אלונה ברקת הודיעה: "לא אתמודד בבחירות הקרובות"

בעלי הפועל באר שבע בכדורגל, שהוצבה במקום השלישי ברשימת "הימין החדש" בבחירות לכנסת ה-21, הודיעה על החלטתה בחשבון הטוויטר. "מאחלת לעם ישראל בחירות הוגנות למען העם והדמוקרטיה בישראל"

זמן צפייה: 02:49

בחירות 2019 - הסיבוב השני: אלונה ברקת, בעלי הפועל באר שבע בכדורגל, שהוצבה במקום השלישי ברשימת "הימין החדש" בבחירות לכנסת ה-21, הודיעה הערב (רביעי) כי לא תתמודד בבחירות הקרובות. ברקת כתבה בחשבון הטוויטר כי "בעקבות מספר פניות אליי, אני רוצה להבהיר כאן, שקיבלתי החלטה, משיקוליי האישיים, שלא להתמודד בבחירות הקרובות". לדבריה, "אני מאחלת לעם ישראל בחירות הוגנות, עם אהבת חינם, למען העם והדמוקרטיה בישראל".

בעקבות מספר פניות אליי, אני רוצה להבהיר כאן, שקיבלתי החלטה, משיקוליי האישיים, שלא להתמודד בבחירות הקרובות.

כתבות נוספות בנושא:

איחוד הימין דורשת "ריץ' רץ' משולש"; הימין החדש: "ימנע חיבור"

אנשי התקשורת ינון מגל ושמעון ריקלין במגעים להצטרף לימין החדש

מסתמן: שקד סיכמה עם פרץ שתעמוד בראש רשימת הימין המאוחדת

אלונה ברקת יחד עם איילת שקד
אלונה ברקת יחד עם איילת שקד | צילום: החדשות 13

בחודש פברואר הודיעה ברקת על הצטרפותה למפלגת "הימין החדש" לקראת הבחירות שנערכו חודשיים מאוחר יותר. עם הצטרפותה אמרה ברקת כי "בימין החדש מצאתי בית וחיבור לשני אנשים מופלאים – איילת ונפתלי. באתי מתוך תפיסה חברתית מובהקת, שכדורגל הוא פלטפורמה לשינוי חברתי. חינכו אותנו על ערכים של אהבת הארץ, ואלה ערכים שהולכים איתי עד היום".

המגעים לאיחוד בגוש הימין והניסיונות לצרף את מגל וריקלין למפלגת "הימין החדש"

מוקדם יותר, פורסם בחדשות 13 כי אנשי התקשורת ינון מגל ושמעון ריקלין מקיימים מגעים להצטרף למפלגת הימין החדש. השניים מגישים מאז דצמבר האחרון תוכנית בערוץ 20 בשם "ריקלין&מגל". כזכור, מגל כיהן בכנסת ה-20 מטעם מפלגת הבית היהודי, אך התפטר ב-2016 לאחר שצפו נגדו תלונות בגין הטרדה מינית בעת עבודתו כעורך אתר "וואלה" - תלונות שנסגרו ללא הגשת כתב אישום. אם הצטרפותם של אנשי התקשורת תצא לפועל, הם צפויים להיות משובצים בראש הרשימה - אחרי שקד ובנט.

ריקלין ומגל סירבו להתייחס לפרסום, וממפלגת הימין החדש נמסר: "איננו מתייחסים לשמות שאיתם אנחנו מנהלים משא ומתן, הרשימה הסופית תפורסם ב-1 באוגוסט".

בד בבד נמשכים המאמצים לאיחוד בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש, שעל פי הערכות צפוי לצאת לפועל. עם זאת, השרה לשעבר וראשת הימין החדש, איילת שקד, מתכוננת גם לקראת תרחיש בו האיחוד יכשל.

הבוקר פורסם כי מפלגת איחוד מפלגות הימין דורשת להתאחד עם הימין החדש בשיטת ריץ' רץ' משולש, כאשר הימין החדש וסיעות הבית היהודי והאיחוד הלאומי יקבלו מועמד ברשימה על פי סדר. מנגד, שקד ובנט מתעקשים להחשיב את סיעתו של סמוטריץ' כחלק ממפלגת הבית היהודי, ולהתאחד במתכונת "ריץ' רץ'" רגילה.

בימין החדש טוענים כי הצעתם מעניקה יתרון לבית היהודי, שיקבל את המקומות האי-זוגיים ברשימה מאוחדת, כך שבמידה והמפלגה תקבל מספר אי-סוגי של מנדטים, יקבלו פרץ וסמוטריץ' חבר כנסת אחד יותר משקד ובנט.