"אבו מאזן על הבחירות בישראל: 'עמדתנו - נגד נתניהו'"

על פי דיווח בסוכנות הידיעות AFP, במהלך ביקורו באוסלו נשאל יו"ר הרשות הפלסטינית לגבי עמדתו ביחס לממשלה ישראלית עתידית, והשיב כי הוא מתנגד לכהונה נוספת של ראש הממשלה נתניהו

זמן צפייה: 00:14

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס הלילה (חמישי) לבחירות בישראל, והצהיר כי "עמדתנו - נגד נתניהו". כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. על פי הפרסום, במהלך ביקורו באוסלו נשאל אבו מאזן  לגבי עמדתו ביחס לממשלה עתידית, והצהיר כי הוא מתנגד לממשלה חדשה בישראל בראשות בנימין נתניהו.

מוקדם יותר התייחס לבחירות שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, והצהיר: "הרשות הפלסטינית מוכנה לחדש את המשא ומתן עם כל ראש ממשלה ישראלי שיצליח להקים ממשלה".

אמש התייחס לבחירות גם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ: "התוצאות צמודות מאוד, נראה מה יהיה". טראמפ הוסיף כי "לא שוחחתי עם נתניהו - מערכת היחסים שלנו היא עם מדינת ישראל".

עוד בחדשות 13:

מספירת 95% מהקולות: שוויון בין הגושים, כחול לבן מובילה במנדט

טראמפ על הבחירות: "התוצאות צמודות – לא שוחחתי עם נתניהו"

בכיר בימין: מתרשם שנתניהו מבקש לשמור אופציה לבחירות שלישיות

אבו מאזן
אבו מאזן | צילום: רויטרס

ממסמך לא רשמי של ועדת הבחירות המרכזית עולה כי לאחר ספירת 95% מהקולות הקרב בין שתי המפלגות הגדולות ממשיך להיות צמוד. כחול לבן התחזקה מאז שעות הבוקר במנדט אחד ועומדת כעת על 33 מנדטים. הליכוד התחזקה אף היא במנדט ועומדת על 32 מנדטים. שני הגושים נמצאים כעת בשוויון ועומדים על 56 מנדטים כל אחד, ואילו ישראל ביתנו - לשון המאזניים - עם שמונה מנדטים.

הרשימה המשותפת איבדה מנדט ועומדת על 12, וכך גם מפלגתו של ליברמן, שכאמור ירדה ל-8 מנדטים. יתר המפלגות: ש"ס - 9, ישראל ביתנו ויהדות התורה - 8 כ"א, ימינה - 7, העבודה-גשר - 6, המחנה הדמוקרטי - 5. במהלך הלילה החלה ספירת המעטפות הכפולות, שבסיומה תסתיים ספירת הקולות בבחירות לכנסת ה-22.

על פי תוצאות ההצבעה הרשמיות, שמתבססות על 91.4% מהקולות, כחול לבן – 32 מנדטים, הליכוד – 31, הרשימה המשותפת – 13, ישראל ביתנו – 9, ש"ס – 9, יהדות התורה – 8, ימינה – 7, העבודה-גשר – 6, המחנה הדמוקרטי – 5 מנדטים.