אושר מינויו של מועמד השר אוחנה למנכ"ל משרד המשפטים

נציב שירות המדינה אישר למנות לתפקיד את אופיר כהן, מקורבו של שר המשפטים. זאת, לאחר שלפני כשבועיים הודחה המנכ"לית אמי פלמור. התנועה לאיכות השלטון: "החלטה תקדימית ומסוכנת מאוד"

זמן צפייה: 00:51

נציב שירות המדינה אישר היום (שני) את מינויו של אופיר כהן, מקורבו של שר המשפטים אמיר אוחנה, לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים. זאת, כשבועיים אחרי שהמנכ"לית אמי פלמור הודחה מתפקידה בתום כחמש וחצי שנים בתפקיד.

התנועה לאיכות השלטון התייחסה למהלך ואמרה כי "מדובר בהחלטה תקדימית ומסוכנת מאוד של נציב שירות המדינה, שפותחת פתח לביצוע מהלכים מרחיקי לכת במשרדי ממשלה בתקופת ממשלת מעבר, באופן שמעולם לא קרה בהיסטוריה של מדינת ישראל. מפתיע מאוד לגלות שהליך שעל פניו נעשה בניגוד לכל כללי המנהל התקין עובר בכזאת קלות. אנו תוהים אילו צעדים נקט השר אוחנה על מנת באמת למצוא מועמדים ראויים מתוך שירות המדינה כפי שההנחיות מחייבות אותו. אנו מזכירים שמדובר בהליך שעודנו נמצא בפתחו של בג"ץ ואנו מקווים שביהמ"ש ישאל את השאלות הקשות כדי שהציבור יקבל את התשובות הראויות".

לכתבות נוספות בנושא >> 

דרמה במשרד המשפטים: השר אוחנה הדיח את המנכ"לית פלמור

אוחנה על הדחת פלמור: "לא אירתע מהלחץ של השמאל והתקשורת"

אוחנה להרשקוביץ: ביני לפלמור אין את האמון הנדרש לקדם יוזמות

אמיר אוחנה ואמי פלמור
אמיר אוחנה ואמי פלמור | צילום: רויטרס

כאמור, לפני כשבועיים אוחנה הדיח את  פלמור, ואמר כי "אמי היא שליחת ציבור במובן המלא של המושג. במהלך תקופתה היא הייתה אמונה על תהליכים רבים וחשובים להם השלכות אורך ורוחב על פניה של החברה הישראלית כולה. אמי תרמה תרומה משמעותית לשירות הציבורי ולמשרד המשפטים, ועל כך אני מודה לה. אני מאחל לה הצלחה רבה בכל נתיב בו תבחר ללכת ולממש את יכולותיה וכישוריה הרבים".

בהמשך, התייחס לביקורת שהופנתה כלפיו בעקבות הדחתה: "כמעט כל שר שנכנס לתפקידו מחליף את מנכ"ל משרדו. כך היה, כך גם יהיה וכך גם צריך להיות - קוראים לזה משילות". לדבריו, "לא אירתע מהלחץ של השמאל והתקשורת ובטח שלא אתן יד לספקולציות הזויות שבינם לבין המציאות אין כל קשר — התהליך התחיל לפני מספר שבועות, ככה נראית משילות. אני מציע לכולם להתחיל להתרגל".

אוחנה התייחס גם למקרי העבר כדי להצדיק את החלטתו: "כששר מהשמאל ממנה מנכ"לית תוך חודש מכניסתו לתפקיד, כמו יאיר לפיד – זה לגיטימי; כשציפי לבני מינתה חברת ילדות שלה למנכ"לית משרד העלייה והקליטה – זה בסדר. ככה זה כשאתה בימין. מה שמותר לשמאל – לך אסור. ככה החלטה בסיסית הופכת מכשיר לניגוח והשתלחות".

שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: תקשורת שר המשפטים

מוקדם יותר, שלח אוחנה מכתב לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ בנוגע להדחתה של פלמור, ובו כתב כי "המשך תפקוד תקין של המשרד וקידום היוזמות החשובות שבכוונתי לקדם בתקופה זו מחייבים מינוי מנכ"ל חדש, אשר תשרור בינינו מערכת יחסים מצוינת ורמת אמון מלאה - שלא קיימת בעת הנוכחית".

עוד הוסיף שר המשפטים: "בשבועות האחרונים, נפגשתי עם פלמור מספר פעמים, וסיכמנו בינינו כי תסיים את תפקידה. בפגישות שקיימנו היא הביעה נכונות והסכמה לסיים את התפקיד. לא הצלחתי לאתר מבין עובדי המשרד עובד מדינה בכיר שישמש כממלא מקום המנכ"ל ואשר שוררת בינינו רמת האמון הנדרשת לתקופה הקרובה".