פרסום ראשון: האדם שאסף מידע על גנץ פעל ממשרד פרקליטו של רה"מ

רפי וייצמן, שאסף פרטים על קשריו של יו"ר כחול עם ח"כ ינקלביץ' ועמד בקשר עם מקורבו של נתניהו - פעל ממשרד "רוט-חדד", ואף הציג את עצמו כמנהל אבטחת המידע. פרקליט רה"מ הכחיש את הדברים

זמן צפייה: 01:35

רפי וייצמן, שעסק באיסוף מידע שנוגע לגנץ ולקשריו עם עומר ינקלביץ' ועמד בקשר רציף עם עורך דינו של ראש הממשלה נתניהו יוסי כהן - פעל במשך תקופה ארוכה ממשרדו של פרקליט ראש הממשלה, עמית חדד, משרד עורכי הדין "רוט-חדד". כך פורסם לראשונה הערב (רביעי) בחדשות 13. הפרשה נחשפה בעיתון "דה מרקר".

וייצמן נפגש עם גורמים שונים בזמן ששהה במשרד, ואף ענה לשיחות בטלפון המשרד. וייצמן אף הציג את עצמו כמנהל אבטחת המידע של "רוט-חדד", אך פרקליט נתניהו הכחיש את הדברים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: "המהלך שמוביל גנץ חותר תחת הדמוקרטיה ורצון הבוחר"

היועמ"ש: מ"מ פרקליט המדינה לא יכול להיות תלוי בשר המשפטים

בשל הנחיות משרד הבריאות: הופעות ואירועי ספורט בישראל נדחו

עמית חדד ובני גנץ
עמית חדד ובני גנץ | צילום: רויטרס, ניר קידר

מחברת "Armor", שבה עובד וייצמן, נמסר בתגובה: "הצגת הדברים מעוותת. חברת Armor מספקת שירותי ייעוץ אבטחת מידע ללקוחות רבים. מקצת מלקוחות החברה משותפים לה ולמשרד חדד-רוט כך מעת לעת ובמידת הצורך, מתקיימות פגישות בעניינן במשרדי חדד רוט".

בשבוע שעבר דיווח עיתון "דה מרקר" כי שירותיה של חברת המודיעין העסקי CGI Group נשכרו באחרונה על ידי גורם בסביבת נתניהו, כדי לאסוף מידע מביך או מסבך על יו"ר כחול לבן. החברה עוסקת באבטחת מידע ויושב הראש שלה הוא ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, שגם כיהן בעבר כשר וחבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד.

בנימין נתיהו ובני גנץ
בנימין נתיהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

על פי הפרסום, אדם המקורב מאוד למשפחת נתניהו יצר קשר בין חברת המודיעין לבין גוף הקשור לליכוד, שאמור היה לממן את השירות. שווי העסקה מוערך במאות אלפי שקלים, ולא ידוע אם התשלום הועבר בפועל. בין היתר, הגורם ששכר את החברה ביקש להשיג את החוזה בין כחול לבן למשרד צור תקשורת שבבעלות יועץ הקמפיין של גנץ, רונן צור. דוברו של נתניהו, עופר גולן, מסר ל"דה מרקר" בתגובה: "שקר וכזב".

מדובר בחברה שבמערכת הבחירות הקודמת נתנה שירותים למפלגת כחול לבן, בעקבות הפריצה שנעשתה לכאורה למכשירי הטלפון של גנץ ושל בכירים נוספים במפלגה. באוגוסט האחרון אישרה מפלגת כחול לבן כי בכיריה שכרו את חברת החקירות במטרה לאתר מדליפים. "קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע", הודו במפלגה.

בתגובה לכך, נשיא CGI וחבר הכנסת לשעבר יעקב פרי, הכחיש כי חברתו עומדת מאחורי הפרסומים אודות החדירה לטלפונים של בני גנץ וכמה מאנשי מטה כחול לבן. "אנחנו לא מדליפים, לא הדלפנו וגם אין בכוונתנו להדליף", אמר  בריאיון ל"שש עם אמנון לוי". "אני מצר מאוד על מבול השמועות, הרכילויות והידיעות שפרצו".