גבאי: בחירות לראשות העבודה ייערכו בקרוב; לא יתקיימו פריימריז

כחודש וחצי לאחר שהודיע כי יקדים את הפריימריז לראשות המפלגה, אמר יו"ר המפלגה כי בכוונתו להציע להנהלה לקיים אותן בהקדם. הבחירות ייערכו בתחילת חודש יולי

יו"ר העבודה אבי גבאי
יו"ר העבודה אבי גבאי | צילום: חדשות 13

בחירות 2019 – סיבוב שני: יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי אמר היום כי "לקראת הבחירות שייערכו בספטמבר, בכוונתי להביא להנהלת המפלגה ביום שלישי הקרוב הצעה לקיום בחירות לראשות המפלגה במועד המוקדם ביותר האפשרי, וללא עריכת בחירות נוספות לרשימה לכנסת". הבחירות לראשות מפלגת העבודה יתקיימו בתחילת חודש יולי. התאריך שכרגע עומד על הפרק הוא: 2.7.

כזכור, במהלך הניסיונות להקים ממשלה, נתניהו ניהל משא ומתן מול גבאי, כאשר בין היתר, הציע לו את תיק האוצר, ולטל רוסו את תפקיד שר הביטחון. בעקבות בפגישה בין השניים, גורמים במפלגה מתחו ביקורת חריפה על גבאי, וטענו כי היה אסור לו לשקול אותה. כך למשל, כתבה ח"כ שלי יחימוביץ': "אני מתרה בכל אדם ממפלגתי שעולה בדעתו לגזור קופון מהרס המפלגה ולהצטרף לממשלת השחיתות של נתניהו, שהוא ישלם על כך מחיר כבד".

גבאי, כידוע, דחה את ההצעה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "במהלך החודש האחרון מפלגת העבודה קיבלה מספר הצעות להשתלב בממשלה. ההצעה האחרונה אמש כללה התחייבות לחבילת צעדים לשמירה על הדמוקרטיה. לרבות ביטול חקיקת פסקת ההתגברות, החסינות, חוקים פרסונלים ועוד. חברי הסיעה דנו בהצעה והחלטנו לא לקבל את ההצעה".

לעוד כתבות בנושא:

גבאי: "בבחירות הקרובות העבודה תתמזג עם מרצ או עם כחול לבן"

זוהר: "המו"מ עם גבאי היה ספין – שנועד להוריד את ליברמן מהעץ"

ממשלה או בחירות? העבודה וכחול לבן סירבו להצטרף לקואליציה

אבי גבאי
אבי גבאי | צילום: החדשות 13

כזכור, לאחר הכישלון בבחירות, קראו רבים לגבאי לפרוש מתפקידו, אך זה סירב, אולם הבהיר כי יקדים את הפריימריז לראשות מפלגתו. אולם, ההחלטה לפזר את הכנסת טרפה את הקלפים, וכעת מבהיר גבאי כי יקדים את הבחירות לראשות המפלגה כמה שיוכל, אולם הוא מציע שלא לקיים פריימריז.

ביום שישי, אמר גבאי כי מפלגתו תתמזג בבחירות הקרובות עם מרצ או עם כחול לבן. הדברים נאמרו במהלך פאנל שהתקיים במסגרת כנס של קרן ברל כצנלסון, שבו השתתפו גם יו"ר מרצ תמר זנדברג ועם יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה.

שלי יחימוביץ'
שלי יחימוביץ' | צילום: רויטרס

"בבחירות הקרובות, מחנה המרכז-שמאל צריך לרוץ עם שלוש מפלגות במקום חמש", אמר גבאי. "ההחלטה צריכה להתקבל לפי השאלה 'מה יגדיל את המחנה כולו ויוביל לניצחון המחנה בבחירות' ולא לפי מה טוב לכל מפלגה. אם כחול לבן תהיה עם 35 או 36 מנדטים, זה לא ישנה כלום, אם בסוף נהיה באופוזיציה".

עוד אמר גבאי, כי "מפלגת כחול לבן צריכה להוביל את מחנה השמאל. כשאני ועפר שלח רצינו להתנגד לפיזור הכנסת אמרתי שגם אם מישהו חושב שעפר טועה, צריך לתת לכחול לבן לקבל את ההחלטות". בהמשך נימק את דבריו, ואמר כי "אין כאן עניין אידיאולוגי – יש כאן עניין טקטי. זה לא הגיוני שבמחנה הימין יש קול אחד ונתניהו מחליט בשביל כולם, ואצלנו כל מפלגה מקבלת החלטות בעצמה".