"אין עילה לפסול אותם": המפלגה שנוסדה כדי לשחרר את יגאל עמיר

מפלגת "נורה דליבא" נוסדה לאחרונה בירושלים בכנס בן 50 פעילים, ובכוונתה לרוץ בבחירות. עמיר עצמו ובני משפחתו מעורבים בהקמת הרשימה • בקרוב יפורסם התחקיר המלא ב"הצינור"

זמן צפייה: 03:27

24 שנים לאחר רצח רבין, יש כוונה להקים מפלגה חדשה בישראל, "נורה דליבא" – אש הלב, שמטרתה לשחרר את רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר. כנס הייסוד של המפלגה, אליו הצליחו להיכנס כתבי "הצינור", התקיים לאחרונה בבית כנסת בירושלים, והשתתפו בו כ-50 פעילים. הם התכנסו כדי למלא טפסים ממשלתיים, החתומים על ידי 120 איש, אותם יגישו לוועדת הבחירות המרכזית.

לריסה טרימבובל, אשתו של עמיר, מסרה לחדשות 13 כי ב"נורה דליבא" שואפים להשתלט על שלד של מפלגה קיימת וכך לרוץ בבחירות הקרובות. "אני יודעת שהם ניהלו משא ומתן עם כמה מפלגות", סיפרה. בשיחה המלאה הכחישה את הקשר שלה למפלגה. בתחקיר המלא שיפורסם ב"הצינור" בקרוב, יובאו עדויות לכך שכל המשפחה מעורבת בהקמת המפלגה, ואף על מעורבותו של עמיר בעצמו בהקמתה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דיווח פלסטיני: אחיו של המחבל נהרג בעבר בהפגנות בגבול הרצועה

היום: כ-3,000 עובדי המעבדות הרפואיות ברחבי הארץ ישבתו

תקרית בגבול הרצועה: 3 לוחמים נפצעו מירי מחבל שחצה מעזה וחוסל

יגאל עמיר
יגאל עמיר

בכנס ייסוד המפלגה נכח בין היתר גם חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה שישב בכלא על מעורבותו ברצח. הוא נראה מחוייך ומשוחח עם פעילים. אחת הפעילות לינה קרויטורו, אמרה במהלך הכנס, "אם נגנוב קולות, המטרה שלנו לגנוב אותם מליברמן, לא מ'עוצמה יהודית'".

חגי עמיר, אחיו של יגאל עמיר, בכנס ייסוד המפלגה לשחרור רוצח ראש הממשלה
חגי עמיר, אחיו של יגאל עמיר, בכנס ייסוד המפלגה לשחרור רוצח ראש הממשלה

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, מסרה: "אין לנו שום עילה לפסול אותם. יש פסילות של מועמדים בודדים אם הם לא עומדים בתנאי החוק, אבל לא של רשימה. יש לנו כוונות להגיש הצעה לתיקוני חקיקה כדי שלא תהיה זילות בהגשת הרשימות". התחקיר המלא, כאמור, יפורסם ב"הצינור" בקרוב.

לינה קרויטורו, פעילה במפלגה לשחרור יגאל עמיר, בכנס המפלגה
לינה קרויטורו, פעילה במפלגה לשחרור יגאל עמיר, בכנס המפלגה