עמיר פרץ: "לא נשב בממשלת נתניהו - נמליץ על גנץ לנשיא"

יו"ר העבודה נאם בפני פעילי המפלגה ואמר: "ההסתה של ראש הממשלה היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית". אורלי לוי-אבקסיס: "החמירו איתנו יותר מאחרים – אבל עמדנו במשימה"

זמן צפייה: 24:06

יו"ר העבודה עמיר פרץ נאם הערב (רביעי) לראשונה מאז פרסום תוצאות המדגמים ותוצאות האמת, ופנה לראש הממשלה נתניהו: "תחסוך את הזמן שלך בטלפונים אליי. אני כיהנתי כרה"מ, כשר ביטחון וכראש עיר – אני לא מחפש תפקיד. שאיש לא ינסה לפתות אותנו, אין לכם במה. אנחנו התחייבנו ואנחנו נקיים – לא נשב עם נתניהו".

"ההסתה של נתניהו היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית", אמר פרץ. "ההסתה נגד האזרחים הערבים היא בלתי נסבלת. כל מי שרוצה להיות ראש ממשלה בישראל צריך להוקיע אותה, לגנות אותה ולגרש את השפה הגזענית מהשיח הפוליטי בישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו: "יש שתי אפשרויות – ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת"

ליברמן לנתניהו וגנץ: אל תבזבזו את זמנכם – נשב רק בממשלה רחבה

גנץ: "מחכים לתוצאות האמת – נאחל לעם ישראל ממשלת אחדות טובה"

Perejj
יו''ר העבודה עמיר פרץ

"אמש שוחחתי עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, ובימים הקרובים אנחנו ניפגש", המשיך יו"ר העבודה. "אנחנו אמנם לא מפלגה גדולה, אבל אנחנו תנועה גדולה, ויש לנו מחויבות לא להדיר אף אוכלוסייה ואף מפלגה מהסיכוי לעשות שינוי היסטורי בישראל. אומר את זה חד וברור: גם הרשימה המשותפת צריכה להיות מוזמנת אל שולחן המו"מ. אין שינוי היסטורי בלי תיקון היסטורי".

"ישראל צריכה מהלך של ריפוי מהקוטביות, מהשנאת חינם ששררה לה בארץ, ואני אומר – אין חרמות. כפי שאסור להחרים את איימן עודה, אסור להחרים את החרדים ואת נציגיהם בכנסת. הדיון חייב להיות סביב קווי היסוד שיקבעו את עתידה של מדינת ישראל. ללא פסילות של אוכלוסיות ומגזרים", הוסיף פרץ.

ראשי מפלגת העבודה - גשר אורלי לוי אבקסיס ועמיר פרץ
ראשי מפלגת העבודה-גשר אורלי לוי אבקסיס ועמיר פרץ | צילום: חדשות 13

לפני כן, שותפתו של פרץ, אורלי לוי-אבקסיס, נאמה: "מיום החיבור בינינו, ספגנו לא מעט צקצוקים, ביקורות, לא חסכו בנו והחמירו איתנו יותר מאחרים. וגם כשבאנו ואמרנו דברים ברורים היינו צריכים להוכיח את זה במקום שאנשים גמגמו".

לוי-אבקסיס המשיכה: "בתוך המסע המטורף הזה רצינו להביא סיפור אחר שהוא מעבר לפוליטיקה ולאינטרסים האישיים, שהוא יותר מקום של חזון, אמונה ושל בשורה חדשה בשמי הפוליטיקה הישראלית. אני חושבת שעמדנו במשימה". "אני לא אומר לכם שלא רצינו יותר, בהחלט רצינו יותר, אבל בסופה הזאת – כפי שעמיר הגדיר את הימים האחרונים ואת יום הבחירות עצמו, כולם רצו לשתות אותנו. שלא תטעו, אף אחד לא ריחם עלינו. בכל רגע נתון פמפמו את העניין של המפלגה הגדולה, גם אם זה היה עולה להם ביוקר ובשלטון".

יו''ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, יו''ר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו, יו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ
יו''ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, יו''ר מפלגת הליכוד בנימין נתניהו, יו''ר מפלגת כחול לבן בני גנץ | צילום: רויטרס, שאטרסטוק

תוצאות האמת החלקיות

לאחר ספירת 90.8% מהקולות על ידי ועדת הבחירות, ישנו קרב צמוד בין שתי המפלגות הגדולות עם יתרון קל לכחול לבן שקיבלה 32 מנדטים לעומת 31 לליכוד. גוש המרכז-שמאל מוביל עם 56 מנדטים לעומת 55 מנדטים לגוש הימין - ללא ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן.

לרשימה המשותפת יש 13 מנדטים, ולש"ס וישראל ביתנו תשעה כל אחת. יהדות התורה עם שמונה, ימינה עומדת על שבעה, העבודה-גשר עם שישה ולמחנה הדמוקרטי חמישה מנדטים.