לקראת הכרעה: בכחול לבן תוקפים - "נתניהו מתנהג כמו ארגון פשע"

סגלוביץ' הצהיר כי "רה"מ משתמש בשלטון כדי להיטיב עם מצבו האישי". שלח: "עוד לא היה ר"מ שהשתמש בזילות כזאת בנימוקים מדיניים לטובת צרכיו" • בר לב מקדם מהלך של איסוף 61 חתימות לאדלשטיין

זמן צפייה: 02:36

ימים של הכרעה: חברי הכנסת בכחול לבן התייחסו היום (שבת) למגעים שכשלו עד כה להקמת ממשלת אחדות, ולאפשרות ההליכה לבחירות שלישיות - שתוכרע השבוע. בתוך כך, תקפו חברי הכנסת את ראש הממשלה בנימין נתניהו על התנהלותו.

"בנימין נתניהו מתנהג כמו כל נאשם שאני מכיר מתקופתי במשטרה", הצהיר ח"כ יואב סגלוביץ' באירוע "שבת תרבות" שבו השתתף בפתח תקווה. "תחילה הוא תוקף את המשטרה, לאחר מכן את הפרקליטות ואת הפרקליטה שמטפלת בתיק, ובסוף מסיים ביועץ המשפטי לממשלה. זה לא תהליך שונה מכל חשוד ונאשם שאני מכיר -בהבדל אחד: הנאשם כאן הוא ראש ממשלה, עם מערכת שלמה שעוטפת אותו. הוא גם ממנה שרים שיביעו את דברו ועמדתו כחשוד".

סגלוביץ' הצהיר כי "ההתנהלות והתנהגות של ראש הממשלה היא התנהגות הכי קרובה לארגון פשיעה. שימוש בכוח שלטוני להטיב את מצבו האישי, המשפטי והפוליטי. חייבים לזכור - המדינה חזקה יותר ממנהיגה".

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "הלכנו כברת דרך עצומה"; גנץ: "החליט ללכת לבחירות"

נתניהו: "פתוח לשיחות על אחדות"; גנץ: "עושים את כל המאמצים"

יואב סגלוביץ', כחול לבן
חבר הכנסת יואב סגלוביץ', כחול לבן | צילום: חדשות 13

חבר הכנסת עפר שלח תקף גם הוא את ראש הממשלה, באירוע שבת תרבות בבאר שבע. "עשינו כל מאמץ כדי שתקום ממשלה ולא ניגרר לבחירות, אבל מהיום הראשון - נתניהו כיוון אך ורק לבחירות נוספות", הדגיש.

"צוות המו"מ של הליכוד לא זז משלוש הדרישות שלו: נתניהו ראשון ברוטציה, בלוק חסינות של 55 ח"כים ואפס שינויים בדברים החשובים לנו, בעיקר הגנה על שלטון החוק וענייני דת ומדינה. זה לא היה מו"מ אלא משחק על זמן והאשמות". לדברי שלח, "הנימוקים המדיניים של נתניהו על מנת שהוא יהיה ראשון ריקים מתוכן. לא יהיה סיפוח של בקעת הירדן בגלל התנגדות הירדנים, ולא תהיה ברית הגנה עם ארה"ב כי זה דבר גרוע שכל המערכות המקצועיות מתנגדות לו. עוד לא היה ראש ממשלה שהשתמש בזילות כזאת בנימוקים מדיניים וביטחוניים לטובת הצרכים הפוליטיים שלו".

ח''כ עופר שלח באירוע ''שבתרבות'' בבאר שבע
ח''כ עופר שלח באירוע ''שבתרבות'' בבאר שבע | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

חבר הכנסת אסף זמיר הצטרף לדברי חבריו למפלגה, ובאירוע שבת תרבות שבו השתתף ברמת גן טען: "נתניהו החליט על הליכה לבחירות יום אחרי הבחירות הקודמות, כי לא אהב את התוצאות. מאותו הרגע הכול היה מכור. לכן לא התקיים באף שלב מו"מ אמיתי: סתם משכו זמן כדי להגיע לפיזור הכנסת".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-elections-2019-20191207-1321' autoplay='0' credit='' desc='אסף זמיר בשבת תרבות' kid='1_y09495pv' duration='40'']

בתוך כך, חבר הכנסת עמר בר לב (העבודה-גשר) סיפר כי הוא מנסה לקדם מהלך של איסוף 61 חתימות, שימליצו בפני הנשיא להטיל על יולי אדלשטיין להרכיב את הממשלה. "יש להגיד לו - 'אתה יו"ר הכנסת, הכול על הראש שלך'. בגלל שהוא יו"ר הכנסת - אני לא נכנס למאבק הפנימי בליכוד. אני מאוד מקווה ומאמין שאם הנשיא יטיל עליו את זה, הוא יבחר את הבחירה הנכונה".