טיבי: אמרו לי שיציבו משקיפים בקלפי שלי - כדי שלא אגנוב קולות

יום לבחירות: בכיר הרשימה המשותפת אמר בריאיון לחדשות 13 כי "אנחנו לא מפלרטטים עם אף אחד. הרשימה לא תהיה חלק מהממשלה הבאה - אך אנחנו רוצים להשפיע כגוש חוסם"

זמן צפייה: 06:35

אחמד טיבי, יו"ר תע"ל ובכיר הרשימה המשותפת, אמר היום (שני) כי "יש אנשים שרוצים להפריע למהלך הבחירות. התקשרו אלי ואמרו לי שיגיעו לאן שאני מצביע כדי שלא אגנוב קולות, ויציבו דווקא בקלפי שלי משקיפים". את דברים אמר בריאיון ל"החדשות" עם יעקב אילון.

טיבי הדגיש כי מפלגתו לא תהיה חלק מהקואליציה הבאה: "אנחנו לא מפלרטטים עם אף אחד. אמנם אנחנו רוצים לשדרג את הסטטוס של הציבור הערבי, אבל הרשימה המשותפת לא תהיה חלק מהממשלה הבאה. אנחנו רוצים להשפיע, וזה בגוש חוסם".

אחמד טיבי בריאיון ליעקב אילון
אחמד טיבי בריאיון ליעקב אילון | צילום: חדשות 13

יו"ר תע"ל הסביר כי כדי שהרשימה המשותפת תהיה גוש חוסם, מי שיקיים עימם משא ומתן יצטרך להתחייב "להתחלת התהליך המדיני שמטרתו בסופו של דבר מימוש חזון שתי המדינות בגבולות 67'". "אין דרישה אחרת, ניסו כבר הכל. אבל עיקר הדרישות שלנו הן אזרחיות. האם יש פרטנר לשותפות אזרחית מלאה של המיעוט הערבי בחברה הערבית בישראל".

ביום רביעי שעבר, כזכור, נערך דיון סוער במליאת הכנסת ובתומו נפלה סופית הצעת חוק המצלמות. הממשלה הזדקקה לרוב של 61 קולות כדי להעביר את החוק, ופירוש הדבר שראש הממשלה בנימין נתניהו היה צריך את תמיכת גוש הימין כולו – כולל חברי מפלגת ישראל ביתנו. עם זאת, רק 58 חברי כנסת משני צדי המפה הפוליטית הגיעו להצבעה – והחוק נפל, כאמור. כל הח"כים שהגיעו להצבעה הצביעו בעד, לא היו מתנגדים או נמנעים.

במהלך נאומו של נתניהו בדיון על החוק, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התפרץ לדבריו וקרא לו "שקרן" והטיח בו, לאחר הירי לעבר אשדוד בזמן נאומו: "איך ברחת, מר ביטחון?". לאחר שירד מהבמה, הלך אחריו עודה וצילם אותו בטלפון הסלולרי – דבר שגרר עימות קולני עם חברי הליכוד מיקי זוהר ומאי גולן, ולהרחקתו של עודה מהאולם.

עימות בין נתניהו לעודה בדיון על חוק המלצמות
עימות בין נתניהו לעודה בדיון על חוק המלצמות | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת