אחת מהצעות כחול לבן לבנט ושקד: תמיכה בסיפוח בקעת הירדן

בשבועיים האחרונים נערכו מגעים בין גורמים באגף הימני של המפלגה ובין ראשי הימין החדש, בניסיון לשכנעם להצטרף לממשלה - אך אלה סירבו: "איך אתם מתחייבים לסיפוח - ומצפים לתמיכת המשותפת?"

זמן צפייה: 00:59

בשבועיים האחרונים התקיימו מגעים בין גורמים באגף הימני של כחול לבן – יועז הנדל, צבי האוזר וחילי טרופר, לבין נפתלי בנט ואיילת שקד - בניסיון לשכנע אותם להצטרף לממשלה.

אחת ההצעות שהנדל והאוזר העבירו לבנט ושקד הייתה כי אם יסכימו להצטרף לממשלה בראשות גנץ, יוכנס לקווי היסוד של הממשלה סעיף לגבי תמיכה בסיפוח בקעת הירדן לישראל.

עוד בחדשות 13:

רה"מ החליט: בנט ימונה לשר הביטחון, הליכוד והימין החדש יתאחדו

גנץ: בוחנים חלופות להקמת ממשלה אם המו"מ מול הליכוד לא יבשיל

איילת שקד, נפתלי בנט, בני גנץ
איילת שקד, נפתלי בנט, בני גנץ | צילום: רויטרס

אתמול דווח בחדשות "כאן" כי הצעה דומה הועברה לרפי פרץ. בנט סירב להצעה, וכך גם שקד וכך גם פרץ. שקד אמרה לאנשי כחול לבן: "איך אתם מתחייבים לסיפוח מיידי של בקעת הירדן - ובאותו זמן מצפים שהרשימה המשותפת תצביע בעד השבעת הממשלה?".

לאור זאת, מינוי בנט לשר ביטחון הוא מכה לאנשים בכחול לבן שהיו בטוחים שהם יביאו את בנט - הנדל והאוזר. זה מחזק מאוד את הגורמים בכחול לבן שרוצים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת.

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד
שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד | צילום: Mark Neyman

מוקדם יותר היום, כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לבנט למנותו לשר הביטחון - והאחרון הסכים להצעה. המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה. במהלך פגישת השניים בלשכת ראש הממשלה, הציע נתניהו כי בנט ושקד יקבלו את תיקי הרווחה והחקלאות - או את תיק הביטחון.

בנט הסכים כי במידה שתוקם ממשלה חדשה, כגון ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון. עוד סיכמו השניים כי מפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22, והודיעו כי הם מתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית.

מכחול לבן נמסר בתגובה: "במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה - נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו. מינוי 'חניך תורן' לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל. אבל כרגיל אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל. למדינה מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכול".