הקלטות רה"מ: היועמ"ש יבחן ההתערבות במועצת הכבלים והלוויין

במקביל, משרד המשפטים התייחס לפרסום הקלטות ראש הממשלה בחדשות 13, בהן הציע לפזר את המועצה, ומסר כי מנדלבליט הבהיר לנתניהו שעליו להיוועץ עמו אם ברצונו להתערב בעניינים הנוגעים לחבריו

זמן צפייה: 07:13

בעקבות פרסום הקלטות נתניהו בחדשות 13: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יבחן את התערבות נתניהו במועצת הכבלים והלוויין - כך נודע לחדשות 13. כזכור, בהקלטות ששודרו אתמול (שני) נשמע ראש הממשלה שואל את שר התקשורת דאז איוב קרא: "אתה יכול לפזר את המועצה, דרך אגב?" ולאחר מכן: "למה לפזר? בוא נבטל אותה".

בתוך כך, פרסם משרד המשפטים התייחסות לפרסום ההקלטות, ומסר כי על פי הסדרי ניגוד האינטרסים שנערכו בשנת 2015 ו-2016, נתניהו היה מנוע מלעסוק בענייניו של משרד עורכי הדין שמרון-מולכו ושל חברות שבבעלות שאול אלוביץ'. לפי ההודעה, בשנת 2017 התפטר נתניהו מתפקיד שר התקשורת, אך הובהר לו כי אמנם מתוקף תפקידו כרה"מ הוא רשאי לעסוק בענייני משרד התקשורת, אם כי כפוף לאיסור על פעולה בניגודי עניינים שגובשו. עוד הובהר לו כי עליו להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על מי שמקיימים עמו קשרי חברות אישית, וכי עליו להתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה במקרים שבהם הטיפול בתחום התקשורת נוגע לנושאים אלו.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה להודעת משרד המשפטים: "ההודעה מוכיחה שראש הממשלה נתניהו צדק בתגובתו והיה רשאי לפעול בעניין ערוץ 20 שאינו קשור לאף אחד בהסדרי ניגוד העניינים שנערכו לו. לכן הניסיון להשתמש בתגובת משרד המשפטים נגד ראש הממשלה הינו המשך של מסע הרדיפה השקוף והנלעג נגד ראש הממשלה נתניהו. כל מי שראה את הפרסומים מבין מייד שראש הממשלה נתניהו לא פעל למען אף חבר אלא אך ורק למען גיוון הדעות בתקשורת ולמניעת השתקת ערוץ 20 - כבשת הרש של הימין בטלוויזיה".

עוד בחדשות 13:

"איוב, השתגעת?": הקלטות נתניהו – כך התערב רה"מ בשוק התקשורת

קרא על חשיפת הקלטות נתניהו: "פגיעה בתדמית שלי – אינני נקמן"

בכיר במערכת החוק על הקלטות רה"מ: "היועמ"ש יהיה חייב לבדוק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כזכור, בעקבות החשיפה פנו המפלגות העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיפתח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. מפלגת כחול לבן הודיעה כי חבר הכנסת אסף זמיר מתכוון אף הוא להגיש בקשה דומה ליועץ המשפטי. גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר היום כי מנדבליט יהיה חייב לבדוק את ההקלטות. "כרגע לא ניתן להגיד אם יש פה סוגייה פלילית, אך הנושא ייבדק", ציין.

מוקדם יותר היום התייחס שר התקשורת לשעבר, איוב קרא, לחשיפת ההקלטות בחדשות 13. בריאיון ל"עולם הבוקר", הצהיר: "אני כועס מאוד מכיוון שזה פוגע בתדמית שלי לא פחות מאשר בראש הממשלה. לא ידעתי שיש הקלטות כאלה. להאזין לשיחה ולהקליט אותה זה קל מאוד, לדעתי היו האזנות על הטלפון שלי במשך כל התקופה".

עוד הדגיש השר לשעבר כי "הנקמנות הזאת לא באופיי. אם הייתי רוצה להתנקם - מזמן הייתי עושה את זה. יש לי את כל ההערכה והכבוד לנתניהו כראש ממשלה, והצהרתי שאני מצפה ותומך בניצחון הליכוד בראשותו". קרא הוסיף כי בכוונתו להגיש תלונה במשטרה על פגיעה בפרטיות.

Capture
איוב קרא ב''עולם הבוקר''

נתניהו פועל לטובת חדשות ערוץ 20 ומבקש לבטל את מועצת הכבלים והלוויין

כזכור, כחלק מההקלטות שפורסמו אתמול במהדורה המרכזית, נשמע נתניהו קורא לביטול מועצת הכבלים והלוויין, במסגרת שיחה בנושא שידור מהדורת חדשות בערוץ 20.

נתניהו: "אתה יכול לפזר את המועצה דרך אגב?"

קרא: "יש לי סעיף 6, תסתכל שם, של מועצת הכבלים והלוויין".

נתניהו: "למה לפזר? בוא נבטל אותה"

קרא: "לבטל אותה. נבטל אותה. זו הכוונה, או לבטל או לפזר, זו הבדיקה שצריכה להיעשות עכשיו. אני חושב שצריך אולי לתקן את החוק"