ה"דיילי מייל" לברק: "לא נסיר הכתבה, במאמר יש עניין לציבור"

העיתון הבריטי שפרסם תמונות של יו"ר ישראל דמוקרטית מגיע לביתו של עבריין המין אפסטין ב-2016, הגיב למכתב ההתראה לפני דיבה ששלח. "חזור בך מהביטוי הדיבתי 'עלילת דם'. הטענות אבסורדיות"

אהוד ברק וג'פרי אפסטין | צילום: רויטרס

עיתון ה"דיילי מייל" הבריטי הגיב היום (חמישי) למכתב ההתראה לפני תביעה ששלח אתמול ראש הממשלה לשעבר ויו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק, ודרש כי יחזור בו מהביטוי הדיבתי "עלילת דם". כזכור, אתמול כינס ברק מסיבת עיתונאים במהלכה התייחס לפרסום תמונות שלו מ-2016 בעיתון הבריטי, בהן נראה מגיע לביתו של עבריין המין המורשע ג'פרי אפסטין, והודיע כי שלח מכתב התראה לפני תביעה ל"דיילי מייל".

העיתון הודיע כי לא יסיר את הכתבה, ומסר כי הוא "עומד ב-100% מאחורי הנכתב בה". זאת, בשל העובדה שברק מתמודד בימים אלה בבחירות בישראל, ולכן מדובר "במאמר שיש לו עניין לציבור".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ברק על הדיווחים אודות קשריו עם אפסטין: "עלילת דם מתועבת"

לאחר פרסום התמונות: ברק שלח ל"דיילי מייל" התראה לפני תביעה

ברק תועד נכנס לאחוזת אפשטיין: "באותו היום הגיעו גם נשים"

אהוד ברק במסיבת העיתונאים שכינס
אהוד ברק במסיבת העיתונאים שכינס | צילום: חדשות 13

מהעיתון נמסר כי "הטענה של ברק כי לא השתתף בפעילויות הלא חוקיות לכאורה שביצע אפסטין, היא הכחשה של טענות שמעולם לא קבענו". "המאמר התייחס לתמונות של ברק נכנס לאחוזתו של אפסטין כשפניו מכוסות כמעט לחלוטין בינואר 2016, בערך באותו הזמן שבו הגיעו ארבע נשים, שצולמו גם כן, למקום", מסרה דוברת ה"דיילי מייל".

התמונות פורסמו כאמור לראשונה ב-2016, כשברק תואר אז בעיתון כ"אדם לא מזוהה". הסיבה לפרסום המאמר היא ש"ברק הודה שהוא האיש בתמונות, מה שעורר שאלות לגיטיומיות לגבי הצהרתו כי 'מעולם לא פגש את אפסטין בנוכחות נשים או נערות צעירות'", כך נכתב בתגובת העיתון.

כמו כן, בעיתון טוענים כי ניסו ליצור קשר עם ברק טרם פרסום הכתבה ולא זכו לתגובה. זאת, בניגוד למה שנכתב במכתבו של יו"ר ישראל דמוקרטית. בהתייחס לרמיזה  לכך שיריבים פוליטיים של ברק הזמינו את המאמר, אמר העיתון: "לדיילי מייל אין דעה ביחס לפוליטיקה הפנימית בישראל".

אהוד ברק וג'פרי אפשטיין
אהוד ברק וג'פרי אפסטין | צילום: רויטרס

כאמור, אתמול שלחו עורכי דינו ברק התראה לפני תביעה ל"דיילי מייל" , לאחר שביום שלישי פורסמו בו תמונות בהן נראה ברק מגיע לביתו של עבריין המין, המיליארדר ג'פרי אפסטין בשנת 2016 כשפניו מכוסות, וכן תמונות של נשים צעירות שנטען כי "גם היו באותו היום בבית".

במכתב נטען כי "המאמר שפורסם בעיתון הוא מביש ושקרי לחלוטין - יש בו מספר האשמות קשות ביותר נגד ברק שקושרות אותו לכאורה למעשי הפדופיליה של אפסטין. פרסמתם את המאמר מבלי לבקשת את תגובתו של ברק. זה דבר שאינו מתקבל על הדעת, ובמיוחד כאשר ידוע שהלקוח שלנו מעורב במערכת בחירות בישראל - שם ההאשמות יכולות לפגוע בו על אחת כמה וכמה".