גורמים בכחול לבן לגנץ: "אל תיתן ללפיד למנוע ממך להיות רה"מ"

ככל שרגע ההכרעה מתקרב, המחלוקות בתוך המפלגה מחריפות - והעומד בראשה מצוי בין הפטיש לסדן. אנשי מפלגתו הצהירו בפניו: "כחול לבן הומצאה כדי שתהיה ראש הממשלה - ולא להפך"

זמן צפייה: 07:02

הפלונטר הפוליטי: לקראת רגע ההכרעה, המחלוקות בתוך כחול לבן הולכות ומחריפות - ויו"ר המפלגה, בני גנץ, מצוי בין הפטיש לסדן. גורמים בכחול לבן הצהירו בפניו כי "כחול לבן הומצאה כדי שאתה תהיה ראש הממשלה - ולא להפך. אל תיתן ללפיד לקבוע עבורך, ולמנוע ממך מלהיות רה"מ". מאידך, גנץ שומע מלפיד תסריטים קשים על האפשרות כי נתניהו יהיה הראשון לכהן ברוטציה.

בתוך כך, גנץ צלצל היום (שלישי) ליו"ר העבודה עמיר פרץ, וביקש ממנו לבוא לממשלת אחדות – אבל האחרון לא היה מעוניין.

עוד בחדשות 13:

לקראת ממשלת אחדות? החלה פגישת נתניהו וגנץ בירושלים

התקדמות בסוגיית הנבצרות, פערים בנושא דת: המו"מ מעלה הילוך

גנץ על נאום נתניהו: "ההשתלחות בח"כים הערבים חייבת להיפסק"

בני גנץ ויאיר לפיד
בני גנץ ויאיר לפיד | צילום: החדשות 13

ראשי כחול לבן, גנץ ולפיד, חלוקים בגישותיהם כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו: גנץ מחזיק בעמדה קצת יותר פשרנית לעומת לפיד. הפערים משמעותיים, משום שאם גנץ יחליט שהוא מקים ממשלת אחדות כשנתניהו יכהן ראשון כראש הממשלה, זה אומר שהוא ייאלץ להתעמת עם לפיד - שאולי יחליט להישאר בחוץ.

בשעה זו נפגש גנץ עם ראש הממשלה נתניהו במשרד רה"מ בירושלים. זאת, 26 שעות לפני פקיעת המנדט להרכבת הממשלה. במהלך הערב נועדו גם נתניהו ונשיא המדינה ריבלין. לאחר הפגישה בין השניים קרא נתניהו לגנץ ולליברמן "להקים ממשלת אחדות רחבה, שתשמור על ביטחון ישראל ותספח את בקעת הירדן". לדבריו, ביומה הראשון של ממשלה זו היא תעסוק בדרך לסיפוח בקעת הירדן.

מוקדם יותר היום נפגשו צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, והמגעים ביניהם הפכו למתקדמים יותר, במיוחד בכל סוגיות הנבצרות. עם זאת, למרות ההתקדמות, הפערים בנושא עדיין משמעותיים. בנוסף לכך, המחלוקות גדולות במיוחד בין הליכוד לצוותי המשא ומתן של כחול לבן, בכל מה שקשור לנושאי דת ומדינה - חילוקי הדעות של הליכוד בנושא גדולים עוד יותר עם הצוות של ישראל ביתנו.

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר אתמול לגנץ בפגישתם כי הוא מסיר את כל האיומים שלו, והודיע כי הוא לא הצטרף לממשלת ימין צרה. בנוסף על כך, ליברמן הבהיר לליכוד שהוא לא ילך לממשלת מיעוט. יו"ר ישראל ביתנו מנסה כעת להגיע להסכמות על מתווה חדש שגם בו נתניהו ראשון ברוטציה.