בכחול לבן מגיבים לקריאת נתניהו: "שיתעורר - אנו נוביל הממשלה"

במפלגה ענו לרה"מ, שקרא לגנץ להיפגש עמו היום, והבהירו כי אחדות אפשרית אם כחול לבן תרכיב את הממשלה. "לא פוסלים אותו אישית, הוא יכול לכהן כשר בממשלת גנץ אם לא יוגש נגדו כתב אישום"

זמן צפייה: 06:03

בחירות 2019 - הסיבוב השני: גורמים בכחול לבן הגיבו היום (חמישי) על קריאתו של נתניהו לגנץ להיפגש היום כדי לדון בממשלת אחדות ואמרו כי "על ראש הממשלה בנימין נתניהו להתעורר ולהכיר בתוצאות הבחירות. העם בישראל הכריע שכחול לבן תוביל את הממשלה הבאה. לא פוסלים את נתניהו אישית, הוא יכול לכהן כשר בממשלת גנץ במידה ולא יוגש נגדו כתב אישום".

כאמור, מוקדם יותר, בתום פגישה עם ראשי מפלגות הימין, אמר נתניהו: "בני, בוא ניפגש היום, בכל שעה, בכל עת, כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה, רחבה ככל האפשר, שמורכבת מכל אותם גורמים שמדינת ישראל יקרה להם. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה". השניים לחצו ידיים בטקס האזכרה לשמעון פרס בהר הרצל.

עוד אמר נתניהו כי "במהלך הבחירות קראתי להקמת ממשלת ימין. אבל לצערי תוצאות הבחירות מראות שהדבר לא אפשרי. העם לא הכריע בין שני הגושים. אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות - אני נגד זה. צו השעה - ממשלת אחדות רחבה, עוד היום". יונתן אוריך, דובר הליכוד ויועצו של רה"מ, אמר בתגובה: "לשכת רה"מ פנתה ללשכת בני גנץ לתיאום פגישה בארבע עיניים עוד היום".

לכתבות נוספות בנושא: 

נתניהו לגנץ: "בוא ניפגש היום – אין ברירה מלבד ממשלת אחדות"

"גרינבלט יבקר היום בישראל; צפוי להיפגש עם נתניהו וגנץ בנפרד"

עמיר פרץ: "לא נשב בממשלת נתניהו – נמליץ על גנץ לנשיא"

גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו | צילום: חדשות 13

במהלך טקס האזכרה לשמעון פרס בהר הרצל בירושלים, התייחס נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לאפשרות לכינונה של ממשלת אחדות, ואמר כי "אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות - ממשלה רחבה ויציבה, ואני מברך את ראש הממשלה על הצטרפותו לקריאה זו. אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת. אך האחריות לכך, כמו גם האחריות לכינונה של ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל במסירות לה הם ראויים, מוטלת עליכם - נבחרי הציבור, ובפרט על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות".

רה"מ נתניהו עלה לנאום אחרי ריבלין, ואמר: "כשלא הייתה הכרעה ברורה בבחירות לכנסת - פרס צידד באחדות העם. הוא ויצחק שמיר הסכימו לשתף פעולה כדי לנווט את דרכה של ישראל לחוף מבטחים. גם בבחירות האלו אין הכרעה ברורה, ואני קורא לך בני – כמצוות הנשיא, הבה נפעל יחד כדי להביא גם הפעם את מדינת ישראל לחוף מבטחים. אני מציע שניפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים כדי לשתף פעולה בהקמת ממשלת אחדות רחבה, בשביל כל אלה שמאמינים בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אין שום סיבה שנלך לבחירות נוספות, אני נגד זה. ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה".

בני גנץ, ראובן ריבלין, בנימין נתניהו
בני גנץ, ראובן ריבלין, בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר, במהלך פגישה עם ראש הממשלה, חתמו ראשי מפלגות הימין על מסמך לפיו נתניהו הוא המועמד היחיד שלהם לראשות הממשלה. "ננהל משא ומתן קואליציוני במשותף, אף מפלגה לא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות", נכתב במסמך. יו"ר ש"ס אריה דרעי שלא השתתף בפגישה, חתם על המסמך מאוחר יותר.

נפתלי בנט ציין לפני הפגישה כי הוא "לא פוסל את לפיד, לא את גנץ ולא את החרדים. חייבים ממשלת אחדות - אבל ראש הממשלה הוא נתניהו. כולם יצטרכו לרדת פה מהעצים, אף אחד לא יקבל את מלוא תאוותו בידו. אנחנו צריכים לנהל מדינה - ראש הממשלה יהיה נתניהו. גנץ לא יהיה ראש הממשלה כי רוב הציבור בחר בנתניהו".