פרסום ראשון: נתניהו שוקל למנות את איוב קרא לשגריר במצרים

רה"מ ממשיך בסבב המינויים הבכירים, ובוחן אפשרות למנות את קרא לתפקיד בקהיר • ארדן נפגש עם היועמ"ש - שנתן אישור חריג למנותו לשגריר באו"ם, על אף הסמכויות המוגבלות של ממשלת המעבר

זמן צפייה: 02:14

פרסום ראשון: ראש הממשלה נתניהו שוקל למנות את איוב קרא לשגריר ישראל במצרים. זאת לאחר ששר התקשורת לא שובץ למקום ריאלי ברשימת הליכוד. סיכוייו של קרא להיכנס לכנסת ה-21 ירדו עוד יותר לאחר שיריוני נתניהו – נגדם עתר. יש לציין כי משרד החוץ כבר אישר מועמדת - דיפלומטית מקצועית, לתפקיד, ואם ירצה נתניהו להוציא לפועל את מינוי קרא, יצטרך לשכנע את שר החוץ לבטל את המינוי הקודם. בליכוד סירבו להגיב, ומלשכת השר קרא נמסר: "אין לנו מושג במה מדובר".

ראש הממשלה שוקל גם למנות את גלעד ארדן לשגריר ישראל באו"ם - לאחר סיום כהונתו של דני דנון בתפקיד. ביום ראשון קיים ארדן פגישה חשאית עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, במטרה לבדוק איתו אם ניתן לאשר מינוי פוליטי בעת ממשלת מעבר. מנדלבליט השיב לו כי הדבר אפשרי, וממשלת המעבר תוכל לאשר את המינוי באופן חריג - בשל כך שכהונתו של דנון מסתיימת, וישראל צפויה להיות בממשלת מעבר לאורך תקופה ארוכה מהמקובל.

עוד בחדשות 13:

טראמפ על הבחירות: "ישראל הסתבכה – עליה להתאפס על עצמה"

פרסום ראשון: נתניהו שוקל למנות את אמיר אוחנה לשר המשפטים

נתניהו נגד סמוטריץ': "ישראל לא תהיה מדינת הלכה"

השר גלעד רדן
השר גלעד ארדן

אתמול (שלישי), פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל למנות לממלא מקום שר המשפטים את ח"כ אמיר אוחנה ממפלגתו. מהליכוד נמסר: אין תגובה.

במשרד המשפטים מבינים שנתניהו צריך למנות כבר הלילה או מחר בבוקר ממלא מקום לתפקיד ולכן לא ימתינו מספר שעות עד שיאייש את התפקיד, אך במידה ועד מחר בבוקר לא ימונה ממלא מקום, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יתערב ויבהיר שוב לנתניהו שהוא חייב למנות אדם לתפקיד באופן מיידי.

כזכור, בשל שלושת כתבי האישום העומדים נגדו בכפוף לשימוע, נתניהו לא יוכל להחזיק בתיק המשפטים – גם לא באופן זמני, או למשך ימים בודדים בלבד. כך נקבע אתמול בתום התייעצויות ממושכות של בכירי משרד המשפטים עם משרד ראש הממשלה. נתניהו הבין כי שמירה על תיק המשפטים בידיו עלולה לסבך אותו הן מבחינה חוקית והן מבחינה ציבורית, ועל כן ימנה שר משפטים זמני.

חבר הכנסת אמיר אוחנה
חבר הכנסת אמיר אוחנה | צילום: חדשות עשר

חבר הכנסת מיקי זוהר התייחס אתמול למינוי שר משפטים זמני, לאחר פיטוריה של איילת שקד מהתפקיד, ואמר כי "בשום שלב ובשום רגע סמוטריץ' לא היה צפוי להיות שר המשפטים. לא במהלך המו"מ הקואליציוני, לא עכשיו - ולא בבחירות הבאות". הדברים נאמרו בריאיון לגלי צה"ל.

"משרד המשפטים בהתאם לרצון שלנו יהיה בידי הליכוד, ובעזרת השם בידי לוין, שהוא הראוי והמתאים ביותר לתפקיד - זו הייתה המטרה לכל אורך הדרך", הוסיף זוהר. "אני לא יודע אם לוין יסכים לכך, ובמידה שיסרב – גם אלקין וחוטובלי מועמדים אפשריים". כמו כן טען כי "נתניהו לא מתכוון להיות שר המשפטים או כל שר אחר מלבד שר הביטחון. מניח שנדע את זהות השר הזמני בקרוב".