טראמפ הודה לרה"מ אחרי הטקס ביישוב שייקרא על שמו: "כבוד גדול"

הנשיא האמריקני כתב את הדברים בחשבון הטוויטר שלו לאחר שמוקדם יותר היום נערכה ישיבת ממשלה חגיגית ברמת הגולן, במהלכה ראש הממשלה נתניהו הכריז רשמית על הקמת היישוב "רמת טראמפ"

 בנימין נתניהו ודונלד טראמפ במוזיאון ישראל בירושלים
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ במוזיאון ישראל בירושלים | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה הערב (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת יישוב ברמת הגולן שייקרא על שמו - "רמת טראמפ". "תודה לראש הממשלה נתניהו ולמדינת ישראל על הכבוד הגדול הזה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו בישיבת ממשלה בגולן: "גאים להקים יישוב ע"ש טראמפ"

יאיר נתניהו: "טראמפ הוא רוק סטאר - והישראלים מעריצים אותו"

טראמפ: "חבל מאוד מה שקרה בישראל – נתניהו בחור נהדר"

מוקדם יותר היום נערכה ישיבת ממשלה חגיגית ברמת הגולן לכבוד הכרתו של הנשיא טראמפ בריבונות הישראלית על האזור, במהלכה הכריז ראש הממשלה נתניהו כי היישוב החדש ייקרא "רמת טראמפ". יש לציין כי ממשלת מעבר אינה יכולה לאשר פעולה זו. לכן, בפועל - האירוע היה רק התחלת עבודת מטה של משרד השיכון. היישוב החדש, שייקרא על שם הנשיא האמריקני, יאושר רק על ידי הממשלה שתוקם לאחר הבחירות. מאוחר יותר הוסר הלוט ביישוב ברוכים, שם נשא נתניהו דברים.

נתניהו נואם בישיבת הממשלה בגולן
נתניהו נואם בישיבת הממשלה בגולן | צילום: חדשות 13

"אנחנו ביום היסטורי, והולכים לעשות שני דברים – אחד להקים יישוב ברמת הגולן – דבר שלא נעשה כבר שנים רבות, אקט ציוני חשוב, ודבר שני לכבד את הידיד דונלד טראמפ, שהכיר לאחרונה בריבונות של ישראל ברמת הגולן", אמר נתניהו בפתח הישיבה. "הוא המנהיג הראשון שעשה זאת, הוא הראשון שקרע את מסך הצביעות הזה. בגין אמר שלפעמים צריך להגיד גם את המובן מאליו – וטראמפ עשה את זה גם בהכרה ברמת הגולן, גם ביציאה מהסכם הגרעין וגם מול איראן במפרץ עומאן ובמפרץ הפרסי. אנחנו גאים בכך שיש לנו את הזדמנות להוקיר את הידיד הגדול ולהקים את היישוב. נמשיך לבנות ולפתח את הגולן למען כל התושבים – היהודים והלא יהודים כאחד, ולמען עתיד המדינה כולה".

שגריר ארה"ב בישראל, דייויד פרידמן, אמר: "אני מודה לראש הממשלה שנתן לי את הכבוד להיות כאן. תודה שערכת את הישיבה כאן, ותודה על המחווה הנדיבה שישראל ואתה מעניקים לנשיא –  הוא הרוויח את זה ביושר, אך זה גם מוערך מאוד. אנחנו מחכים להמשיך לעבוד איתך ועם ממשלת ישראל ולפתח את החוזק של השותפות ואת הקשר שאותו לא ניתן לשבור בין המדינות. אנחנו מאמינים שהקשר החיוני והקריטי הזה ימשיך לגדול עם השנים".

ישיבת הממשלה עם השגריר דייוויד פרידמן בגולן
ישיבת הממשלה עם השגריר דייוויד פרידמן בגולן | צילום: חדשות 13

לאחר מכן אמר נתניהו בנאום, לאחר הסרת הלוט: "עברנו הרבה שנים מאז שקם יישוב חדש ברמת הגולן. היום זה קורה. אנחנו עושים צעד חשוב לקראת עלייתו על הקרקע של היישוב רמת טראמפ. הוא נושא בגאון את שמו של ידיד גדול מאוד של מדינת ישראל וגם שלי – דונלד טראמפ. מנהיג שעשה דברים שלא נעשו קודם לכן, והיו צריכים להיעשות בתוקף הצדק והאמת. אבל לפני הכול, יש כאן הגשמה של החזון הציוני במיטבו. בניין ארץ ישראל הוא יסוד של חיינו הלאומיים והגולן היה ויהיה חלק בלתי נפרד מארצנו וממדינתו. הגולן הוא ישראלי. איננו זרים בגולן, אנו נמצאים בגולן בזכות שורשי עמנו שנעוצים באדמת הגולן זה אלפי שנים".

כזכור, לפני כחודשיים הודיע ראש הממשלה נתניהו כי החליט לקרוא ליישוב ברמת הגולן על שמו של הנשיא טראמפ, כהוקרה על הכרזתו. "אקרא ליישוב או לקרייה ברמת הגולן על שמו של דונלד טראמפ. בקרוב אביא זאת לאישור הממשלה", אמר נתניהו בעת טיול באזור. "אני חושב שיש צורך לבטא את ההערכה שלנו לטראמפ".