שקד: "אף אחד לא יודע מה יקרה אם הימין לא יקבל 61 מנדטים"

יו"ר הימין המאוחד התייחסה לבחירה בה לראשות המפלגה: "אומרים שיש הדרת נשים – עכשיו רואים שלא דובים ולא יער". על פיטורי פלמור: "הייתה מנכ"לית מקצועית ונאמנה – זכותו של אוחנה לפטרה"

אילת שקד
אילת שקד | צילום: חדשות 13

יו"ר הימין המאוחד, איילת שקד, התייחסה הערב (שבת) בריאיון ל"מטה המרכזי" לבחירתה כאישה הראשונה העומדת בראש מפלגה ימנית. "זה מראה את הפתיחות של הציונות הדתית, כל הזמן מסיתים ואומרים שיש הדרת נשים – עכשיו רואים שלא דובים ולא יער", אמרה. "הרוב המוחץ רצה אותי בראש המפלגה. הבינו בסופו של דבר מי באמת יותר פופולרי, אבל עצם זה שהייתה פתיחות – גם זה לא היה שנוי במחלוקת".

שקד סירבה לחלוק את השערותיה לגבי הרכב הממשלה הבאה, אך אמרה: "אם לא יהיו לנו 61 מנדטים, אני מניחה שינסו להקים סוג של ממשלת אחדות, שאני מעדיפה שלא להיות חלק ממנה. אף אחד לא יודע מה יקרה אם לנתניהו לא יהיו 61 חברי כנסת. כל מי שמתיימר לדעת, זה רק ספקולציות".

"אני בוודאי אשמח לחזור למשרד המשפטים, לא סיימתי שם את העבודה ונהניתי מכל רגע", אמרה שקד בנוגע לתיק שתרצה לקבל לאחר הבחירות, ואף התייחסה להחלטתו השנויה במחלוקת של מחליפה בתפקיד להזיז מתפקיד את מנכ"לית המשרד אמי פלמור. "אני עבדתי איתה בצורה טובה, היא הייתה מנכ"לית מאוד מקצועית, מאוד נאמנה וישרה ויישמה את המדיניות שלי בצורה מצוינת, אבל זאת זכותו – זאת משרה שמבוססת על אמון".

עוד בחדשות 13:

הרשימות נסגרו: המגעים בימין כשלו – עוצמה יהודית רצה בנפרד

סמוטריץ'; נגד בן גביר: "תקף ושיקר כדי לשרוף קולות לימין"

ליברמן משנה כיוון – יפסיק לתקוף את נתניהו בקמפיין הבחירות

אילת שקד
אילת שקד | צילום: חדשות 13

ביום חמישי נסגרו הרשימות לכנסת ה-22, ולאחר מאמצים ממושכים - לא הצליחו בימין המאוחד ובעוצמה יהודית להגיע להסכם איחוד שיהיה מקובל על שני הצדדים. "בצלאל סמוטריץ' והרב רפי פרץ התנהלו בכפיות טובה", אמר בן גביר בפתח ועדת הבחירות המרכזית. "רצינו גם הפעם לעשות חיבור גדול ואמיתי. אמרתי זאת מספר פעמים לאיילת שקד והיא אמרה שהיא יודעת שאנחנו מבקשים את המעט שבמעט. היא אמרה לי זאת בצורה מפורשת. ביקשנו את המקום החמישי והשמיני, ראיתי שהם לא מסכימים וירדנו למקום תשיעי, ואז לעשירי. יש גורמים שם שמטעמי אגו שפצצו את הסיפור הזה. אני מכוון את החצים האלו הערב לנפתלי בנט" תקף.

"שמעתי שיש ברית אחים בינו לבין יאיר לפיד", המשיך והאשים בן גביר. "לא סתם שמענו את לפיד בימים האחרונים מדבר נגד כניסה של עוצמה יהודית. אני מאוד מקווה שבנט לא יהיה חתום איתו על הקמת ממשלת שמאל. אני הסברתי להם בצורה הכי חד משמעית שאני לא מחפש כבוד ולא מחפש ג'ובים, הציעו לי להיות מקום שמיני ולהיות סגן יושב ראש הכנסת, סגן שר ויו"ר ועדה. אמרתי להם שאותי מה שמעניין זה אידיאולוגיה. לא כסאולוגיה. אני רוצה להביא את המצביעים של עוצמה יהודית ואני רוצה להביא את המנדטים של עוצמה יהודית. אני מגיש רשימה של עוצמה יהודית. בנעם ביקשו מאיתנו שלא יהיו חילונים ולא יהיו נשים זה לא היה מקובל עלינו. אנחנו הולכים עם רשימה של עם ישראל. הכל ספינים. צריך לזכור דבר אחד – לפי כל הסקרים אנחנו מצילים את ממשלת הימין".

פרץ, סמוטריץ שקד ובנט לאחר האיחוד
פרץ, סמוטריץ שקד ובנט לאחר האיחוד | צילום: חדשות 13

אתמול תקף שר התחבורה ומקום 3 בימין המאוחד, בצלאל סמוטריץ', את יו"ר עוצמה יהודית בשל סירובו להיענות להצעה שקיבל ממפלגתו ולהתאחד, וההחלטה שקיבל – לרוץ לבד לכנסת ה-22. סמוטריץ' הגיב לציוץ שכתב בן גביר ובו הצהיר כי מפלגתו תהיה "הפתעת הבחירות", וכתב כי "איתמר בן גביר: אם רק היו נותנים לי כיסא במקום קצת יותר גבוה הייתי רץ לשבת עם בנט, שכרת ברית אחים עם לפיד, ועם סמוטריץ' השמאלני הקיצוני שאישר בנייה לערבים בשטחי C. אבל, הציעו לי רק את המקום השמיני אז אשאר בחוץ ואתקוף אותם עם השקרים האלה כדי לשרוף קולות לימין ולהביא להקמת ממשלת שמאל".

קודם לכן, כתב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו כי "עוצמה יהודית תהיה הפתעת הבחירות. מפלגה חזקה מול ברית האחים של בנט-לפיד ומול אישורי הבנייה של סמוטריץ' בשטחי c. מפלגה שלא תגמגם מול הדרישה הברורה להחזיר את המסתננים. מפלגה שתערוך שינוי אמיתי במערכת המשפט ולא שינוי קוסמטי. בלי התנצלויות והבהרות".