הקרב על ראשות הממשלה: מי ירכיב, מי יישאר בחוץ ומי ישב עם מי?

תוצאות הבחירות, והעובדה שלאף אחד מהמועמדים אין אפשרות להקים גוש של 61 ח"כים, הופכות את הקרב על התפקיד לאחד מהמתוחכמים והאכזריים שידעה המדינה. "זה יהיה כמו הקרב על סטלינגרד"

זמן צפייה: 07:45

אחרי המהלומה של ליל הבחירות, הכישלון של נתניהו להשיג 61 מנדטים לגוש הימין, ולאור העובדה שגנץ גם הוא לא יכול להרכיב ממשלה, ברור שהמאבק על ראשות הממשלה הבאה, הוא מהמתוחכמים והאכזריים שידעה המדינה. ליברמן עם שמונת המנדטים שלו, הוא היחיד כמעט שהסתובב בליל הבחירות כמו חתן מאושר.

דווקא איילת שקד, המקורבת לליברמן חטפה מהלומה. התחינות שלה לקהל לא סייעו לה. שבעה מנדטים עבורה זה כישלון. עם זאת, היא לא מתכוונת להתפטר ויש לה עוד כמה תכניות בשרוול. מי שעוד יצא מאושר מליל הבחירות הוא אריה דרעי, עם תשעה מנדטים. פעם היה נחשב לאחיו של ליברמן אך היום הם קרובים לאויבות. עם זאת, הם עוד עשויים לשבת ביחד.

לכתבות נוספות בנושא: 

נתניהו בוחן אפשרות לבקש חנינה – בתמורה לעזיבת הזירה הפוליטית

ליברמן: "אין סיכום עם גנץ, נסתדר באופוזיציה ובקואליציה"

המהפך של בכירי הליכוד: מתקיפת גנץ – לקריאות לממשלה משותפת

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

אתמול נתניהו קרא לגנץ להקים ממשלת אחדות רחבה. אם לא די בקריאה הזאת, ההיסטוריה זימנה את האזכרה של שמעון פרס, אבי ממשלת הרוטציה, דווקא ביום הזה. לגנץ לקח זמן, אך הוא התעשת ומפלגת כחול לבן עלתה להתקפה. ליברמן מצדו לא וויתר ופסל את רעיון האחדות של נתניהו ואמר עליו שהוא "נאחז בקרנות המזבח".

ביום ראשון בערב מתכננים בכחול לבן פגישה עם ליברמן. יו"ר ישראל ביתנו רצח מזעם כששמע על שיחת הטלפון של גנץ עם איימן עודה. קשה לו מאוד עם תמיכת הח"כים הערבים בגנץ. עם זאת, בכחול לבן סומכים על זה שליברמן איתם ומבחינתם אין תסריט ולו הקטן שהוא יחבור לנתניהו. גורם בכחול לבן אמר כי "הקרב על ראשות הממשלה יהיה כמו הקרב על סטלינגרד". עד שהדיבורים על אחדות יתממשו לכדי ממשלה, יהיו לא מעט נפגעים.