שקד תכנס מסיבת עיתונאים: צפויה להכריז שתעמוד בראש הימין החדש

בכינוס שייערך בכפר המכביה הערב, שרת המשפטים לשעבר תמסור הודעה לתקשורת בנוגע להמשך דרכה הפוליטית. זאת, לאחר שנפגשה עם נפתלי בנט אמש

זמן צפייה: 01:38

ישראל בוחרת: שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, תכנס הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים בכפר המכביה, שבה תודיע על המשך דרכה הפוליטית. שקד צפויה להכריז כי תעמוד בראש מפלגת הימין החדש בבחירות הבאות, כאשר בנט יוצב במקום השני. זאת לעומת הסבב הקודם של הבחירות, בו הוצבה שקד במקום השני – אך השניים טענו להנהגה משותפת.

בתקופה האחרונה, עולים קולות רבים הקוראים להציב את שקד בראש מפלגת ימין מאוחדת. אולם, יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ מסרב לפנות את מקומו עבורה. זאת, ברקע התנגדות כמה רבנים מהציונות הדתית לכך שאישה שאינה שומרת מצוות תעמוד בראש המפלגה.

לפני כחודש, קרא פרץ לאיחוד בקרב מפלגות הימין, ואמר שהוא מוכן לתת לשקד את המקום השני. כמו כן, הציע גם לבנט ולמשה פייגלין לחבור אליו. את הדברים אמר בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל.

עוד בחדשות 13:

פגישה מכרעת: שקד ובנט יוועדו מחר – וידונו בריצה משותפת

פרץ וסמוטריץ' אישרו מחדש את הריצה המשותפת בבחירות

שבר שיא: נתניהו הפך לרה"מ בעל הכהונה הארוכה ביותר בישראל

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה לתקשורת
איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה לתקשורת | צילום: רויטרס

האפשרות ששקד תרוץ בליכוד ככל הנראה ירדה מהפרק. לפני כשבועיים, אמר חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) כי "רציתי אותה איתנו, אבל ראש הממשלה החליט שאין לו עניין בכך. בבחירות האלה היא לא תהיה בליכוד בוודאות - זה מנוי וסגור". הדברים נאמרו בריאיון לכאן רשת ב'.

לפני כשבועיים חידשו יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' את הסכם איחוד מפלגות הימין, כפי שנחתם לפני הבחירות הקודמות. המשמעות: שתי המפלגות ירוצו תחת רשימה אחת גם בבחירות הקרובות, שייערכו ב-17 בספטמבר.

השניים קראו לאיתמר בן גביר, חבר "עוצמה יהודית" והצלע השלישית באיחוד שהודיע על עזיבת השותפות לפני כשבועיים, להיפגש באופן מיידי כדי לסגור הסכם ריצה משותפת על בסיס השותפות הקיימת. כמו כן, פרץ קראו גם לאיילת שקד ונפתלי בנט להיכנס למשא ומתן מיידי במטרה לרוץ בפתק אחד.

השרים הרב פרץ וסמוטריץ' חותמים על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין
השרים הרב פרץ וסמוטריץ' חותמים על אשרור הסכם איחוד מפלגות הימין | צילום: חדשות 13

לדבריהם, "אנחנו נמצאים בתקופה שבה נדרש גילוי אחריות וגיבוש אחדות בציונות הדתית ובימין האמיתי כדי להביא למקסום הפוטנציאל האלקטורלי ולמניעת בזבוז קולות שכבר הביא למניעת האפשרות להקמת ממשלת ימין ולבחירות חדשות".

בתגובה לחיבור בין תקומה לבית היהודי, מעוצמה יהודית נמסר: "ההודעה לפיה הם קוראים לנו להתחבר אליהם היא עוד ספין תקשורתי. במשך החודשיים האחרונים העדיפו בבית היהודי להפר את כל הסיכומים עם עוצמה יהודית, ובכללם סירבו לאפשר נציג מטעם עוצמה בצוות המו"מ הקואליציוני, הודיעו לעו"ד בן גביר כי לא ייכנס אוטומטית לכנסת, ובסופו של יום גם הודיעו כי לא יקיימו את התחייבותם במסגרת החוק הנורבגי. במקביל, לא הפסיקו לתדרך ולהכפיש את עוצמה יהודית, כאשר חרף העובדה שמספר הטלפון של עו"ד בן גביר ידוע לרב פרץ, התקיימה רק פגישה אחת בין הצדדים מאז הבחירות. המסר שלנו הוא אחד: מי שרוצה חיבור לא משתמש וזורק".