איך עושים מדגם? הצצה לעבודתו של פרופסור קמיל פוקס

הערב ב-22:00 התמונה שתכריע איך תיראה המדינה בשנים הקרובות תתחיל להתבהר. זה לא הזמן לאי דיוקים, אלא למדגם חדשות 13 - שכבר הוכיח שהוא האמין ביותר. "יכולים להתגבר על מצביעים שמשקרים"

זמן צפייה: 01:50

ישראל בוחרת: השעה 22:00 הערב (שלישי) היא הזמן שבו התמונה שתכריע איך ייראו פני המדינה בשנים הקרובות מתחילה להתבהר. זה לא זמן לטעויות או לאי דיוקים, אלא הזמן למדגם חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס - שכבר הוכיח שהוא האמין ביותר. "חלק גדול מאוד, עיקרי, של הצלחת המדגם, הוא שיתוף הפעולה של הציבור. האזרחים נותנים לנו את הכלים כדי להיות מדויקים. "שתפו פעולה והצביעו שוב. זה כל כך פשוט, אתם שותפים", אמר פרופסור פוקס.

הסוקרים של פרופסור קמיל פוקס יחכו בעשרות קלפיות ברחבי הארץ, הם ילבשו חולצות עם כיתוב של חדשות 13 ויחזיקו טאבלטים. להצביע במדגם זה אפילו פשוט יותר מלהצביע בבחירות הרגילות, כל מה שצריך לעשות הוא להקיש את שם המפלגה שתבחרו בטאבלט, ללחוץ אישור - וזהו. הכול נעשה באנונימיות מוחלטת, ואפילו הסוקרים לא רואים עבור מי המשתתפים מצביעים.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

גנץ: "נתניהו רצה מלחמה כדי לדחות את הבחירות"; רה"מ: "תתבייש"

גנץ: "כדי שהאג'נדה של ברק תתממש – אני צריך להיות רה"מ"

"זה פיקוח נפש": ניסיונות אחרונים לגרום לפרישת עוצמה יהודית

קמיל פוקס

תמר איש שלום בריאיון עם סוקר חדשות 13, פרופסור קמיל פוקס

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190917-0145' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם סוקר חדשות 13, פרופסור קמיל פוקס' kid='1_gfl3z134' duration='118'']

פרופסור פוקס סיפר שעות לפני פתיחת הקלפיות כי "אני חייב להיראות רגוע, ככה אמרו לי: 'תשחק אותה רגוע'. אני חושב שאנחנו יכולים להתגבר על אנשים שמשקרים, זה מיעוט קטן וראינו שעל ידי התסכלות בנתונים וניתוח שלהם, כפי שעשינו בפעם הקודמת אנחנו יכולים להתגבר על התופעה. כל מה שאנחנו מבקשים זה שמי שיוצאים מהקלפי ורואים את הסוקר בחוץ - אנא השתתפו במדגם".

פוקס התייחס לבעיה לדגום שלושה מגזרים, ואמר: "בסקרים שלנו אנחנו דוגמים את כל האוכלוסייה. חילקנו את כל עשרת אלפים הקלפיות לשכבות, ומכל שכבה אנחנו לוקחים קלפיות. בצורה כזאת יהיו לנו קלפיות מכל מגזר". עוד הוסיף כי "אני מזהה בשבועות האחרונים התעוררות מסוימת בציבור הערבי, וגם ראינו עלייה בסקרים של הרשימה המשותפת".