו של גנץ, השניים שומרים על קשר חברי. כזכור, יורם טורבוביץ', שהיה ראש הסגל של אולמרט, הוא נציגו של גנץ במשא ומתן מול הליכוד.

במקביל, גורם בכיר ביש עתיד מסר לחדשות 13 כי במפלגה נשמר קשר קבוע עם אביגדור ליברמן.

כזכור, מפלגתו של גנץ לא היחידה שקיימה מגעים עם הרשימה המשותפת. במהלך התוכנית "זמן אוויר" ששודרה אתמול ברדיו "קול חי", השדרן מנחם טוקר והחקיין יהודה שוקרון העלו לשידור את חבר הכנסת לשעבר עבד אל-חכים חאג' יחיא, שכיהן בסיעת רע"מ מטעם הרשימה המשותפת, מתחו אותו וגרמו לו לחשוב שהוא מדבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך המתיחה חשף חאג' יחיא כי התקיימו בעבר פגישות בין נתן אשל, מיקי זוהר וחברי הרשימה המשותפת.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

שוקרון, שחיקה את נתניהו, החל להבטיח לחבר הכנסת לשעבר רפורמות למגזר הערבי, בתמורה למשיכת התמיכה בבני גנץ לראשות הממשלה. חאג' יחיא, שלא התמודד לכנסת ה-22, הבטיח להעביר את בקשתו לראש רשימת רע"מ מנסור עבאס ולהפעיל את קשריו במפלגה.

נתן אשל ובנימין נתניהו
נתן אשל ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

עוד אמר חאג' יחיא כי למפלגתו "אין עדיפות של גנץ על נתניהו וכי מה שחשוב להם זה האינטרסים של המגזר הערבי". וכאמור, לאחר מכן חאג' יחיא חשף בשידור חי כי לפני פיזור הכנסת ה-21 נפגשו כמה פעמים חברי הרשימה המשותפת עם מקורביו של נתניהו נתן אשל ומיקי זוהר.