דוד אמסלם הוא המועמד המוביל לתפקיד שר התקשורת

מסתמן כי נתניהו מעוניין למנות את יו"ר הקואליציה, לאחר שאיוב קרא סיים את תפקידו באופן רשמי. מטעמו של ראש הממשלה נמסר כי יאייש את התפקיד בימים הקרובים

 דוד אמסלם
דוד אמסלם | צילום: דוברות הכנסת

דוד אמסלם הוא המועמד המוביל של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד שר התקשורת החדש, במקומו של איוב קרא, שהתפטרותו נכנס היום (רביעי) לתוקף באופן רשמי. מטעמו של נתניהו נמסר: "ראש הממשלה ימנה שר תקשורת בימים הקרובים".

היום הוכחתי שהכיסא לא מעניין אותי", כתב קרא בטוויטר. "ההתפטרות שלי נכנסה לתוקף למרות שאף אחד לא האמין שאוותר על השררה, המשרד והכיסא. הלכתי בראש מורם ובזקיפות קומה עם האמת שלי, הערכים והאידאולוגיה - כולם חשבו שאפשר לקנות אותי בנזיד עדשים והוכחתי שלא כך הדבר".


ביום שני התראיין קרא לחדשות 13 בנושא עזיבתו את משרד התקשורת. "אני מאוד פגוע ומרגיש רע. אפילו בתקופה הכי קשה, כשאיבדתי את אחיי במלחמות ישראל, וגם אחרי מות הוריי, לא הרגשתי כל כך פגוע. אני מרגיש פגוע בגלל הנאמנות שגליתי לאורך שנים, ופתאום אני מרגיש נבגד", אמר.

לטענתו, "היו החלטות שעשיתי כשר התקשורת, חשובות, שאני מעריך שלא מצאו חן בעיני אנשים מסוימים". "הייתי נאמן על עיוור, זה האופי שלי. יש בי תמימות, יושר, אמינות וציונות. הייתה פה בגידה נבזית, אנשים פגעו בי על הנאמנות שלי כלפיהם. לא האמנתי שזה יקרה", הוסיף. על מועמדותו לשגריר ישראל במצרים אמר: "אף אחד לא יצא להגנתי כשכל השמאל תקפו את המינוי לשגריר בגלל היותי איש המחנה הלאומי".

קרא התייחס לראש הממשלה נתניהו ואמר: "עושה לי רע מאוד שאני צריך לבקר את המנהיג שלי, את ראש הממשלה, איש שהוא סמל עליון עבורי ויישאר כזה. אבל ביקשתי לעזוב את משרד התקשורת כי במקום לחבק אותי, הייתה בגידה עם חוק הלאום – הוא אמר שיתקן את המצב, הדרוזים יצאו נגדי, ולא תוקן". "אני יכול להעריך שהיום, אחרי מה שראיתי, הגידה הזאת שלא הייתי מעלה על דעתי, שעבורי הסמל הכי חשוב בעולם, הוליך אותי שולל. למה? אני צריך תשובות ממנו".

דוד אמסלם
דוד אמסלם | צילום: דוברות הכנסת

כאמור, מוקדם יותר ביום שני הודיע קרא על התפטרותו מהממשלה ועל סיום תפקידו כשר התקשורת. במכתב ששלח לראש הממשלה נתניהו כתב כי "מאז מוניתי לתפקיד החל מסע הכפשות מגמתי נגדי, הנובע מדעות קדומות. אינני פורש מהחיים הציבוריים, אך אני יוצא לקרב לטיהור שמי ולטיהור הליכוד מתפיסות מפא"יניקיות. בימים הקרובים אחליט על המשך דרכי".

עוד כתב קרא: "אחרי שנים רבות של שירות צבאי וציבורי בהן הפסדתי את היקר לי למען ביטחון ישראל, הגיעה השעה לומר לעם ישראל את האמת: בשל מסע ההכפשות כל הצלחה הפכה לצערי לכישלון. הביקורת המגמתית הגיעה לשיאה בשיתוף פעולה בין צמרת הליכוד כדי להחליש אותי, כולל לאסור עליי להתמודד במגזר המיעוטים - דבר שלא נעשה לאף איש ציבור בהיסטוריה של המדינה".